Koca Mehmet’in izinden Mavi Ford

Koca Mehmet’in izinden Mavi Ford
Koca Mehmet Usta’nın başlattığı serüveni ‘Yetkili Değil Etkili Servis’ sloganı ile Mavi Ford’u, üçüncü kuşak temsilcisi Mehmet Uçarok anlattı.

Eski Garaj civarında Ford kamyonların tamirinde büyük başarı gösteren Koca Mehmet Usta işleri büyüterek önce Karatay Sanayii’ne ardından da Tırsan’a taşındı. Koca Mehmet Usta’nın başlattığı serüveni ‘Yetkili Değil Etkili Servis’ sloganı ile Mavi Ford’u, üçüncü kuşak temsilcisi Mehmet Uçarok Pusula’ya anlattı.

5.jpg

-Sizleri tanıyabilir miyiz?

İsmim Mehmet Uçarok. 1995 Konya doğumluyum, aslen Bozkırlıyız. Çocukluğumuzdan beri bu sektörün içerisindeyiz. Babam, dedem ve amcam aile şirketiyiz. Tamamıyla sektörün içerisindeyim. Sosyal bir insanım, neşeli bir insanım.

2.jpg

-Kuruluş hikâyenizi anlatabilir misiniz?

Bizim asıl kuruluşumuz ağır vasıta üzerine. Yani rahmetli dedem Mehmet Uçarok namı diğer Koca Mehmet bu işe başlıyor. Ağır vasıta üzerine kendi yerini açıyor. O dönemlerin kamyonları ile başlıyor. Daha sonra markalaşıp Ford üzerine çalışmaya başlıyoruz. Eski Garaj’da ilk iş yeri daha sonra Karatay Sanayi ve Karatay Sanayi’den Zafer Sanayi’ne taşınarak hizmet veriyoruz. Mavi Ford’da ise 12. yılımıza gireceğiz. 12 yaşımızdayız fakat asıl kuruluşumuz 50 yılı aşkın süreye dayanıyor. Yani geçmişe dair baktığımızda bugün bu sektörde 50 yılı aşkın bir süredir bu işin içindeyiz.

3.jpg

-Hizmet alanlarınızdan bahseder misiniz?

Ford ve Volvo marka ticari, hafif ticari ve otomobil üzerine özel servisiz. Ağır vasıta üzerine 28 yıllık bir yetkili servis geçmişimiz var. Bizim servisimize gelen müşterimiz; elektrik elektronik, mekanik, arıza, bakım, kaporta, boya, yedek parça, lastik, sigorta, kasko, iş yeri sigortası, aracıyla alakalı sigorta ve rot balans başta olmak üzere aracıyla alakalı aklına gelen her noktadan faydalanabilir.

4.jpg

-Araç sahipleri neden Mavi Ford’u tercih etmeli?

Geçmişten bugüne işe her gün bir şey katarak bugünlere geldik. Bugünden sonra da teknolojiyi ve günümüzü takip etmeye devam ediyoruz. Doğru arıza tespiti, hızlı çözümler ve en önemlisi de garantili hizmet işçiliğimiz bizi tercih etmelerindeki öncelikli sebep oluyor. Tedarikçimiz garanti vermese bile, taktığımız veya sattığımız malzemede bir aksilik ve sıkıntı varsa firmamız adına müşteriyi mağdur etmiyoruz. Servis tecrübemiz doğrultusunda insanlar araca ne yaptırdıklarını biliyorlar. Biz araca ne yaptığımızı gerek resimli gerek sözlü gerek görsel olarak müşteriye anlatıyoruz. İnsanları araçlarıyla alakalı bilinçlendiriyoruz. Araçlarıyla alakalı nasıl sıkıntıları olduğunu, neden dolayı olduğunu arızasının ya da bakımda neler yapılması gerektiği gibi tüm sorulara cevap verebiliyoruz. Eğitimli ekibim ve sertifikalı personelim ile 24 kişilik bir ekibiz. Hepimiz gerekli tecrübeleri alıyoruz. Öğrenmenin sonu yok, öğrenmeye devam ediyoruz. Arıza, kaporta boya ve hasar servisi noktasında anlaşmalı en iyi hizmeti müşterilerimize vermeye çalışıyoruz.

7.jpg

-Mavi Ford olarak gelecek hedefleriniz neler?

