Konya’daki bu yolun inşaatında bir ilk uygulanıyor
Konya Büyükşehir Belediyesi’nin en önemli ulaşım projelerinden biri olan Adliye – Şehir Hastanesi – Stadyum tramvay hattı inşaatında bir ilk uygulanıyor. Karayolunda araç trafiği aksamadan devam ederken, yolun altında ise tramvay hattı için kayar kalıp sistemi ile beton bariyerler yapılıyor.
Adliye–Şehir Hastanesi–Stadyum tramvay hattı inşaatımızda Kayar Kalıp Sistemi ile beton bariyer yapıyoruz.
— Uğur İbrahim Altay (@u_ibrahim_altay) November 15, 2025
✅ Trafiği Kapatmadan
✅ Hızlı Üretim
✅ İlk Uygulama
✅ Güvenli
✅ Yüksek Kalite
✅ Konya Belediyeciliği farkı
Detaylar ????
Tramvay güzergâhı boyunca ağır vasıta… pic.twitter.com/pvKLklZklb
Konya’nın şehir içi ulaşımında en önemli çalışmalardan biri olan ve raylı sistem ağını daha geniş bir alana yayarak ulaşımı daha hızlı, güvenli ve rantabl hale getirmeyi amaç edinen proje kapsamında Adliye – Şehir Hastanesi – Stadyum Tramvay Hattı inşaatındaki çalışmalar hızla ilerliyor.

BU UYGULAMA İLK DEFA YAPILIYOR
Bölgedeki çalışmaların aksamadan devam etmesi, çalışmalar yürütülürken ise karayolu trafiğinde kesinti yaşanmaması adına bir ilk olan uygulama hayata geçirildi.
Uygulama ile ilgili ayrıntıları sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda Konya kamuoyuyla paylaşan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, “Adliye–Şehir Hastanesi–Stadyum tramvay hattı inşaatımızda Kayar Kalıp Sistemi ile beton bariyer yapıyoruz. Tramvay güzergâhı boyunca ağır vasıta trafiğinin yoğun olması sebebiyle yerinde finisher aracılığıyla çelik kayar kalıp üzerinde beton bariyer yapıyoruz. Bu sayede beton bariyer imalatını trafikten ayırarak maksimum düzeyde trafik akışı sağlamış oluyoruz” dedi.

ÖNÜMÜZDEKİ 2 AY İÇİNDE BİTİRİLMESİ HEDEFLENİYOR
Yapılan çalışmanın detaylarını da anlatan Başkan Altay, “Toplam 18 kilometre bariyer yapacağız. Şu ana kadar 8 kilometrelik kısmını tamamladık. Kalan 10 kilometreyi ise havalar elverdiği sürece 2 ay içinde bitirmeyi planlıyoruz. Özel reçeteyle üretilen sıfır slump beton döküyoruz. İçine de özel mikro fiber elyaf katıyoruz. Yapılan bariyerin ortalama 50 yıl ömrü var. Kışın içine su almayacağı için dona karşı çok daha dayanıklı bir üretim yapıyoruz. Raylı sistemleri tamamladığımızda Konya’mız çok üst düzey bir toplu ulaşım ile tanışacak” ifadelerine yer verdi.

Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.