İşgalci terör devleti İsrail ve destekçilerine yönelik boykot etkili oluyor: Boykota devam!

İşgalci terör devleti İsrail ve destekçilerine yönelik boykot etkili oluyor: Boykota devam!
Dünyanın gözü önünde Gazze'de büyük bir soykırım yapan işgalci İsrail ve destekçilerini boykot Türkiye'de de tüketicilerin satın alma tercihlerini etkiledi.

İşgalci terör devleti İsrail'in ABD, İngiltere ve AB ülkelerinin desteğiyle Gazze'de gerçekleştirdiği vahşet ve soykırım devam ederken hem İsrail menşeli hem de İsrail'e destek veren AB ülkelerinin ürünlerine yönelik boykot tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de etkili oluyor.

SATIN ALMA TERCİHLERİ DEĞİŞTİ, YERLİ MARKALARA TALEP ARTTI

İsrail'in Gazze'yi işgali sonrası dünyanın farklı ülkelerinde İsrail'e destek veren firmalara karşı boykot çağrıları artarken Türkiye'de de boykot, tüketicilerin satın alma tercihlerini etkilemeye devam ediyor.

İsrail'in Gazze Şeridi'ndeki şiddetli saldırılarına destek niteliğinde açıklamalar yapan ve İsrail'e yardım gönderen uluslararası firmalar, dünyanın farklı ülkelerinde boykot ve protesto ediliyor. Küresel çapta olduğu gibi yurt içinde de tüketiciler İsrail'e karşı pozisyon alıyor.

549639.jpg

İsrail'e destek veren firmaların satış bilançoları Türkiye'de olduğu gibi, Ortadoğu, Latin Amerika, Asya ve Afrika'da düştü

BİRÇOK RESTORANDA RESTORANLDA COLALAR KALKTI

Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Başkanı Ramazan Bingöl, yeme-içme sektöründe protesto ve boykot kampanyalarıyla karşı karşıya kalan gazlı içecek markalarının çok fazla tüketildiğini ancak bu durumda 7 Ekim'den bu yana ciddi bir değişiklik yaşandığını söyledi.

Birçok restoran ve lokanta sahibinin Gazze Şeridi'ndeki şiddetli saldırıların ardından kendi isteğiyle söz konusu gazlı içecekleri satmama kararı aldığını aktaran Bingöl, "Şu anda benim gözlemim, restoran ve lokantaların yarısı boykot ürünlerinden olan gazlı içecekleri satmıyor. Bu durum işletmelerin cirosunu olumsuz etkilemedi. Gelen müşteri gazlı içecek satılmadığını öğrendiğinde, demirhindi şerbeti ve ayran gibi alternatif ürünlere yöneliyor." ifadelerini kullandı.

GAZLI İÇECEK SATIŞI YÜZDE 50 AZALDI

Bingöl, müşterilerin çoğunluğunun işletmenin gazlı içecek satmama kararına saygı gösterdiğini ifade ederek, şöyle konuştu:

"7 Ekim'den öncesine göre aylık bazda yeme-içme sektöründe gazlı içeceklerin satışı yüzde 20 civarı düştü. Bu oranı marketler, lokantalar ve otelleri dahil ederek söylüyorum. Restoran ve lokantalarda gazlı içecek satışları yüzde 50'den fazla azaldı. Ben boykot bilincinin canlı tutulması gerektiğini düşünüyorum. Boykotun sürekli ve geçerli olabilmesinin tek yolu var, muadilini ve daha iyisini yapacaksın. Benim restoranımda müşterilerimin yüzde 70-80'i demirhindi şerbeti içiyor. Gazlı içecek yok ama muadili var, diyorum. Boykot meselesinde özellikle gazlı içeceklere alternatif olacak, çok da lezzetli olan geleneksel içeceklerimiz var. Şerbet, ayran ve Türk kahvesi gibi lezzetlerimizi daha fazla tanıtmalı daha fazla tercih edilir yapmalıyız."

untitled-1.jpg

TBF'NİN 'CEPHANE BİZDEN DEĞİL' BOYKOT KAMPANYASI KARARLI BİR ŞEKİLDE SÜRÜYOR

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz de Gazze'de bir soykırım yaşandığını ifade ederek, 18 ülkeden, 34 tüketici örgütüne milyonlarca insanın soykırıma uğramasına seyirci kalmamaları çağrısında bulunduklarını bildirdi.

