KTO Karatay Üniversitesi Türkiye’nin pilotlarını yetiştiriyor

KTO Karatay Üniversitesi Türkiye’nin pilotlarını yetiştiriyor
‘İş Hayatına Açılan Kapı’ vizyonuyla 2019-2020 akademik yılında Pilotaj Bölümü’ne ilk öğrencilerini alan Konya Ticaret Odası Karatay Üniversitesi, bu yıl ilk mezunlarını verecek.

‘İş Hayatına Açılan Kapı’ vizyonuyla 2019-2020 akademik yılında Pilotaj Bölümü’ne ilk öğrencilerini alan Konya Ticaret Odası Karatay Üniversitesi, bu yıl ilk mezunlarını verecek. KTO Karatay Pilot Akademisi, Türkiye’de planör eğitimiyle pilot yetiştiren tek üniversite.

KTO Karatay Üniversitesi Pilotaj Bölümü Pilot Eğitmeni Emre Yasdıman, KTO Karatay Üniversitesi Pilotaj Bölümü’nden mezun olan her öğrencinin havayoluna hazır, planör pilot lisanslı ve donanımlı bir şekilde ayrıldığını söyledi.

dsc-1650.jpg

‘İş Hayatına Açılan Kapı’ vizyonuyla 2019-2020 akademik yılında ilk öğrencilerini Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu bünyesinde Pilotaj Bölümü’ne alan Konya Ticaret Odası Karatay Üniversitesi, bu yıl ilk mezunlarını vermeye hazırlanıyor. Türkiye’de planör eğitimiyle pilot yetiştiren tek üniversite unvanına sahip olan KTO Karatay Üniversitesi, Pilotaj Bölümü’nde eğitim gören yaklaşık 110 öğrencisini, coğrafi konumu gereği havayolu taşımacılığında önemli potansiyele sahip Türkiye’ye pilot olarak hazırlıyor. Kendi hava parkına da sahip olan KTO Karatay Üniversitesi 1.5 kilometrelik pilot eğitim pisti ve hava meydanıyla da öğrencilerine ayrıcalıklı eğitim imkanı sunuyor.

dsc-1674.jpg

5 MOTORLU VE 3 PLANÖRLÜK BİR FİLO

KTO Karatay Pilot Akademisi’nin işleyişi, imkanları ve özellikleri hakkında gazetemize bilgiler veren KTO Karatay Üniversitesi Hava Parkı yetkilileri, “5 tek motorlu uçak ve 3 planör uçağımızla eğitim veriyoruz. KTO Karatay Üniversitesi, Türkiye’de ilk olarak kendi uçak ve pistiyle pilotluk eğitimi veren üniversite olma unvanını taşıyor. Pilotaj bölümümüzde eğitim gören öğrencilerimiz ilk yıllarında üniversitemizde diğer derslerin eğitimini alıyorlar. Daha sonra ilk olarak motorsuz uçak olan planörle eğitim alıyorlar. Planör eğitimlerinden sonra ise tek motorlu uçaklarla uçuş eğitimine devam ediyorlar. Şuan 5 tek motorlu uçağımız var. 6 saat havada kalabiliyor. 2 tane ayar uçağı dediğimiz aletle uçulabilen, görüş olmadan uçma eğitimi alınan uçaklarımızın da siparişleri verildi. Yakında filomuza dahil olacaklar. Gelecek olan uçaklarımızda 180 beygir güçlü tek motorlu. Üstten kanatlı. Şuan ki uçaklarımızdan daha kompleks hava araçları. Daha sonrasında da filomuza çift motorlu bir uçak katılacak. O uçağımız daha büyük, 4 kişilik, daha hızlı ve daha uzun menzilli bir hava aracı” dedi.

whatsapp-image-2022-10-17-at-16-17-08.jpeg

BAŞKA KURUMLARDA UÇMAK İÇİN SAATLERCE SIRA BEKLİYORLAR

Şuan yaklaşık 110 öğrencilerinin bulunduğunu ifade eden yetkililer, “ Öğrencilerimizin yüzde 10’u yabancı öğrenci. Yüzde 70’i diğer illerimizden gelen öğrenciler. Geri kalan öğrencilerimiz de Konya’dan. Henüz mezun vermedik. Bu yılsonunda KTO Karatay Üniversitesi Pilotaj Bölümü ilk mezunlarını verecek. Yaklaşık 20 öğrencimizi başarıyla uğurlayacağız. Öğrencilerimiz şuan PPL(hususi pilot lisansı) eğitimlerini bitirdiler. Yakın zamanda gece uçuşlarına başlayacaklar. ATPL sınavlarına girdiler. ATPL sınavları toplam 13 dersten oluşuyor. Bu derslerden 8’ini geçtiler. Yılsonuna kadar da geri kalan derslerini tamamlayacaklar. Bu sınavları verdikten sonra öğrencilerimiz yolcu uçağını uçurmaya kadar gidebilecekler. Bizim bölümümüzden mezun olan bir öğrenci TİP kursunu alarak bir yolcu uçağı uçurabilecek. Kısacası bizim bölümümüz bir pilot yetiştirme merkezi diyebiliriz. Sadece üniversite içinden değil dışarıdan da pilotaj eğitimi almak isteyenlere eğitim veriyoruz. KTO Karatay Üniversitesi Pilotaj Bölümü’nü diğer pilotaj eğitim veren kurumlardan ayıran ve öne geçiren özellikleri kendi pistimizi, kendi uçaklarımızı kullanıyoruz. Bu büyük avantaj. Meydanımızın kendimizin olması büyük avantaj. Başka kurumlarda insanlar uçmak için saatlerce sıra bekliyor. Bizde ise planlamalar ışığında öğrenci gelir saatinde uçar, eğitimini alır ve gider” diye konuştu.

