1. HABERLER

  2. YEREL

  3. Turizmde Konya’nın önü açık
Turizmde Konya’nın önü açık

Turizmde Konya’nın önü açık

Bayır Diamond Hotel Genel Müdürü Kazım Öztoklu, “2018 yılında ben Konya turizminden çok ümitliyim. 2017 bunun göstergesidir. Çok büyük sıkıntı oluşmaz ve yeni yatırımlar sürerse Konya’nın önün daha da açılacaktır" dedi

A+A-

Bayır Diamond Hotel Genel Müdürü Kazım Öztoklu, PUSULA TV’de hafta içi her gün canlı olarak yayınlanan Uğurlu Gündem isimli programa konuk oldu. Yayın grubumuzun genel yayın yönetmeni Uğur Özteke’nin sorularını yanıtlayan Öztoklu; Bayır Diamond ve Konya turizmine dair açıklamalarda bulundu.

ÇAYA BİLE SEVGİ KATMALIYIZ

Açıklamalarına kendini tanıtarak başlayan Öztoklu, “1978 Konya doğumluyum. Aslen Doğanhisarlıyım. Turizm hayatına 1996 yılında Antalya Kemer’de başladım. 21 yıldır bu işle meşgulüm ve hayatımda başka hiçbir iş yapmadım. Valiz taşıyarak başladığım meslek hayatımın 10 yılı Antalya’da geçti. 11 yıldır da Konya’dayım. Turizm işi heyecan gerektirir. Bizim ilk günkü heyecanımız hiç eksilmedi. İnsan mesleğini sevmeli; başarının yolu buradan geçer. Kendi adıma çok iyi bir genel müdürün yanında işe başladım. Müdürlerimin bana söylediklerini kulağıma küpe yaptım. Belli bir bölümden mezun olan insanlar hemen o bölümde şef, müdür olmak istiyor. Ama okuldaki eğitim yanı sıra bir de pratik eğitimi var. Biz eğitim alan arkadaşları yakından takip ediyoruz. Konya turizminde bu yönde ciddi bir istihdam söz konusu. Ama gençlik eskisi kadar arzulu değil. Bilgisayar başı işe talep yoğun. Hizmet işi gönül işidir. Bir insan mesleğini sevmeli. Çay demlenirken bile sevgi katılmalı” dedi.

BAYIR DİAMOND, AÇIK KAPATACAK

Geçtiğimiz günlerde hizmete giren Bayır Diamond ile ilgili de bilgilendirmelerde bulunan Öztoklu, “Bu projenin inşaatından beri içerisindeyiz. Yaklaşık iki yıl sürdü. Projeyi yaparken, yatırımcımız Mehmet Bayır bizlerin önünü açtı. Bu otel Bayır ailesinin Konya’ya bir hediyesidir. Oteli yaparken sürekli istişareler yaptık. ‘Koşan, yarışan bir otel mi, yoksa kendi kabuğuna çekilmiş bir otel mi olacağız’ sorusunu cevabını aradık.  Nitekim yarışan, Konya’nın açığını kapatacak bir otel olalım diye yola çıktık. Konya’da 5 yıldızlı alkolsüz konsepte bir otel yoktu. Bunun yanı sıra otelde 2 bin 500 metre kare spa alanı var. Bay ve bayan ayırdık. Konya’da kongre turizme ve toplantı organizasyonları da çoğaldı. Biz de bu hizmetlere cevap verebilecek salonlar, misafirlere yetecek kadar otopark ürettik. -4 kat olarak projelendirilen otelimizde kapalı ve açık otopark ile Konya’da önemli bir eksik kapatılıyor. Caddeye çok yakınız. Caddedeki sesin otel içine girmemesi için gerekli çalışmalar yapıldı. Bununla birlikte estetik için yurt dışından çok güzel parçalar getirdik. Otelimizde 150 kişi çalışacak ama dolaylı yoldan 450-500 kişi evine ekmek götürecek. Akıllı sistem bir bina oluşturduk. 7 toplantı salonu, 214 oda ve 250 metrekarelik kral dairesi var. Bunun yanı sıra roof restoran ve otel girişine pastane yaptık. Özel günler ve toplantılar için nezih mekanlar yaptık. Bir misafirin otele girdikten sonra yemesi, içmesi, eğlenmesi, sportif faaliyetleri her şey tasarlandı. Alışveriş için dükkanlar da yapılacak. Spa kompleksimizin içerisine kreş yaptık. Orada çocuğun kişisel ihtiyaçlarını gidermesinden karnını doyurmasına, oyun alanına kadar her şey var” diye konuştu.  

RAKİPLER, AYNI MASADA

Konya’da turizm sektörünün kalbinin attığı SKAL Kulübü’ne ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Öztoklu, “Konya’da otelcilik sektöründe çok değerli isimler var. SKAL Grubu Konya’nın en büyük otelleri, en güzel butik otelleri ve acenteciler bir masada. Aslında hepimiz rakibimiz, rekabet içerisindeyiz ama aynı masanın etrafına oturuyoruz. Bir arada sektörün gelişimi için çalışıyoruz. Aynı zamanda da sıkıntılarımızı paylaşıp dostluklarımızı pekiştiriyoruz. İnsanların birbirini karalamasıyla, kötülemelerle işler büyümez. Biz sektörde tüm rakiplerin aynı masada yer almasına en güzel örneğiz” ifadelerini kullandı.

