SEO’nun En Kolay Haliyle Tanıştınız mı?

SEO’nun En Kolay Haliyle Tanıştınız mı?
SEO’nun En Kolay Haliyle Tanıştınız mı?

SEO her ne kadar son yılların tartışmasız en popüler kavramlarının başında gelse de SEO’nun popülerliği yalnızca bu alanda faaliyet gösteren kişiler arasında değildir. Dijital dünyayla az ya da çok bir bağlantısı olan hatta kullanıcılıktan öteye adım atmayan kişiler de SEO hakkında fikir sahibi ve SEO’nun gücünün farkındadırlar.

Simur Digital kurucusu Atalay Sıdar tarafından kaleme alınan SEO Kitabı SEO konusunda farklı uzmanlık düzeylerine sahip olan kişilerin yanı sıra SEO’nun kapsamlı dünyasına adım atmaya yeni karar vermiş kişiler için de son derece faydalı bir kaynak olma özelliğine sahiptir. SEO 101 Kitabı okuyucularına SEO’nun ne olduğunu, SEO sürecinin kapsamında gerçekleştirilen çalışmaları, SEO stratejilerinin belirlenme ve uygulanma sürecini detaylı ve uygulamalı bir şekilde anlatır.

Arama Motorlarının Nasıl Çalıştığını Biliyor musunuz?

İnternet ortamında herhangi bir bilgi, ürün ya da hizmet bulmak isteyen kullanıcıların buluşma noktası arama motorlarıdır. Arama motoru algoritmaları arama yapan kullanıcılara ulaşmak istedikleri sonuçları en doğru şekilde sunmak amacıyla belirli ipuçlarından faydalanan bilgisayar yazılımlarıdır. Web sayfalarının bulunması ve herhangi bir anahtar kelime sorgusunda hangilerinin, ne şekilde sıralanacağına karar verilmesi noktasında algoritmalardan faydalanırlar. Arama motorlarının çalışma sürecine dair üç temel adımdan bahsetmek mümkündür: tarama, indeksleme ve sıralama.

Tarama aslında tüm arama motorlarının çalışma sürecinin temelini oluşturan ilk adım olarak tanımlanabilir. Arama motorları yeni web sayfalarını bulmak ve bu sayfalarla ilgili bilgileri kaydetmek amacıyla arama motoru botları olarak da adlandırılan web tarayıcılardan faydalanırlar. Arama motorları tarafından gönderilen web tarayıcılarının amacı, var olan yeni web sayfalarını keşfetmek bir yandan da daha önce ziyaret etmiş oldukları sayfalarda bulunan içeriklerde değişiklik olup olmadığını veya bu içeriklerin güncellenip güncellenmediğini periyodik aralıklarla kontrol etmek olarak ifade edilebilir.

Web sayfalarını düzenli olarak tarayan arama motoru botları önceki taramaları sırasında keşfettikleri bağlantıları izleyerek web sayfalarını tekrar tekrar tararlar. Diğer bir deyişle; bir blog yayınınız varsa ve buraya ana sayfanızdan bir bağlantı verilmişse, arama motoru botları ana sayfanızı taradığı sırada takip etmek için başka bir bağlantı arar ve yeni blog yayınınızın bağlantısını bu şekilde takip edebilir.

İndeksleme Süreci Çok Önemlidir

İndeksleme temel olarak herhangi bir arama motoru botunun taradığı içeriği kullanıp kullanamayacağına karar vermesi süreci şeklinde ifade edilebilir. Taranan web sayfaları arama motoru botları tarafından uygun bulunursa dizine eklenmeleri gerçekleşir. Web sayfası ya da içerik parçası dizine eklendiği takdirde daha sonra ulaşılabileceği bir veritabanında dosyalanır ve saklanır. Benzersiz ve kaliteli içerikler sunan web sayfalarının çok büyük bir kısmı dizine yerleştirilmekle diğer bir deyişle indekslenmekle birlikte bazı durumlarda web sayfasının dizine yerleştirilmemesi gibi istenmeyen durumlarla karşılaştırılabilir. Bu durumlar şu şekilde sıralamak mümkündür:

  • Taranan web sayfasında paylaşılan içeriğin kopya içerik olarak tespit edilmesi,
  • İlgili içeriğin düşük değerli ya da spam statüsünde kabul edilmesi,
  • Arama motoru botlarının web sayfalarını çeşitli nedenlerle tarayamaması.

Arama motorlarının çalışma prensiplerinde son ve en önemli adımı sıralamdır. Tarama ve indeksleme adımlarından sonra gelen sıralama adımı kapsamında web siteleri ve sayfaları arama motoru botları tarafından taranıp dizine eklendikten sonra sonuç sayfalarında sıralanır.

Arama motorları içeriklerin sıralanması amacıyla 200’den fazla sıralama faktöründen faydalanır. Bunların her biri SEO çalışmalarının üç temel ayağı olarak kabul edilen teknik optimizasyon, sayfa içi ve sayfa dışı optimizasyon kapsamında yer alır.

Arama motoru botlarının web sitelerini ve sayfalarını sıralama noktasında kullandığı bazı kriterleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

  • Sayfada ve başlık etiketinde anahtar kelime ya da eş anlamlısının olup olmadığı,
  • Web sayfasının yüklenme hızı ve mobil uyumluluğu olup olmadığı,
  • Web sitesinin ve web sayfalarının kullanıcıların arama yaptığı konular özelinde otorite kabul edilip edilmediği.

Arama Motoru Sıralama Sonuçları Neden Önemlidir?

Google’ın ana algoritması olan Google Hummingbird arama motoru sonuçlarının nasıl sıralanacağını belirler. Bunun yanı sıra Google’ın RankBrain isimli bir de alt algoritması vardır. RankBrain aşina olmadığı bir kelimeyi ya da kelime öbeğini gördüğü takdirde onu benzer arama sorgularına bağlayan ve daha iyi anlamasını sağlayacak yapay zekadan faydalanır. Anahtar kelimelerin bilinen konulara ve kavramlara dönüştürülmesi yoluyla bu sorguların Google tarafından anlaşılmasını sağlar. Böylece sorguların olağandışı olduğu durumlarda dahi arama motoru sonuçları daha iyi olabilir.

RankBrain’in temel çalışma mantığı optimize edilmiş en iyi anahtar kelime sonuçlarını sunmak yerine kullanıcı memnuniyetini maksimize eden ve kullanıcıya beklediği sonuçları sunan web sitelerini ödüllendirmeye dayanır.

SEO hedeflerinin belirlenmesi, SEO stratejinin hayati bir parçası olarak kabul edilir. SEO stratejilerinin formüle edilmesine yardımcı oldukları ve hedeflere ulaşılmasında çok önemli bir rol üstlendiklerinden dolayı SEO hedeflerinin belirlenmesi ve bunların marka hedefleriyle uyumlu hale getirilmesi web siteleri için en önemli konuların başında gelir.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.