Yaşanan insanlık dramına karşı tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de en güçlü şekilde tepki gösterildiğini vurgulayan Deniz, şunları kaydetti:

"7 Ekim 2023 tarihinden bu yana, ülkemiz insanı başta İsrail olmak üzere, bu soykırımı destekleyen ülkelerin marka ve ürünlerini satın almayarak, tüketici boykotu geliştirmek istemektedirler. Tüketici Birliği Federasyonu tarafından, özellikle sosyal medyada dolaşıma sokulan birçok listedeki marka ve ürünler üzerinde yapılan araştırma ve incelemede, çoğu marka ve ürünün ABD ve İsrail ekonomilerine ait olmaları bir yana, ülkemizin ekonomisi içinde yer aldıkları, ulusal marka ve ürünler olduğu tespit edildi. Tüketicinin tüketimden gelen gücünün harekete geçirilerek yapılacak boykotta, boykot edilecek marka ve ürünün milliyetinin doğru tespit edilmesi gereklidir. Ayrıca, tüketicinin o ürün yerine, ikame edebilecek başka ürün seçeneğinin olması, boykotun etkili şekilde uygulanmaya uygun olması ve boykot kapsamındaki marka ve ürünün ülkemiz ekonomisi bakımından başta istihdam ve yerli sermayenin zarar görmemesi gibi çeşitli koşulların gözetilmesi gereklidir."

basin-657826ac46f96-1702373036.jpeg

Tüketici Birliği Federasyonu olarak başlattıkları "Cephane Bizden Değil" boykot kampanyasını kararlı şekilde sürdürdüklerini ifade eden Deniz, "Sadece Türkiye'de değil, Orta Doğu, Afrika ülkeleri ve Türk devletlerinden boykota katılımın yoğun olduğu haberlerini alıyoruz. Boykotun etkili olduğunu halka açık şirketlerin bilançolarından da anlıyoruz. Market raflarındaki boykot ürünlerinin fiyat etiketlerindeki değişimden boykotun gücü anlaşılıyor. Neredeyse zararına ürün satıyorlar ama yine de tercih edilmiyorlar." şeklinde konuştu.

basin-655f9125af6ad-1700761893.jpg

"SÜRDÜRÜLEMEZ" DEYİP BOYKOTU KIRMAYA ÇALIŞIYORLAR

Deniz, boykot kampanyasını "başarısızlıkla" ve "sürdürülemez olmakla" ilişkilendiren yorumlara katılmadığını ifade ederek, sözlerini şöyle tamamladı:

"Bu yorumlar iki sebebe dayanıyor. Söz konusu markalar, sosyal medya üzerinden böyle bir algı oluşturmak için trolleri ile kampanya yapıyor. Gerçekte ise eşimiz, dostumuzun boykota sadık olduğunu görüyoruz. Sosyal medyada dolaşan 'boykotun başarılı olmadığı' şeklindeki yaklaşım tamamen firmaların kendi yalan haberleri. Diğer durum ise boykotun şiddet görüntüleriyle gösterilmesi. Sağduyu sahibi halkımız böyle kolayı dökmekle, kafeyi basmakla, oradaki insanları rahatsız etmekle boykotun olmayacağını çok iyi biliyor. Bu görüntülerdeki şahısların samimi olmadığı, provokatif amaçlarla boykotu sulandırmak için böyle şeyler yaptıklarını düşünüyorum."

indir.jpg

SATIŞLAR DÜŞÜNCE FİYATLARI YARI YARIYA DÜŞÜRDÜLER

Öte yandan boykot nedeniyle Türkiye'deki zincir marketlerde hem İsrail menşeli hem de ona destek veren ABD ve AB ülkeleri menşeli ürünlerde yüzde 50'ye varan indirimlere gidildiği dikkatlerden kaçmıyor.

Buna rağmen halkın büyük bir bilinçe yüksek indirimlere rağmen, vahşete ve sıykırıma ortak olmama bilinciyle bu ürünlere itibar etmemesi büyük takdir topluyor. Yerli ürünlere ise talep oldukça artmış durumda.

"Boykota devam" mesajı veren vatandaşlar, bunun ilerleyen dönemlerde şirket yönetimlerine baskı olarak yansımasının ve İsrail'e detek kararlarını yeniden gözden geçirmelerinin kaçınılmaz olacağı yönünde görüş belirtiyor.

PUMA'DAN BOYKOT SONRASI GERİ ADIM

basin-657c92e7b9070-1702662887.png

"İsrail’in ulusal futbol takımı, Maccabi Heifa ve Bnei Yehuda Tel Aviv Futbol Kulüplerinin sponsoru olması nedeniyle CEPHANE BİZDEN DEĞİL boykotuna alınan PUMA firması, İsrail ulusal takımı ile olan sponsorluk ilişkisinin sonlandıracağı açıklaması yapmıştır." diyen Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz; “Tüketicinin tüketimden gelen gücü karşısında hiçbir firma direnemez dedi ve PUMA'nın boykot listesinden çıkarılduğunı söyledi.

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum