Sıra yerine pilates topuna oturarak eğitim görüyorlar

Sıra yerine pilates topuna oturarak eğitim görüyorlar
Çanakkale'deki bir ortaokulda görev yapan öğretmen, dikkat ve motivasyonu artırmak, hiperaktivite ile odaklanma sorunlarını ortadan kaldırmak için öğrencilerini sıra yerine pilates toplarının üzerine oturtup, ders işliyor- Öğretmen Karademirci:- "Girdiğim

ÇANAKKALE (AA) - Çanakkale'nin Biga ilçesindeki bir ortaokulda öğrenciler, derslerde sıra yerine pilates toplarına oturarak eğitim görüyor.
Dumlupınar Ortaokulunun Türkçe öğretmeni Aliye Karademirci, öğrencilerin dikkat ve motivasyonu artırmak, hiperaktivite ile odaklanma sorunlarını ortadan kaldırarak başarılarının artmasına yardımcı olmak için belirli zaman aralıklarıyla uyguladığı yöntemle öğrencileri sıra yerine pilates topu üzerinde oturtup ders işliyor.
Karademirci, AA muhabirine yaptığı açıklamada, öğrencilerinin sınıfta hareketsiz kalmaya odaklanıp, derse konsantre olamadıklarını ve okumalarında çok fazla hata olduğunu gözlemlediğini söyledi.
Öğrencilerin kelimeleri yanlış telaffuz ettiğini, hece atladığını ve konuşmalarında yuvarlama yaptığını belirlediğini aktaran Karademirci, "Göz ve hafıza geliştirme egzersizleriyle bu sorunları düzeltmeye çalıştık. Buna çözüm olarak pilates topuyla sınıf içi eğitimlere başladık. Özellikle dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar için önerilen pilates topuyla oturma uygulamasını başlattık" dedi.
Karademirci, pilates toplarını yerleştirdikten sonra çocukların derse dikkatlerinin arttığını, yazılarının ve duruşlarının da düzeldiğini gözlemlediğini belirterek, "Girdiğimiz deneme sınavlarında yüzde 20'lerde olan sınıf başarı oranı yüzde 50'lere çıktığında çok mutlu olduk. Şu anda da yüzde 79,9 başarı elde ettik" diye konuştu.
- Okurken sakız çiğniyorlar
Karademirci, pilates topu uygulamasının yanı sıra çocukların sınıfta sakız çiğneyerek okuma yaptığını aktardı.
Öğrencinin dudakları sakız ile haşır neşir olurken içten seslendirme yapmamayı öğrendiğini dile getiren Karademirci, "Böylece hem öğrencinin dikkatinin dağılmasını engellemiş hem de yanlış okumamış oluyoruz. Okuma hatalarını düzeltmek için sesli okumayı engellemek için sakız çiğnemeye başladık. Müzik eşliğinde sessiz okuma çalışmaları yaptık" ifadesini kullandı.
- Öğrenciler memnun
Öğrencilerden İrem Nohutcu, uygulamadan memnun olduklarını, okumasının güzelleştiğini anlatarak, "Sınavlarda gerilerdeydim. 8 yanlışım vardı, 2 yanlışa indi. Dış seslere karşı dikkatim dağılmaz oldu. Derslerde yanıtları sol elimizle işaretliyoruz böylece beynimizin sol tarafı da gelişiyor. Kitap okurken sakız çiğniyoruz, ters okuma yapıyoruz böylece yanlış okumalarımızı düzeltiyoruz. Bu sayede her ay en az bir iki kitap okuyorum" sözlerine yer verdi.

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.