whatsapp-image-2022-10-17-at-16-17-11.jpeg

BİREBİR EĞİTİM

Eğitim uçuşlarının Altınekin ve Cihanbeyli bölgelerinde gerçekleştirildiğini de aktaran yetkililer, “PPL’in sonuna doğru 3 uçak meydanı ve 150 mil görevleri var. Bunu öğrenci uçmak zorunda. Bizim öğrencilerimiz Kütahya Meydanı, Isparta Meydanı’na oradan da tekrar Konya’ya dönüyor. Bu meydanların hepsinde iniş yapıyor, duruyor, dinlenip diğer meydana geçiş yapılıyor. Bazen askeri kaynaklı ‘NOTAM’ yanı bildiriler oluyor. O dönemlerde uçuş gerçekleştirilmiyor. Onun haricinde hava şartları elverişli olduğu her dönemde planlamalar yapılır, bildirilir ve uçuş gerçekleştirilir. Uçuşlarımız da bir öğrenci ve bir öğretmen pilot şeklinde olur” ifadelerini kullandı.

whatsapp-image-2022-10-17-at-16-17-06.jpeg

EĞİTİM ALMAK İÇİN GEREKLİ OLAN ŞARTLAR

Pilot eğitimi almak için gerekli olan şartlardan da bahseden açıklamada şunlara yer verildi: “Eğitim alabilmek için 18 yaşını doldurmuş olmak, belirli bir puan alıp Pilotaj Bölümü’nü kazanmış olmak ve birinci sınıf sağlık sertifikası almış olmak aranan kriterler. Bu şartlardan sonra geriye kalan unsurlarda tamamen maddiyata kalıyor. KTO Karatay Üniversitesi Pilotaj Bölümü, sonuç itibarıyla özel bir üniversitenin özel bir bölümü. Bir uçağın bir seferlik uçuş maliyeti yaklaşık 200 dolar. Her öğrencimiz 200 saate yakın uçuş gerçekleştiriyor. Bu bölümde de okumanın haliyle hem üniversiteye hem de öğrenciye yönelik bedelleri var. Pilotaj Bölümü 4 yıllık maddi bedeli 55 bin Euro. Ayrıca dönem başına da 75 bin lira üniversite bedeli. Bunu da belirtmekte fayda var, sadece parayı ödemek yetmiyor. Öğrenci havacılığı bir yaşam biçimi haline getirmezse, sevmezse yapamaz. Stresli bir iş. Yarın bir gün yolcu uçağı kullandığı zaman arkasında 300 kişinin canı emanet olacak. Bir hatasında büyük ölümlere sebep olabilir. Bundan dolayı büyük bir stresi var. Ayrıca bir yetenek de olması lazım. O yetenek olmazsa çok zorlanır.”

whatsapp-image-2022-10-17-at-16-17-06-1.jpeg

PLANÖR LİSANSI VE EĞİTİMİ BÜYÜK AYRICALIK

2 yıldır KTO Karatay Pilot Akademisi’nde uçuş öğretmeni olarak görev yapan Emre Yasdıman ise, pilotluk eğitim şeması ve KTO Karatay Üniversitesi’nin sağladığı ayrıcalıklar hakkında bilgiler verdi. 12 yıldır uçuş öğretmenliği yaptığını aktaran Yasdıman, “KTO Karatay Üniversitesi’ni diğer pilot eğitimi veren kurumlardan ayıran en belirgin birinci özelliği Türkiye’de ilk ve tek dediğimiz kendi hava parkımızın ve meydanımızın olması. İkinci en belirgin özelliğimiz de eğitimlerimizin planör uçuşu ile başlaması. Motorsuz bir hava aracı ile burada öğrencilerimiz uçuşlar gerçekleştiriyor. Türkiye’de hiçbir uçuş okulunda veya üniversitede verilmiyor. Bizim öğrencilerimiz çift lisansla mezun olmuş oluyor. İşe alım süreçlerinde rakiplerine göre çok daha fazla avantaja sahip oluyorlar. Planör uçuş eğitiminin önemi, bir uçağın motoru durursa uçak, planöre dönüşmüş oluyor. Siz planörü uçurmayı bildiğiniz için yolcunuzu, kendi canınızı ve hava aracını kurtararak emniyetli bir şekilde iniş sağlayabiliyorsunuz” dedi.

