İşte geleceğin Konya’sı! ÖZEL

İşte geleceğin Konya’sı! ÖZEL
Büyükşehir Belediyesi’nin hazırlattığı Konya Çevre Düzeni Planı 2043 yılında 2 milyon 400 bin nüfusa erişmesi öngörülen Konya’nın gelişimine yönelik birçok stratejik karara yer veriyor.

Büyükşehir Belediyesi’nin hazırlattığı Konya Çevre Düzeni Planı 2043 yılında 2 milyon 400 bin nüfusa erişmesi öngörülen Konya’nın gelişimine yönelik birçok stratejik karara yer veriyor. Kararlar arasında en dikkat çekici olanı ise Havaalanı’nın kuzeyinde Ankara yolunun batısında bulunan bölgenin imara açılması ve Çimento Fabrikası’nın kaldırılması…

Daha önce Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hazırlanan Konya Çevre Düzeni Planı yeni yasayla birlikte Büyükşehir Belediyesi tarafından ihale usulüyle yeniden düzenlendi. 1/100.000 ölçekli hazırlanan planda Konya il sınırları 41.050 km² olarak belirlendi. Çevre Düzeni Planı’nda oluşturulan kararlar kentsel ve kırsal yerleşimlerin yanı sıra, kırsal yerleşimler ve diğer tüm kullanım alanları için alt ölçekli planlama çalışmalarını yönlendirici kararlar olarak ele alındı. Hazırlanan plan askıya çıkarıldı.

KONYA 6 ALT BÖLGEYE AYRILDI

Planda 6 alt planlama bölgesine ayrılan Konya ilinde alt bölgeler, demografik yapı, işgücü yapısı, sosyal ve ekonomik yapı ışığında farklı gelişme eğiliminin gözlendiği kentsel ve kırsal kullanım alanları ile bunların etkileşim alanları, sektörel açıdan gelişme potansiyeline sahip alanları ve/veya sahip olduğu ekolojik değerler açısından korunması ve geliştirilmesi için benzer kararların üretilmesi gerekli alanlar dikkate alınarak belirlendi. Bu çerçevede Konya Merkez Planlama Alt Bölgesi, Selçuklu, Karatay ve Meram ilçeleri ile birlikte Çumra ve Akören ilçelerinin alanlarından oluşturuldu. Selçuklu, Karatay ve Meram ilçelerinden teşekkül eden Konya merkez şehir nüfusunun 2043’te 2 milyon 400 bin nüfusa ulaşacağının öngörüldüğü planda tarım, sanayi ve hizmetler sektörlerini ilgilendiren yönlendirici kararlara yer verildi.

HAVAALANININ KUZEYİNDE KONUT ALANLARI

Planda Organize Sanayi Bölgesi’nin tek yönde gelişmesi ulaşım sorunlarına neden olduğu dikkate alınarak, Organize Sanayi Bölgesi’ne yakın konumda konut alanları oluşturulması düşüncesinin yaşama geçirilmesi amacıyla, gerek çalışanlara yönelik ve gerekse yöneticilere yönelik konut gelişme alanlarının, Ankara Karayolu’nun batı kesiminde hayata geçirilmesinin sağlanması önerildi.

YENİ RAYLI SİSTEM AKSI

Konya Merkez Planlama Alt Bölgesi’ndeki yerleşik alanlara ve gelişme alanlarına yönelik kararlar arasında “Kuzeyde, Organize Sanayi Bölgesi’ne yakın konumda düzenlenecek konut gelişme alanları ile birlikte, kent merkezinden başlayan, 1. Organize Sanayi ve Çimento Fabrikası alanında oluşacak yeni konut alanlarına, küçük sanayi sitelerine, Havaalanına, Organize Sanayi Bölgesine ve kuzeyde oluşturulacak yeni konut alanlarına ve bu bölgede oluşacak yeni eğitim, sağlık tesislerine erişimi sağlayacak, günün her saatinde çift yönlü ulaşım talebi oluşan bir raylı sistem aksı düzenlenecektir” kararı dikkat çekti.

1. ORGANİZE BÖLGESİ DÖNÜŞTÜRÜLECEK

Yine bu çerçevede “Konya Nazım İmar Planı’nda, 1. Organize Sanayi Bölgesinin güneyinde bulunan, Yeni İstanbul Caddesi ile Demiryolu arasında bulunan küçük sanayi sitelerinin Merkezi İş Alanı olarak planlanmış olması nedeniyle, gelişen yeni kent merkezine bitişik konuma gelecek olan 1. Organize Sanayi Sitesi’nin dönüşümü plan kararlarıyla desteklenecektir. Bu alanla birlikte, bu alana komşu konumda bulunan “Anadolu Teknik Sanayi Sitesi”, “Zafer Küçük Sanayi Sitesi” ve Çimento Fabrikasının bulunduğu, kuzeyde Sadık Ahmet Caddesi, batıda İstanbul Caddesi, doğuda Ankara Caddesi ile tanımlı bölge içinde kalan tüm alanların dönüşümü desteklenecektir” ifadeleriyle 1. Organize ve kuzeyindeki sanayi bölgelerinin dönüştürülmesi hedefleniyor.

