Türk vatandaşları 3 gündür mahsur

Türk vatandaşları 3 gündür mahsur
Diyarbakır'dan Tayland'a 26 Kasım tarihinde bir tur şirketiyle Türk Hava Yolları firmasının TK-173 sefer sayılı uçağıyla giden, aralarında profesörlerin de bulunduğu kafile, aynı sefer sayılı uçağın "motor arızası" nedeniyle mahsur kaldılar.

Diyarbakır'dan Tayland'a 26 Kasım tarihinde bir tur şirketiyle Türk Hava Yolları (THY) firmasının TK-173 sefer sayılı uçağıyla giden, içlerinde profesörlerin de olduğu kafile, aynı sefer sayılı uçağın "motor arızası" sebebiyle 3 gündür Phuket şehrinde mahsur kaldı.

Diyarbakır'da çalışan Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Bölümü Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Nizamettin Toprak ile içerisinde eşi ve akrabalarının olduğu kafile, 26 Kasım tarihinde Türk Hava Yolları uçağıyla İstanbul aktarmalı Tayland'a gitti. 6 günlük Tayland gezisinin sonrasında 1 Aralık tarihinde geri dönmek için bindikleri uçak adeta kabusa dönüştü.

iha-20231204aw091236-1.jpg

TK-173 sefer sayılı uçağın motor bölümünde arızanın çıktığı nedeniyle, iddiaya göre business class tarafında yabancı yolcular ile normal uçuş yapan yolcular ayrıldı. Normal uçuş yapan vatandaşlar 2 saat uçakta bekletildikten sonra 7 saat ise Phuket Uluslararası Havalimanı'nda mağdur oldular.

Şehirdeki farklı otellere yerleştirilen kafile kapsamındaki mağdurlardan Prof. Dr. Nizamettin Toprak, 3 gündür THY yetkililerinden hiçbir şekilde bilgilendirilme yapılmadığını ifade etti.

Kötü Bir Gündü

Mağduriyetini dile getiren Toprak, "Eşim, ben ve diğer iki çift arkadaş ile Prontotour firmasıyla 26 Kasım tarihinde Diyarbakır'dan İstanbul aktarmalı Türk Hava Yolları (THY) firmasının TK-173 sefer sayılı uçağıyla Tayland'ın Phuket şehrine hareket ettik. Uçakta yaklaşık 280 kişi bulunuyorduk. 6 günlük tatilimizi Phuket şehrinde sonlandırdık. Tam dönüş yolunda cumartesi günü 22.45'te uçağımızın hareket etmesi bekleniyordu. Fakat uçağın motor içerisindeki arızadan sebepli 3 gündür burada mahsur kalmış vaziyette bekliyoruz. Türk Hava Yolları yetkililerinden herhangi biriyle şu ana kadar görüşme sağlayamadık ve herhangi bir bilgilendirme mesajı bize gelmedi. Zaten gidiş günümüz çok felaket bir gündü. Saat 22.45'teki uçağa 22.00'da bindik. 2 saatten fazla uçakta kaldık. En sonda bize uçağın arızalandığını ve dışarı çıkarılmamız istendi. Bu defa 7 saat havaalanı içerisinde bekletildik" dedi.

iha-20231204aw091236-3.jpg

Şahsi Paramla Bile Asla Böyle Otelde Durmam

THY'nin kendilerini ilk önce konforlu otele daha sonra "pahalı" diye kötü otele yerleştirdiğini ifade eden Toprak, "Bunun içerisinde yolcuların en çok zoruna giden konu business class bölümünde özellikle yabancı yolcuları bizden ayırdılar. Onları yarım saat içerisinde otele gönderdiler ama biz havalimanında 7 saat bekletildik. Onları muhtemelen bir şekilde belki ayarlamışlar. Biz 3 gündür hala beklemedeyiz. 2 otel değiştirdik. İlk geceki otel biraz pahalıydı sonrasında bizi normal bir otele gönderdiler. Gerçekten oteller çok kötü. Kendi paramla bile asla böyle otelde kalmazdım" ifadelerinde bulundu.

Beni arayan onlarca hastam var

Sadece kendilerinin mağdur olmadığını aynı zamanda hastalarının da mağdur olduğunu söyleyen Toprak, "Ben normalde pazartesi günü sabah işimin başında olmam gerek. 5 günlük iznim 9 güne kadar çıktı. Beni arayan onlarca hastam var. Bu vaziyette hastalarımın muayenesi gecikmiş oldu. Bu hastalarım Bitlis'ten, Hakkari'den, Şanlıurfa'dan gelmektedir. Benim yanımda hastalarım da mağdur oldu. Hanımım da aynı zamanda profesör. Onun da dersleri var. Bu vaziyet bizimle birlikte birçok hasta ve öğrenci mağdur edilmiş durumda. Eğer bir arıza varsa konuyla ilgili bir uzmanın problemi ortadan kaldırması gerekiyor. Fakat 3 gün süren bir uçak arızası için yeni bir uçağın şimdiye kadar gönderilmiş olması gerekiyordu. Uluslararası kurallar da böyle. Yani bence bir yönetim sorunu var" diye konuştu.

Kaynak:İhlas Haber Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.