Olay Louvre Müzesi soygununda Fransızlar ağlarken Almanlar krizi fırsata çevirdi!

Olay Louvre Müzesi soygununda Fransızlar ağlarken Almanlar krizi fırsata çevirdi!
 S. Yazı İşleri Müdürü
Fransa'daki Louvre Müzesi soygununda hırsızların kaçış için kullandığı asansörlü nakliye aracının Alman üreticisinin sosyal medyada yayınladığı reklam kampanyası, kısa sürede büyük etkileşim aldı.

Fransa'daki Louvre Müzesi soygununda hırsızların kaçış için kullandığı asansörlü nakliye aracının Alman üretici Böcker, olaydan günler sonra sosyal medyada yayınladığı reklam kampanyası, kısa sürede büyük etkileşim aldı.

Fransa'nın başkenti Paris'teki Louvre Müzesi'nden 88 milyon euroluk mücevherin çalındığı soygun gündemdeki yerini korurken, hırsızların kaçışta kullandığı asansörlü sistemin Alman üreticisi Böcker, sosyal medya üzerinden reklam paylaşımı yaptı.

untitled-2.jpg

"KRİZİ FIRSATA ÇEVİRDİLER"

Şirket, kendi ürettikleri aracın olay yerinde görüldüğü fotoğrafı kullanarak, "Hızlı gitmeniz gerektiğinde" ifadelerine yer verdi. Binlerce yorum alan paylaşım, kısa sürede Fransa'nın gündemine oturdu. Alman marka, reklamda ürününü "400 kiloya kadar yükleri dakikada 42 metre hızla çıkarabilen asansör" ifadeleriyle tanıtarak soyguna örtülü bir gönderme yaptı

Paylaşım kısa sürede sosyal medyada yayılırken, kullanıcıların büyük bölümü durumu mizahla karşılayarak esprili yorumlar yaptı. Bazı kullanıcılar, reklamı "yerinde bir ironi" olarak değerlendirerek eğlenceli bulduklarını belirtirken, diğer kullanıcılar ise firmanın "acı bir olayı ticari fırsata çevirdiğini", etik açıdan doğru bulmadığını dile getirdi. Tartışmalar büyüdükçe paylaşımın etkileşimi de arttı ve reklam, kısa süre içinde platformların en çok konuşulan içeriklerinden biri haline geldi.

ŞİRKET PAZARLAMA ŞEFİ: "BUNUNLA İLGİLİ BİRŞEYLER YAPMALIYIZ DEDİM"

Şirketin pazarlama şefi Julia Scharwatz, kendisi ve aile şirketinin üçüncü kuşak CEO'su olan eşi Alexander Böcker'in, pazar günü internette haberleri okurken, Fransız müzesinde gerçekleşen ve ürünlerinden birini sergileyen dramatik soygunun fotoğrafını gördüklerinde şok olduklarını belirtti.

Scharwatz, haberlerinden sonra "Sayısız insan - personelimiz, iş ortaklarımız, müşterilerimiz - bizimle iletişime geçti ve biz de 'Vay canına, bununla ilgili bir şeyler yapmalıyız' diye düşündük" dedi.

SLOGANI: "ZİRVEYE GİDEN YOLUM"

1958 yılında kurulan ve sloganı "Zirveye Giden Yolum" olan Böcker, web sitesinde işinin "gelenek ve inovasyon" üzerine kurulu olduğunu belirtiyor. Yaklaşık 600 çalışanı bulunuyor.

SOSYAL MEDYA ALAY KONUSU OLDU

Öte yandan trajıkomik Louvre soygunu soysal meyada alay konusu oldu. Soygunla dalga geçilen binlerce paylaşım yapıldı.

Soygun, reklam tartışmasının da etkisiyle sosyal medyada yeni bir akım başlattı. Kullanıcılar yapay zeka ile animasyonlar, parodi videolar, film fragmanı tarzı montajlar ve esprili görseller üretmeye başladı. Olayla ilgili yüzlerce içerik kısa sürede milyonlarca izlenmeye ulaştı.

NE OLMUŞTU?

Fransa'da Louvre Müzesi'nde geçtiğimiz pazar sabahı yüzleri maskeli hırsızlar, çalındığı iddia edilen yük asansörünü kullanarak içeri girmiş, 9 parça mücevheri yaklaşık 7 dakika içinde çalarak motosikletle kaçmıştı. Çalınan eserlerin değerinin yaklaşık 88 milyon euro olduğu açıklanmış, olay sonrası müze 3 gün kapatılmıştı. Louvre Müzesi Başkanı Laurence des Cars, Senato'da yaptığı açıklamada olayı "büyük bir yara" olarak nitelendirmiş ve müzede güvenlik zaafiyeti bulunduğunu kabul etmişti.

dul-prenses.jpeg

Soygunda çalınanalar arasında "Dul Prenses" olarak bilinen Gloria Grafin von'un tacının da olduğu ifade edildi.

dul-prenses-tac.jpeg

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.