whatsapp-image-2022-10-17-at-16-17-10-1.jpeg

TAM DONANIMLI MEZUN OLUYORLAR

KTO Karatay Üniversitesi Pilotaj Bölümü’nden mezun olan her öğrencinin havayoluna hazır, planör pilot lisanslı ve donanımlı bir şekilde ayrıldığını söyleyen Yasdıman, “Pilotaj Bölümü’nü tercih eden her öğrenci mutlaka mesleği ve buraları araştırıp geliyorlar. Sonuçta buraya belirli bir bütçe ayrılıyor. Bölüme kayıt yaptırıldıktan sonra ilk önce diğer dersleri alıyorlar. Daha sonrasında öğrencilerimizi meydana alıyoruz, planör uçuşlarıyla başlatıyoruz. Sonra uçak eğitimleri ile devam ediyoruz. Bilgisiz, hiçbir fikri olmadan, korkarak gelen hiçbir öğrencimiz yok. Bölümümüzü araştırarak geldikleri için bizleri ziyaret ediyorlar. Burada meydanımızı ve uçak dışında başka bir hava aracı ile daha eğitim verdiğimizi görünce çok şaşırıyorlar. Çünkü örneğin Ankara’daki bir meydanı 5 okul kullanıyor veya havayolu da uçak indiriyor. Çocuk uçuş sırası bekliyor. Günlerce uçamadığı zamanlar oluyor. Burası tamamen bize ait. Dışarıdan hiç kimseyi kabul etmiyoruz” ifadelerini kullandı.

dsc-1690-001.jpg

KENDİ PİSTİMİZ VE UÇAKLARIMIZ BÜYÜK BİR ŞANS

KTO Karatay’dan Pilot Akademisi’nde pilotluk eğitimi alan Elif Nur Başkan, bölümü tercih etmeden yaklaşık 2 yıl önce uçaklara ve uçmaya karşı merakının olduğunu ifade ederek, “Evimin yakınında bir askeriye mevcut. Askeriyede yapılan uçuşlara şahit oldukça benimde ilgim arttı. Daha sonrasında da pilotaj bölümüne girmeye karar verdim. Araştırdım. KTO Karatay Üniversitesi Pilotaj Bölümü’ne girmeye karar verdim. Hem motorlu uçak hem de planör eğitiminin verilmesinin benim için çok avantajlı olacağını düşündüm. Kendi pisti ve uçakları ile eğitim verdiği için daha büyük bir şans. Benim ilk uçuşum planör ile oldu. Motorsuz bir uçak. Süzülüşü, kalkışı ve inişi motorlu bir uçağa göre çok daha farklı. Her şeyi çok daha fazla hissediyorsunuz. Sanki göklerin hakimiyetinin sizde olduğunu hissediyorsunuz. Motorlu da yaptığım ilk uçuş ise çok daha kontrollüydü. Planörde hem siz yönetiyorsunuz hem o sizi yönetiyor. Motorluda ise daha fazla hakimiyet sağlıyorsunuz. Daha çok kural ve usul var. Hedefim ise hava yolları şirketlerinde pilot olmak. Eğer hava yolları şirketlerinde alım olmazsa pilot eğitmeni olmak istiyorum” dedi.

dsc-1677.jpg

ÇOCUKLUĞUMUN MESLEĞİ

KTO Karatay Üniversitesi Pilotaj Bölümü 3. sınıf öğrencisi İbrahim Deniz de, “PPL uçuş lisansım var. Yaklaşık 2 hafta öncede planör lisansı almak için eğitimlere başladık. Şuan motorlu uçakta 46.5, planörde de 15 dakika uçuşum var. Uçuşlarımızı hava durumlarının imkan verdiği durumlarda devam ettirmeye çalışıyoruz. Küçüklükten bu yana her zaman uçaklara ve pilotluğa merakım vardı. İlk başlarda bu tarz eğitimlerden haberim olmadığı için uçak mühendisliği düşünüyordum. Üniversite tercihi yapmadan bir yıl önce KTO Karatay Üniversitesi Pilot Bölümü’nü açtı. Daha sonra bu yönde araştırmalara başladım ve üniversitenin imkanları, çift lisans imkanları beni cezbetti. Okula da donanımlı bir şekilde gelmek için uçağın mekaniklerini, aerodinamik yapılarını iyi bilerek geldim ama ilk uçuşumda motorlu uçağın tekerinin ilk yerden kesildiği zamanda benim burada ne işim var diye kendimi sorguladım. Heyecanlanmıştım. Ama şuan 46.5 saat oldu. Tamamen benimsedim ve kontrolün benim elimde olduğunu hissediyorum” ifadelerini kullandı. Mehmet Günnar

dsc-1686-001.jpg

dsc-1662.jpg

whatsapp-image-2022-10-17-at-16-17-10.jpeg

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.