Kış lastiği uygulaması başlıyor

Kış lastiği uygulaması başlıyor
Kış aylarıyla birlikte kar yağışı, buzlanma ve düşük sıcaklıklar, sürücülerin güvenliği üzerinde olumsuz etkiler oluşturması nedeniyle kış lastiği uygulaması bazı araçlar için zorunlu hale geldi.

Türkiye'de kış lastiği uygulaması, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın aldığı karar doğrultusunda, şehirlerarası yük ve yolcu taşıyan ticari araçlar, 1 Aralık 2023 ile 1 Nisan 2024 tarihleri arasında kış lastiği kullanmak zorunda olacak.

Gelişen teknoloji ve güvenlik standartlarıyla birlikte, kış lastikleri soğuk hava koşullarında daha iyi performans gösteriyor ve sürücülere daha fazla yol tutuşu sağlıyor. Bu durum, trafik kazalarını önleme konusunda önemli bir rol oynuyor.

Uzmanlar, kış lastiklerinin düşük sıcaklıklarda daha esnek kauçuk karışımına sahip olduğunu ve özel olarak tasarlanmış diş desenleri ile kar, buz ve çamurda daha iyi çekiş sağladığını belirtiyor. Ayrıca, kış lastikleri üzerinde bulunan lameller, yol tutuşunu artırarak sürücülere daha fazla kontrol imkanı tanıyor.

Bu güvenlik önlemleri, birçok ülkede kış lastiği uygulamalarının zorunlu hale getirilmesine yol açtı. Türkiye gibi birçok Avrupa ülkesi, kış aylarında sürücülerden kış lastikleri kullanmalarını istiyor ve belirli tarih aralıklarında bu kurallara uymayan sürücülere ceza uygulanıyor.

Trafik güvenliği uzmanları, kış lastiklerinin sadece kar yağışı olan bölgelerde değil, aynı zamanda düşük sıcaklıklara sahip her yerde kullanılması gerektiğini vurguluyor. Bu uygulamanın, sürücülerin kış aylarında karşılaştıkları tehlikelerle başa çıkmalarına yardımcı olduğu ve trafik kazalarını önemli ölçüde azalttığı belirtiliyor.

Kış lastiği uygulaması, sadece sürücülerin değil, aynı zamanda diğer karayolu kullanıcılarının güvenliğini de artırıyor. Soğuk hava koşullarında araç kullanacak olan herkesin, kış lastiği kullanımı konusunda yerel yönetmeliklere uygun hareket etmeleri ve güvenli bir sürüş deneyimi için bu önemli adımı atmaları önemli.

Kış lastiği, hangi araçlarda zorunludur?

Kamyon, çekici, tanker ve otobüs türü araçların tahrikli dingilleri üzerindeki tüm lastiklerinin; kamyonet, minibüs ve otomobillerin tüm lastiklerinin; ayrıca seyir esnasında değiştirilmek zorunda kalınan lastiklerin yerine takılacak lastiklerin kış lastiği olması zorunludur.

Sadece buzlu zeminlerde kullanılabilen çivili lastikler, kış lastiği yerine geçer. Araçta patinaj zinciri bulunması veya kullanılması kış lastiği zorunluluğunu ortadan kaldırmaz.

Kış lastiği diş derinliği ne kadar olmalıdır?

Kamyon, çekici, tanker ve otobüslerde kış lastiği diş derinliği 4 mm’den, kamyonet, minibüs ve otomobil türü araçlarda kış lastiği diş derinliği 1,6 mm’den az olamaz. Diş derinliği lastik sırtının ortasına en yakın dişlerden ölçülür.

Kış lastiği zorunluluğu hangi taşımaları kapsamaz?

Lastik tekerlekli traktörleri,

İki ve üç tekerlekli taşıtlarla yapılan taşımaları,

Römork ve yarı römorkları,

Türk Silahlı Kuvvetlerine ait taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan taşımaları,

Kış lastiği takmayanlara ne kadar ceza yazılıyor?

Kış lastiği takmayan ticari araçlara, 2023 yılı için 1.152 lira para cezası uygulanmaktadır.

Kış lastiği takmanın faydaları

Kar, buz ve don gibi olumsuz hava koşullarında sürüş güvenliğini artırır.

Fren mesafesini kısaltır.

Savrulmaları önler.

Yanmayı azaltır.

Yakıt tasarrufu sağlar.

Kış lastiği nasıl seçilir?

Aracınızın lastik ebadını doğru seçin.

Lastiklerin kar ve buzda tutunmasını sağlayan diş derinliğini kontrol edin. Diş derinliği 4 mm'den az olan lastikler, kış lastiği olarak kabul edilmez.

Lastiklerin üretim tarihine dikkat edin. Lastiklerin üretim tarihi 5 yılı geçmişse, kış lastiği olarak kullanılması tavsiye edilmez.

Kış lastiklerinin düzenli olarak kontrol edilmesi ve değiştirilmesi, sürüş güvenliği için önemlidir.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.