ÇİMENTO FABRİKASI KALDIRILACAK

Planda bunlarla birlikte hakim rüzgar yönü nedeniyle sakıncalı konumda olan Çimento Fabrikasının plan dönemi içinde tümüyle kaldırılması, kent dışına taşınmasının sağlanması, bu alanın güneyindeki 1. Organize Sanayi Bölgesi ile batısındaki küçük sanayi siteleri ile birlikte, kentin yeni merkezi iş alanlarına yakın konumda konut alanlarına dönüştürülmesi de hedefleniyor.

KROM MAGNEZİT VE ŞEKER’E DOKUNULMUYOR

Planda Çimento Fabrikası’nın taşınmasına yer verilirken şehir merkezinde yer alan Krom Mağnezit ve Şeker fabrikalarına değinilmemesi ise dikkat çekti. Bu fabrikaların hava kirliliğine önemli ölçekte etki ettiğini kaydeden uzmanlar, planda bu hususun eksik bırakılmasını yadırgadıklarını belirttiler. Özellikle Krom Magnezit Fabrikası’nın ve fabrikanın hammadde alanlarının şehrin içme suyunu karşılayan bölgede yer aldığını ifade eden uzmanlar, bu konuda Çevre Düzeni Planı’nda herhangi bir karara yer verilmemesini eleştirdi.

SARAYKÖY CİVARINA YERLEŞİM VERİLMEYECEK

Ayrıca mevcut Nazım İmar Planı’nda yer verilen Sarayköy Mahallesi’nin güneyinde, Beyşehir Yolu ile Çevre Yolu’nun kesiştiği bölgede tanımlanmış kentsel gelişme alanları bölgenin Konya Merkez Kent’ten doğal eşiklerle kopuk olması, Çevre Yolu dışında, genel olarak ağaçlandırılacak alan olarak düzenlenmiş bölge içinde bulunması, kentin gelişme yönünde olmaması nedeniyle kaldırılacak.

GÖDENE’YE ÜNİVERSİTE ALANI!

Planda önerilen hususlar içinde en ilgi çekici olanı ise Gödene’deki TOKİ alanını ilgilendiriyor. Plana göre “Gödene bölgesinde TOKİ tarafından yapılan konutların kent merkezi ile arasında verimli tarım alanlarının bulunması, bu alanın kent ile bütünleşmesini zorlaştırmakta, bölgeye yönelik raylı sistem düzenlenmesini de zorlaştırmaktadır. Bölgede var olan konutlarda yaşayan nüfusun önemli bir bölümünün kentin kuzeyindeki organize sanayi bölgesinde çalışıyor olması, kenti güneyden kuzeye geçen çok sayıda yolculuğun da ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Bölgede bulunan gelişme alanlarının bu bölgede nüfusu çekecek yeni yatırım kararları ile desteklenmesi ile daha rantabl kullanılır hale geleceği, bu kapsamda, Gödene’de plan kararına dönüştürülmüş olan Üniversite Alanı ve Büyük Kentsel Sosyal Donatı alanı korunacak, kent merkezi ve kentin diğer kesimleriyle var olan ulaşım ilişkisi tek taraflı olmaktan çıkarılacak.”

KARAMAN YOLU’NA KÜÇÜK SANAYİ SİTELERİ

Planın Endüstriyel Gelişmeye Yönelik Kararları arasında Karaman Yolu’na yakın konumda küçük sanayi siteleri için plan kararı geliştirilmesi ve bunun için de Karaman Yolu’nun batısında Çomaklı-Boruktolu bölgesinde, tarımsal açıdan verimli olmayan bölgeler kullanılması öngörüldü.

ASKERİ CEPHANELİK ALANI VE POLİGON ALANI DA DÜZENLENDİ

Planda ayrıca Selçuklu ilçesinde bulunan Askeri Cephanelik Alanı ve Karatay ilçe sınırları içinde, Akyay Gölü alanında bulunan ve Atış Alanı olarak tanımlanan alanın da kullanımdan kaynaklı yarattığı riskler nedeniyle kaldırılması ve Milli Savunma Bakanlığı ve Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından kullanımından vazgeçilmesi durumunda, bu alanların kentte ihtiyaç duyulan kamusal kullanımlar için kullanılmasını sağlayacak plan hükmü oluşturulması da önerildi. (Murat Güzel)

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
9 Yorum