1. HABERLER

  2. YAŞAM

  3. Kışın beslenmeye dikkat
Kışın beslenmeye dikkat

Kışın beslenmeye dikkat

Diyetisyen Ayşe Ebru Uyan, yavaşlayan metabolizmayla beraber uzayan gecelerdeki atıştırma alışkanlığının kış aylarında daha fazla kilo alınmasına neden olduğunu söyledi. Uyan, dengeli beslenme ve sağlıklı atıştırmalıklarla kilo almanın önüne geçilebileceğ

A+A-

Kilo verme ve alma, sağlıklı beslenme, hamilelerde beslenme, diyabet hastalarında beslenme, sporcu beslenmesi gibi konularda hizmet veren Diyetisyen Ayşe Ebru Uyan, özellikle kış aylarında daha çok kilo alındığına dikkat çekerken, bunun önüne geçebilmek için tavsiyelerde bulundu. Uyan, kış gecelerinin uzun olması nedeniyle çok fazla atıştırmalık tüketildiğine dikkat çekerek, “Kış aylarında metabolizma hızımız yavaşlıyor. Gece oturma saatlerimiz uzadığı için çok fazla miktarda atıştırmalık tüketiyoruz. Kış aylarında yatmadan evvel iki buçuk saat önce yeme içmenin bitirilmesi gerektiğini söylüyoruz ama çok fazla buna uymuyoruz. Mutlaka gece yemek ya da atıştırmalık tüketiyoruz. Bu saydıklarım da özellikle kış aylarında daha fazla kilo almamıza neden oluyor” diye konuştu.

dsc_0096.jpg

BAKLAGİL VE BALIK

Düzenli beslenme için öğün sonrası mutlaka ara öğünlerin olması gerektiğine dikkat çeken Uyan, yoğurt, ayran ve kefir tüketilmesini de tavsiye etti. Düzenli olarak baklagil tüketmenin faydalarına vurgu yapan Uyan, “Mutlaka 3 ana, 3 ara öğün yapmalıyız. Ara öğünlerde ağırlıklı olarak protein kaynaklı ürünler tüketmeliyiz. Ara öğünler, ana öğünlerin 2 saat sonrasında yapılmalı. Akşamları meyvenin ardından protein ağırlıklı yoğurt, kefir, ayran tüketebiliriz. Kış aylarında bağırsak hareketliliği azaldığı için kefiri tavsiye ediyorum. Bunun yanında prebiyotik kaynaklı ürünleri kullanabiliriz. Uyanmamızla kahvaltımızın da arasını açmamamız gerekiyor. Yarım saat içinde kahvaltımızı yapmamız gerekiyor. Bu da metabolizmanın daha hızlı çalışmasını sağlar. Kuru baklagil tüketimini artırmalıyız. Haftada en az iki kez kuru baklagil yemekleri yemeliyiz. Balık tüketimine özen göstermeliyiz. Kışın güneşten alamadığımız D vitaminini balıktan alabiliriz” dedi.

kis-sebzeleri.jpg

KIŞ SEBZESİ TÜKETİN

Şefik Can Caddesi’nde Ayşe Ebru Uyan Beslenme Danışmanlığı olarak hizmet verdiklerini hatırlatan Uyan, su tüketimi konusunda da uyarılarda bulundu. Düzenli aralıklarla su tüketiminin sağlık açısından önemli olduğuna değinen Uyan, şöyle devam etti: “Mutlaka su tüketmeliyiz. Her kişinin metabolizmasına göre tüketeceği su miktarı değişir ama kış ayları için 2-2,5 litre su mutlaka tüketmeliyiz. Bunu da düzenli aralıklarla yapmalıyız. Bahsettiğim miktarı bir anda tüketmek yerine saat başı bir bardak su tüketmek faydalı olacaktır. Fiziksel aktivitelerimizin artmasıyla beraber tüketeceğimiz su miktarı da artmalı. Bununla beraber yemek esnasında değil yemekten bir süre önce ya da sonra su tüketmeliyiz. Bu sindirimi hızlandıracaktır. Kış sebzelerini mümkünse çorbalarımızla ya da haşlayarak, salatalarımızda mutlaka tüketmeliyiz. Kış sebzeleri A ve E vitamini yönünden zengin olduğu için tüketmeliyiz. Antioksidan ve E vitamini kaynağı olduğu için kavrulmamış kuruyemiş yememiz kış aylarında formumuz için doğru bir davranış olacaktır.” (Ulaş İnbaşı)

HABERE YORUM KAT