Geçmişteki gibi aslında en büyük hedefimiz, müşteri memnuniyetini ön planda tutmak, kalite standartlarımızı düşürmemek ve üzerine çıkmak. Bunlar kalıplaşmış hedeflerimiz. Müşterilerimizin buradan mutlu ve soru işaretsiz ayrılması, kaliteli bir hizmet aldığını hissetmesi bizi sektörümüzde diğer servislerden ayıran en büyük nokta. Biz bir özel servisiz. Özel serviste, servis danışmanımız var. Yedek parça, hasar ve sigorta birimimiz ayrı. Müşteri tüm sorusuna tam anlamıyla tecrübeli insanlardan cevaplar alıyor. Tüm personel kendi alanında uzman. Bununla beraber gelecek hedeflerimiz, teknolojiyi takip etmek. Elektrikli araçlar ve hibrit araçlar çıkıyor. Günümüz şartlarına göre egzoz salınımları, yakıt hacimleri ve motor teknolojileri değişiyor. Biz bunları sıkı takip ediyoruz. Her zaman olduğu gibi doğru yerde ve doğru tespiti yapmak istiyoruz. En iyisini bildiğimizi iddia etmiyoruz. Daha iyisini öğrenmek için çabalıyoruz. Sektör takibi gereğince, gerek teknolojiye ayak uydurmak, gerek mekanik anlamda, gerek yatırımsal anlamda olsun biz tam anlamıyla sektörde öncü olma yolundayız.

8.jpg

-Sosyal medya da yaptığınız çekilişler hakkında bilgi verir misiniz?

Mavi Ford olarak sosyal medyayı aktif kullanıyoruz. Facebook, Instagram ve Twitter’da hesaplarımız var. Bununla beraber takipçilerime sürpriz çekilişler ile hediyeler veriyorum. Müşterilerimi mutlu etmek, gündemde tutmak ve insanların bizden faydalanmaları için bilgili paylaşımlar yapıyorum. Düzenli olarak her ay bir takipçime bakım hediye ediyorum. Bunu da Türkiye genelinde düzenli olarak sadece biz yapıyoruz. Güzel bir etkinlik ve geri dönüşleri güzel. Tüm Ford ve Volvo kullanıcılarını da bu çekilişlere davet ediyorum. Profilimizden takip edip, detayları alabilirler. Bu çekilişlerim konusunda da patent çalışmalarına başladım. Bunun patentini de alacağım İnşallah. @MaviFord

-Hasar departmanındaki faaliyetlerinizden bahseder misiz?

İsmim Taner Uçarok Hasar departman bölümünden sorumluyum. Konya’da Ford denildiğinde Mavi Ford önce akla gelir. Kaliteli iş ve malzeme kullanımı, yapılan işin arkasında durulmasından dolayı tercih ediliyoruz. Kaliteli malzeme ve işçilik birleştiğinde yapılan işte herhangi sorun yaşanılmaz. Müşterimiz ilk geldiği zaman dıştan gözlem önemli. İşlerimizi takip ettiğimiz için yapılan işler ve gözlemler sonucunda her geçen gün müşteri portföyümüz artıyor.

6.jpg

-Hasarlı araçlarda ne gibi işlemler uyguluyorsunuz?

Öncelikle hasar servis olarak bir çok sigorta şirketiyle anlaşmamız olduğunu anlamalı servis olduğumuzu belirmek isterim. Hasarlı araç servisimize geldiği zaman ilk önce en ekspertizini yaparak hasar listesini çıkartırız, ardından sigorta aracılığı ile onarımı yapılacak olan araçların evrak eksikleri vs. gibi işlemlerin tam olduğunu kontrol ederiz. Listeyi çıkarttıktan sonra eksperimiz işin yürüyüş ve işleyiş tarzını, değişmesi gereken parçaları anlatır. Müşterimize onarım sürecimizi ve işleyişi anlatıp bilgilendiririz. Örneğin araçta hasar gören kısmın onarımının yapıldığında kaporta ile onarımın ne kadar verimli ve uyumlu olup olmadığını anlatırız . Haliyle biz de parça değişimi yaparak araç uyumuna dikkat ederiz. Araç en son boya fırınına girer. Boya fırınında 1 gün kaldıktan sonra da aracı teslim ederiz. Aracın hasardan önceki haline gelmesi için gereken kaporta ve boya onarımları yapılarak teslim edilir. Yiğit Berkay ÇOPUR

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.