Konya'nın ihracat rakamları belli oldu

Konya'nın ihracat rakamları belli oldu
Ocak ayında yaptığı ihracatla 2017’ye rekor artış ile başlayan Konya, Şubat’ta da ihracatını yüzde 5.61 artırdı. Türkiye ihracatından yüzde 1,07 pay alan Konya şubat ayında bir basamak daha yükselerek 12. sıraya çıktı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 2017 yılı Şubat ayı ihracat verilerini açıkladı.  İhracat rakamlarını değerlendiren Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk “TİM’in açıklamış olduğu verilere göre Türkiye’nin Şubat - 2017 ihracat rakamı yüzde 5,1 artışla 11.2 milyar dolar olup ilimizin Şubat ayı ihracat rakamı 121.6 milyon dolar olarak gerçekleşmiştir. Bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 5.61 oranında artışı yakaladığımız şubatta geçtiğimiz Ocak ayına göre de yüzde 6,23 oranında artış kaydedilmiştir. Yılın ilk iki ayında gerçekleşen artış Konya’nın hem ülke ihracatında payını artırdığını hem de ilerleyen aylarda istenilen ihracat rakamlarına ulaşacağımızı göstermektedir. 2016 Aralık ayı ile birlikte, aylık bazda değerlendirdiğimizde son üç aydır artış trendi sürmektedir. Bu artış, 2017’nin geneli için umut verici bir gelişmedir. Hedefimiz 2017’de 1,5 milyar doların üzerinde ihracat rakamı elde etmektir” dedi.

Konya’nın; ihracat, sanayi üretimi, istihdam gibi birçok ekonomik parametrede Türkiye’den daha fazla artış göstererek her zaman ülke ekonomisine pozitif katkı sağlayan bir şehir olduğunu vurgulayan Başkan Öztürk, “Konya olarak son 15 yılda ihracat anlamında iyi bir ivme kazanmış olmakla birlikte ilimizin ekonomik potansiyeli düşünüldüğü zaman bu ivmenin Konya için yeterli olmadığı açıktır. Konya’nın ihracatında 2016 yılında bir önceki yıla oranla düşüş görülüyor. İhracatımızda meydana gelen bu düşüşün en önemli nedenleri dünya genelinde yaşanan dış ticaret daralması, petrol fiyatlarının düşmesi ve komşu ülkelerde meydana gelen siyasi krizlerdir. Konya’nın ihracatında yıllar itibariyle gerçekleşebilecek dalgalanmaları durdurmamız gerekmektedir. Bunun için de dış ticarette yapısal değişiklikleri gerçekleştirmek zorunluluktur. İmalata verdiğimiz önem kadar pazarlamaya, marka geliştirmeye ve inovasyona da önem vermeliyiz. Şayet bunu gerçekleştiremez isek ihracat anlamında istenilen seviyeye öngörülen zamanda ulaşamamakla birlikte yıllar itibariyle dalgalanmalara da maruz kalabiliriz” dedi.

KTO Başkanı Öztürk şubat ayında da ihracat artışına katkı sağlayan tüm Konyalı tüccar ve sanayicileri tebrik ederek, daha yüksek artış rakamlarının sağlanması için Konya Ticaret Odası olarak ihracatçılarla işbirliği içinde çalışmaya devam edeceklerini sözlerine ekledi.

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.