Reklam Kurulu, mevzuata aykırı reklamlara 29,1 milyon lira ceza verdi
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, Reklam Kurulu, 16 Ocak'ta gerçekleştirdiği yılın ilk toplantısında, tüketicileri yanıltan, aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamaları inceledi. Kurul, geçen yıl 277 milyon lira üzerinde ceza uygularken, bu toplantıda görüşülen 209 dosyadan 189'unun mevzuata aykırı olduğuna karar verdi.
TOPLAM 29,1 MİLYON LİRA CEZA UYGULANDI
Toplantıda, 188 dosya hakkında reklam durdurma cezası ve 1 dosya hakkında tedbiren durdurma kararı alındı. Ayrıca, aykırı bulunan 10 dosya hakkında erişim engeli idari tedbiri uygulanmasına karar verildi. Toplamda 29 milyon 136 bin 384 lira para cezası verildi.
FİNANSAL PİYASALARA YÖNELİK İNCELEMELER
Toplantıda finansal piyasalara ilişkin de incelemeler yapıldı. Bankacılık sektöründeki kredi reklamlarında çevre duyarlılığının istismar edilmesinin engellenmesi gerektiği vurgulandı. "Yeşil konut kredisi" ve "yeşil taşıt kredisi" gibi ürünlerde, ana vaadin açıkça belirtilmesi gerektiği ancak reklamlarda bu avantajlar hakkında yeterli bilgilendirme yapılmadığı ifade edildi. Ayrıca, çevreye duyarlı kredi uygulamalarının, aslında standart kredilerden bir farkı olmadığı ve çevresel etkilerin abartıldığı belirtildi.
REKLAMLARIN DURDURULMASI KARARI
Finansal piyasalara ilişkin reklamlarda, faiz oranları ve ücret muafiyetleri gibi avantajların yanı sıra, kredinin gerçek maliyetinin de açıkça belirtilmesi gerektiği ifade edildi. Bu kapsamda, 10 banka hakkında reklam durdurma cezası uygulandı. Ayrıca, finansal piyasalara ilişkin sivil toplum kuruluşlarına bilgilendirme yapılması kararlaştırıldı.



Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.