ORTAK GAYE KONYA TURİZMİ

Öztoklu, izleyicilerden gelen bir soru üzerine, hizmet sektörün dil sorunun mutlaka aşılmış olması gerektiğinin de altını çizerek, “Bayır Diamond olarak eğitim planlaması çerçevesinde Konya’da Turizm İşletmeciliği ve Konaklama Bölümü mezunu öğrencilerine istihdam sağlıyoruz. Buradan gelen arkadaşların bir yabancı dil altyapısı var ama biz kendi içerimizde yabancı dil kursu açtık. Yabancı dil bu sektör için çok önemli. Başta Sayın valimiz olmak üzere büyükşehir belediye başkanımız, merkez ilçe başkanlarımız, STK başkanlarımızla istişareler ediyoruz. Ortak gayemiz Konya turizminin gelişmesi” dedi.

İNSANLAR ANADOLU’YA AÇILIYOR

Konya’nın turizm potansiyeline de dikkat çeken Öztoklu, “Konya çok sayıda ziyaretçi almaya başladı. Hızlı Tren seferleri başladı, uçak seferleri arttı buna rağmen Konya’da konaklamalar çoğaldı. Sanayi ile birlikte kongreler ve sağlık turizmiyle ilgili gelişmeler bunda etkili.

Konya ve ilçeleri büyük bir turizm potansiyeline sahip. Konya’da gerçekten bir değer var. Ama bu büyük bir proje bu sadece turizmcilerin çabası ile olmaz herkes el vermeli.

İnsanlar İstanbul, Ankara ve Antalya gibi yerlerde kongreler, toplantılar yapmak istemiyor. Artık Anadolu’ya açılmak istiyorlar. Turizm İl Müdürlüğü verilerine göre Konya’daki ziyaretçi sayısı yıllık 2,5-3 milyon. Ama bu ziyaretçileri konaklatmanın yollarını bulmalıyız. Mevlana’ya gelen ziyaretçileri Konya’da konaklatmalıyız. Ziyaretçiler otelde konaklamaz, restoranda yemek yemez, hediyelik eşya dükkanına girmezse şehrin bir kazancı olmaz. Biz SKAL Derneği olarak Selçuklu Belediyesi ile proje geliştirdik. Selçuklu’da bulunan otellerde Selçuklu Belediyesi’nin led ekranda tanıtım çalışmaları var. Bu sayede Sille başta olmak üzere Selçuklu’daki güzellikle misafirlere gösteriliyor” diye konuştu.

ÖNYARGILARDAN KURTULMALIYIZ

Konya’nın tanıtımında özelde Konyaspor olmak üzere sporun büyük önemi olduğunun da altını çizen Öztoklu, “Baktığınız zaman her şey lehimize. Konya spora ev sahipliği yapıyor. Konyaspor taraftarları Türkiye’ye değil, dünyaya ders verdi. Bir milli takım ancak bu kadar güzel ağırlanabilirdi. Konyaspor’a taraftar desteği inanılmaz. Biz önyargılı olmaktan kurtulmalıyız. Stadyum yapıldığında 42 bin kişi nasıl dolacak dendi. Ama milli maçlara, derbi maçlarına bilet bulunamıyor. Bugün insanlar eşlerini, kızlarını alıp geliyor. Yemek yeme imkanın var. Otopark ve ulaşım sorunu yok. Kısaca mükemmel bir tesis var” dedi.

KONYA’NIN TURİZMDE ÖNÜ AÇIK

Turizmin geleceğine ilişkin de konuşan Öztoklu, “Ülke genelindeki verilere bakıldığında 2016 yılındaki turist sayısını bu yılın ilk 7 aylında aştık. Konya turizmini ele alacak olursak; Konya’da turizmin kötüye gitme şansı yok. Şeb-i Arus, fuarlar ve sanayi faaliyetleri sürdüğü müddetçe, bizdeki birlik ve beraberlik olgusu yüksek oldukça bizim ivmemiz yukarı doğru gidecek. Konya’ya yeni AVM’ler, yeni sosyal tesisler, hastaneler açılacak. Tüm bunlar turizme artı değerler kazandıracak. Şehrimize açılan Göz Hastanesi’ne ülkenin ve dünyanın farklı yerlerinden gelen insanlar var. İnsanlar artık saç ektirmek için bile Konya’yı tercih ediyor. Bayır Grubu olarak biz Konya’ya 5 yıldızlı bir tesis yaptıysak. Bu turizme olan güvenimizden kaynaklanıyor” şeklinde görüş belirtti.

SADECE KENETLENMEMİZ GEREKİYOR

Öztoklu, sözlerini şöyle tamamladı: “Biz kendi adımıza hizmetlerimizle öne çıkmak istiyoruz. Konya’da otel sektöründe çalışan herkes işini severek yapıyor. Bizim önümüzü açın. Biz her türlü çalışmayı seve seve yaparız. Biz Büyükşehir Belediyesi’nin öncülüğünde fuarlara katılıyoruz. Berlin, Tahran’da Moskova’da fuarlara katıldık. İstanbul ve Ankara’daki havalimanlarına Konya’nın tanıtım afişlerini astık. Konya’da helvayı yapabilecek tüm malzemeler var. Sadece kenetlenmemiz gerekiyor. 2018 yılında ben Konya turizminden çok ümitliyim. 2017 bunun göstergesidir. Çok büyük sıkıntı oluşmaz ve yeni yatırımlar sürerse Konya’nın önün daha da açılacaktır. Biz birlik ve beraberlik içerisinde hareket edersek, Konya’yı kimse deviremez.” 

 

 

 

 

 

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT