Konut bulamayan yer değiştiremiyor!

Konut bulamayan yer değiştiremiyor!
Son iki yılda konut sorununun arttığını aktaran nakliyeciler vatandaşların zorunlu olmadıkça yer değişikliği yapmadığını açıkladı.

Evden eve ya da şehirler arası taşıma şirketlerinin en yoğun dönemlerini mayıs-ekim arası oluşturuyor. Bu döneme nakliye firmaları tarafından ‘tayin dönemi’ de deniliyor. Son iki yılda konut sorunun artığını aktaran Enes Çakır, vatandaşların zorunlu olmadıkça yer değişikliği yapmadığını açıkladı.

img-20230810-wa0008.jpg

Günümüzde eşya taşıma süreci, vatandaşlar ve iş yeri sahipleri için oldukça önemli bir yere sahip. Nakliye firmaları tarafından ‘tayin dönemi’ diye, nitelendirilen yaz ve sonbahar dönemini kapsayan zaman diliminde eskisi kadar yoğunluk yaşanmıyor. Taşıma sektörünün yoğun olduğu dönemi anlatan Enes Evden Eve Nakliyat Firma Ortağı Enes Çakır, “Nakliye sektöründe en yoğun olduğumuz dönem ‘tayin dönemi’ diye tabir ettiğimiz zamanlar oluyor. Bu tayin sezonu mayıs-haziran gibi başlıyor eylül-ekim gibi son buluyor. Son 2 yılda bu ‘tayin dönemi’ diye nitelendirdiğimiz zamanlar eskisi gibi yoğun olmuyor. Çünkü geçtiğimiz yıl konut sorunu yaşamaya başladık. Bu konut sorunundan ötürü vatandaşlar zorunlu olmadıkça yer değişikliği yapmıyor. Konut sorununun olması ve sektörel maliyetlerin artış göstermesiyle kapasitemizin 4’de biri kadar çalışıyoruz. Geçtiğimiz yıllarda da tayin ve şehir içi yer değişikliği çok yaşanıyordu. Bu tarz sorunlar yaşanmadığı için vatandaşlar rahatlıkla yer değişikliği yapabiliyordu” dedi.

img-20230810-wa0012.jpg

BAŞLICA MALİYETLER: İŞÇİLİK, MALZEME VE YAKIT

Nakliye sektörünün başlıca giderlerinin işçilik, malzeme ve yakıt olduğunun altını çizen Enes Çakır, “Taşımacılık sektörünün sorunlarından biride personel eksikliğinin olması. Fakat bu personel eksikliği, sektörün durgun olmasından dolayı çok hissedilmiyor. Sektörümüzdeki maliyetleri başlıca; işçilik ve malzeme giderleri oluşturuyor. Bunu yakıt, taşıma araçlarının resmi evrak gideri, streç film ve bant gibi giderler takip ediyor. Son yıllarda artış gösteren enflasyonu müşterilerimize çok fazla yansıtmıyoruz. Eğer yansıtırsak, bu durumdan olumsuz etkileniyoruz. Vatandaşın piyasada tercih edebileceği seçenek sayısı çok fazla bulunuyor. Artış gösteren enflasyondan ötürü kendi kâr payımızı da düşük tutuyoruz. Kâr oranımız son 5 yılda yarıdan daha aşağı seviyelere düştü. Böyle olmasına rağmen fiyatlarımız vatandaşlar tarafından yüksek bulunuyor” diye konuştu.

img-20230810-wa0007.jpg

UZUN YOLCULUKLARDA ÖNLEM ALINIYOR

Taşınma sürecinin nasıl gerçekleştiğini aktaran Enes Çakır, “Taşınma süreci kolay olmuyor. Çünkü bir evin eşyalarını tamamen toparlayıp, başka bir eve götürüyoruz. Bir evin eşyasını taşımadan önce tamamını paketliyoruz. Paketlenen eşyalar asansörün tablasına taşınıyor. Hatta bazı dairelerde ev içerisinde de asansörün olduğu yere taşıma işlemi yapıyoruz. Daha sonra asansör yardımıyla, aşağıya indirilen eşyalar araca istif ediliyor. Son olarak taşınmak istenen eve gidiliyor. Buradan da yeni taşınılan dairenin içerisine yerleştiriliyor. Bu gibi durumlarda ufak tefek hasarlar oluşabiliyor. Müşterilerimize sıfır hata garantisi vermediğimizi ve elimizden gelen gayreti gösterdiğimizi söylüyoruz. Önemli olan eşyaların paketlenmesinin çok iyi yapılmış olması. Çok büyük hasarlarda vatandaşın mağduriyetini gideriyoruz. Uzun yolculuklarda kaza ve yangına karşı müşterilerimiz adına sigorta yapılıyor” şeklinde konuştu.

img-20230810-wa0009.jpg

A’DAN Z’YE PAKETLENİYOR

Lüks eşya kullanımı arttıkça vatandaşların eşyalarının korunması konusunda daha hassas davrandıklarını vurgulayan Enes Çakır, “Lüks eşya kullanımı artıkça, vatandaşlar, eşyalarının sarılmasını ve daha dikkatli taşınmasını talep etti. Eşyaların yıpranmasının ve kırılmasının önüne geçmek için streç film ve pat pat diye tabir edilen paketleme yöntemleri kullanmaya başladık. Bazı aileler eşyanın tamamını bizim paketlememizi istiyor. Metropol şehirlerde bu şekilde paketleme yapmamızı isteyen çok oluyor. Ama Konya’da bu şekilde paketlemeyi isteyenlerin sayısı yüzde 5’i geçmez” ifadelerini kullandı.

