Sait Salıcı: Değişime ayak uydurmak zorundayız

Sait Salıcı: Değişime ayak uydurmak zorundayız
 Muhabir
Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sait Salıcı, sektörün ciddi kırılmalar yaşadığını ifade ederek, “Değişime açık olmak, dönüşüme ayak uydurmak zorundayız” dedi.

Ayakkabı sektörünün değerlendirildiği ‘Benim En Değerli Giysim Ayakkabım’ etkinliği Bayır Diamond Hotel’de gerçekleştirildi. Programa; Konya Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Fahrettin Doğru, Konya Sanayi Odası Başkan Yardımcısı Mehmet Zahid Çatlı, Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sait Salıcı, Konya Ayakkabıcılar Odası Başkanı Muhammet Acar ve sektörün önde gelen isimleri katıldı.

KONYA’DA POTANSİYEL VAR

Konya Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Fahrettin Doğru, şehrin ayakkabı üretim potansiyelinin olduğuna vurgu yaptı. Ayakkabı sektörünün hedefleri doğrultusunda ortak akılla hareket etmesi gerektiğine değinen Doğru, “Konya, üretim altyapısıyla, insan kaynağıyla, potansiyeliyle ve girişimci ruhuyla sektörün üretimine ve ihracatına çok daha katkı sağlayacak potansiyele sahiptir. Küresel düzeyde yaşanan maliyet artışları ve rekabet baskısı sektörümüzü daha stratejik düşünmeye ve ortak akılda hareket etmeye zorlamaktadır. Biz de bu anlayışla sektörü geleceğe taşıyacak adımlar artıyoruz” dedi.

faruk-toklu-001.jpeg

YÜKSELEN YILDIZLARDAN BİRİ

Konya Sanayi Odası Başkan Yardımcısı Mehmet Zahid Çatlı, şehrin altyapısıyla üretim üssü haline geldiğini söyledi. Çatlı, “12 Organize sanayi bölgesi ve 128 sanayi sitesiyle üretimin her alanına dokunan şehrimiz, çok mozaikli bir üretim yapısına sahip. Otomotiv sanayinden makineye, savunma sanayinden gıdaya, plastikten kimyaya değin hemen her sektörde üretim ve ihracat yapıyoruz. Bugün bizleri bir araya getiren ayakkabı sektörümüz de Konya’mızın yükselen yıldızlarından biri. Yıllık 80 milyon çift üretim kapasitesiyle Konya, bu alanda İstanbul ve İzmir’in ardından Türkiye’nin en büyük 3. üretim merkezi oldu. Sektörde yan sanayisiyle beraber 2 binden fazla işletme ve 15 binden fazla istihdam ile güçlü bir konumdayız. Sektördeki 400 civarında üretici firmamız, 2024 yılında İngiltere, Almanya, Romanya, Polonya gibi Avrupa ülkelerinden Orta Doğu’ya, Rusya’dan Afrika’ya kadar dünyanın pek çok ülkesine 30 milyon 347 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Aynı zamanda iç piyasadaki güçlü üretici rolünü de korumaktadır. Konyalı ayakkabı sanayicilerimiz, yine bu yılın ilk 3 ayında ihracatlarını yüzde 5,6 artırarak, 11 milyon 723 bin dolarlık ihracat yaptı” diye konuştu.

mehmet-zahid-catli.jpeg

ORTAK AKIL VURGUSU YAPTI

Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sait Salıcı ise, sektörün ortak akılla hareket etmesi gerektiğini ifade etti. Konya’da önemli bir üretim potansiyeli olduğuna değinen Salıcı, “Güçlü üretim altyapısı, nitelikli insan kaynağı ve girişimci ruhuyla, ayakkabı sektöründe üretim ve ihracat açısından çok daha büyük katkılar sağlayabilecek potansiyele sahiptir. Küresel ölçekte yaşanan maliyet artışları ve yoğun rekabet baskısı, sektörümüzü daha stratejik düşünmeye, ortak akılla hareket etmeye mecbur bırakmaktadır. Biz de bu bilinçle, sektörümüzü geleceğe taşıyacak adımları kararlılıkla atıyoruz” dedi.

sait-salici.jpeg

BİRLİK VE BERABERLİĞE VURGU YAPTI

Sektörde birlik ve beraberlik çağrısı yapan Salıcı, “El ele vererek, sektörü teknolojiyle buluşturmayı, tasarım yoluyla markalaşmayı ve katma değeri yüksek bir yapıya kavuşturmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda hayata geçirdiğimiz Konya Ayakkabıcılık Tasarım Ortak Kullanım Merkezi’yle sektörümüzü dünya çapında kullanılan en güncel tasarım yazılımlarıyla tanıştırıyoruz. Burada gerçekleştirdiğimiz “Benim En Kıymetli Giysim: Ayakkabı” panelimiz, bu vizyonun bir parçasıdır. Özellikle bugünlerde, birlik ve beraberliğe her zamankinden fazla ihtiyacımız var. İstanbul ve Gaziantep’ten sonra üçüncü panelimizi Konya’da gerçekleştiriyor olmak bizler için büyük bir gurur” şeklinde konuştu.

CİDDİ DARALMALAR YAŞADIK

Salıcı, ayakkabı sektörünün zor bir dönemden geçtiğine dikkat çekti. Salıcı sözlerinin devamında şu ifadelere yer verdi, “Ancak her bolluğun bir darlığı, her darlığın da bir çıkışı vardır. Bugün yaşadığımız sorunların temelinde yüksek faiz, düşük döviz kuru ve yüksek enflasyon yatmaktadır. Bu üç unsur kalıcı şekilde iyileştirilmediği sürece, sektörümüzün eski günlerine dönmesi güçleşecektir. Ayakkabı sektörü her ne kadar güçlü bir yapıya sahip olsa da, son dönemde ciddi kırılmalar yaşamıştır. Ancak dönüşüm zamanıdır. Dünya değişiyor; yapay zekâ, dijitalleşme ve yeni teknolojiler ön planda. Bu değişimi yakalayan kazanacak. Geleneksel yöntemlerle yol almaya devam edersek, olduğumuz yerde sayarız. Bu nedenle, değişime açık olmak, dönüşüme ayak uydurmak ve günü yakalamak zorundayız. Çünkü ancak bu şekilde sektörümüzü daha güçlü bir geleceğe taşıyabiliriz”

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.