SOBE öğrencilerine kavuştu

SOBE öğrencilerine kavuştu

Eğitim öğretim yılının başlamasıyla birlikte Sobe Vakfı da öğrencilerine kavuştu. SOBE Vakfı Eğitim Direktörü Alperen Sağdıç ilkokula başlayan otizmli çocuklara karşı empati ile yaklaşılması tavsiyesinde bulundu

6 Eylül itibariyle tüm kademelerde eğitim öğretim başladı. Otizmli bireylere ve ailelerine umut ışığı olmayı misyon edinen SOBE (Selçuklu Otizmli Bireyler Eğitim Vakfı) yeni eğitim öğretim yılında öğrencilerine kavuştu. SOBE’ye ilginin her geçen gün arttığını söyleyen SOBE Vakfı Eğitim Direktörü Alperen Sağdıç, SOBE’nin vakıf, belediye ve üniversite işbirliği modeli olarak Türkiye’de kurulan tek kuruluş olduğunu ve bu konuda diğer illere de örnek olmak istediklerini belirtti.

sobe-9.jpg

Sağdıç, “SOBE, yaklaşık dört yıl önce Selçuklu Belediyesi’nin iştiraki ile kuruldu. Şu anda da buraya vakıf olarak eğitimlerini sürdüren bir otizm eğitim merkezi diyebiliriz. Vakfımızda 40 özel eğitim öğretmen, 10 spor hocası, bir ergoterapist bulunuyor. Ayrıca at binme ve yüzme gibi derslerde vererek çocukları spora yönlendiriyoruz” dedi.

SAĞDIÇ: 100 CİVARI ÖĞRENCİMİZ BURSLU OLARAK EĞİTİM ALIYOR

Eğitimlerin genelde bireysel yapıldığını ifade eden Sağdıç, “Her bir çocuğumuzun bir öğretmeni oluyor. Eğitimler birebir olduğu için de maliyetli oluyor. SOBE Vakfı’nın misyonu Konya’da bulunan hayırseverlere ulaşmak, eğitim kaynağı bir fon oluşturarak bu sayede eğitime ihtiyacı olan otizmli çocuklara mümkün mertebe eğitimi ücretsiz sunabilmek. Şuan da 170’e yakın öğrencimiz var. Bunun 100 civarı burslu olarak vakfımızda eğitim hizmeti alıyor. Aynı zamanda eğitimin niteliğini de artırmaya çalışıyoruz. Genelde bu tarz merkezlerde atanamamış ya da emekli olmuş öğretmenler eğitim veriyor. Bizim kurumumuzda süpervizörümüz her zaman öğretmenlerin eğitim niteliğini ve enerjisini artırmaya yönelik çalışıyor. Öğretmenlere iş başında geri bildirim yapıyor. Gözlemleyerek artı ve eksilerini söylüyor” diye konuştu.

sobe-2.jpg

AİLELER İÇİN REHBERLİK MERKEZİ KURDUK

Otizmli bireylerin ailelerine de eğitimler düzenlediklerini söyleyen Sağdıç, “Bilimsel araştırmalar otizmli bireylerin normal yaşıtlarını yakalaması için haftada 35-40 saat eğitim alması gerektiğini söylüyor. Ancak şu anda 40 saatlik bir eğitim ülkemizde söz konusu değil. Bu noktada biz aileye diyoruz ki, ‘Evde iki saatte siz çalıştırın o eğitim açığını da o şekilde kapatalım.’ O noktada aile eğitimlerimiz sürekli devam ediyor. Aynı zamanda toplumu da bilinçlendirmeyi misyon edinmiş durumdayız. Sürekli eğitim merkezleri ile Konya’da ve Türkiye’de otizm farkındalığını artırmaya çalışıyoruz. Çocuğuna otizm tanısı koyulan ama ne yapacağını bilmeyen aileler için rehberlik merkezi kurduk” ifadelerini kullandı.

sobe-12.jpg

TAM KADRO YENİ SÜRECE HAZIRIZ

Özellikle son bir buçuk yıldır eğitim öğretim sürecinin online olarak devam ettiğini dile getiren Sağdıç, “6 Eylül itibariyle yüz yüze eğitime başladık. Çocukların hayatında bu süreçte çok büyük değişiklikler oldu. Önce evlerine alışmak için bir süre geçti. Şimdi de eve adapte olmuşken tekrar okula adaptasyon sürecimiz başladı. Bu nedenle bazı olası problemler yaşamamak adına bizde tam kadro yeni sürece hazırlandık. Çünkü otizmli bireylerde sorun çıkmadan önlem almak gerekiyor. Onun dışında çocuk kaçta derse başlayacak, hangi derslere girecek, sınıf arkadaşları kimler bununla alakalı önden bir bilgilendirme de yapılıyor” dedi.

sobe-13.jpg

OTİZMLİ ÇOCUKLARIMIZ DIŞLANMAMALI

Eğitim öğretim yılının başlamasıyla bazı üzücü haberler aldıklarını da ifade eden Sağdıç, “Şu anda okullarda otizmli bireyler kaynaştırma sınıflarında normal çocuklarla bir arada ders görebiliyor. Bu noktada otizmli çocukların, diğer çocuklara anlatılması, onların da bu konuda bilgi sahibi olması gerekiyor. Özellikle 6 Eylül itibariyle velilerden bazı şikayetler alıyoruz. Normal eğitim veren bazı okulların ve velilerin otizmli çocukları kabul etmediği ile ilgili sorunlar meydana gelmiş. Ben normal gelişim gösteren çocukların aileleri ve okul yönetimlerine seslenmek istiyorum. Otizmli bir çocuğun sınıflarda bulunmasının normal çocukların zararına hiçbir etkisi yok. Aksine çocuklar bu noktada empati becerilerini kazanıyorlar. Bireysel farklılıklara saygı duymayı öğreniyorlar. Bu noktada insanları hassas olmaya davet ediyorum. Bizlerde gereken her türlü desteği vermeye hazırız. Lütfen otizmli çocuklarımızı dışlamayıp sahip çıkalım” dedi.

sobe-18.jpg

HİJYEN KONUSUNDA TİTİZ DAVRANILMALI

Yüz yüze eğitimde otizmli çocukların hijyenlerine çok dikkat edildiğinin altını çizen Sağdıç, “Otizmli çocuklar bu durumlarda hassas olabiliyor. Maskeyi takmak istemiyorlar, kolonya onlara koku olarak çok ağır gelebiliyor ya da aşı yaşında olan otizmli bireyler aşı olmaktan kaçınabiliyorlar. Özel eğitim merkezlerinde bu çocuklarımızın hijyen konusunda alıştırmalarının yapılması gerekiyor. Çocuğa maske takmayı, kolonya kullanmayı öğretmek ve mümkün mertebe her ders sonunda çocukları lavabolara yönlendirerek ellerini yıkaması için hatırlatmalar yapmak ve bunları çizelgelerine eklemek gerekiyor” diyerek sözlerine son verdi. (Gülşen Çopur)

sobe-20.jpg

sobe-10.jpg

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.