img-20230810-wa0010.jpg

KAT BİLGİSİ, ÖNEM ARZ EDİYOR

Eşyanın taşınması konusunda belirli kriterleri olduğunu belirten Enes Çakır, “Müşterilerimiz bize ulaşım sağladıktan sora eşyalarının fotoğraflarını ve videosunu istiyoruz. Daha sonra taşıma yapılacak iki evin konumunu ve kat bilgisini soruyoruz. Eğer müşteri şartlarımızı sağlıyor ise taşınma işlemi gerçekleşiyor. Eğer tüm şartlar sağlanırsa 2 taraf içinde uygun gün belirleniyor. En büyük kriterimiz taşıma işlemini yapacağımız katın bilgisi. Daha sonra eşyanın kalitesi ve oda sayısı önemli. Şehir içinde 5-10 kilometre fiyat olarak çok bir değişkenlik sağlamıyor” ifadelerine yer verdi.

K3 YETKİ BELGESİ’ SORGULANMALI

Korsan nakliye firmaları konusunda uyarıda bulunan Enes Çakır, şu görüşlere yer verdi: “Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı, taşıma şirketlerine resmi olarak işlerini yapmaları için K3Yetki Belgesi veriyor. Bu belgeye sahip olmayan taşıma şirketleri ‘korsan’ diye nitelendiriliyor. Vatandaşlar korsan taşıma yapan firmalara karşı dikkatli olmalı. Herhangi bir sorun yaşadıklarında karşılarında muhatap bulamayabilirler. Şehirler arası uzun yollarda kilo ve belge kontrolü yapılıyor. Bu belgeye sahip olmayan firmalar yetkili olmuyor. Bu belgeye sahip olmanın belirli standartları var Mesela, en az 2 nakliye aracınızın olması gerekiyor. Bu işin baya bir mali yükümlülüğü bulunuyor. Bu K3 Yetki Belgesi 5 yılda bir revize edilmesi gerekiyor.”

ÖN ARAŞTIRMA YAPILMALI

Vatandaşların internet siteleri sayesinde firmalar hakkında daha çok bilgi sahibi olabileceğini dile getiren Enes Çakır, şunları kaydetti: “Teknoloji çağında yaşıyoruz. İnternette taşıma şirketleriyle ilgili birçok site bulunuyor. Bazı müşterilerimiz daha önce esnafla ilgili yaşamış olduğu sorunları o şikâyet sitelerine yazıyor. Vatandaşlar firmaları, Google yorumlarına göre değerlendirebilir. Verilen hizmetler site içerisinde yıldızla puanlanabiliyor. Müşterilerimiz kendine sunulan hizmeti beğenirse 5 yıldız, beğenmez ise bir yıldız verebiliyor. Lüks eşya sahibi vatandaşlar internet ve telefon üzerinden iletişime geçmeyi yeterli bulmuyor. Kendileri gelip yerinde görmek istiyor. Bizim firmamızda genelde tavsiye üzerine oluyor. Evini taşıdığımız kişi eğer hizmetimizden memnun kalıyorsa akrabalarına ve arkadaşlarına tavsiye ediyor.”

LÜKS, NAKLİYE ŞİRKETLERİNE, OLAN İHTİYACI ARTIRMIŞ

Taşıma sektörüne girişini ve mesleğin gelişim sürecini anlatan Enes Çakır, “15 yıldır taşımacılık sektöründe Konya’da faaliyet gösteriyorum. Daha önce mobilya montajında çalışıyordum. Bu işe ilk başladığım yıllarda bu kadar profesyonel taşımacılık yapan firma yoktu. Evden eve nakliye yapan firmalar, mobilyanın sökülüp tekrar bir araya getirilmesi konusunda yeterli bilgiye sahip değildi. Hatta eşyalar streç filme bile sarılmıyordu. Bundan 15-20 yıl kadar önce küçük kasalı araçlar bulunuyordu. Vatandaşlar bu araçlar ile kendileri taşıma işlemi yapıyordu. Zamanla eşyalardaki çeşitlilik ve kalitenin artmasıyla vatandaşlar kendi eşyalarını taşıyamaz hale geldiler. Eşyaların bilinçsiz taşınmasıyla yıpranma ve kırılma gibi olaylar meydana gelmiş. Zamanla nakliye şirketlerine olan ihtiyaç artış göstermiş. O zamanlar asansör ile taşıma yaygın değildi. 5. kata kadar manuel olarak taşıyorduk. Artık günümüzde vatandaşlar tam anlamıyla profesyonel taşıma şirketlerini tercih etmeye başladı. Zamanla mobil asansörlerin sayısında artış meydana geldi. Şu an tahminime göre Konya’da 200 civarında mobil asansör kullanan firma bulunuyor” cümleleriyle sözlerine son verdi •Pakize Şengül

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.