Vakıfbank İHO’da Tasarla Üret Oyna e-Twining projesi

Vakıfbank İHO’da Tasarla Üret Oyna e-Twining projesi
Vakıfbank İmam Hatip Ortaokulu pandemi sürecini avantaja dönüştürerek Tasarla Üret Oyna projesine katıldı

Vakıfbank İmam Hatip Ortaokulu pandemi sürecini avantaja dönüştürdü. Vakıfbank İmam Hatip Ortaokulu Öğretmenlerinden Matematik Öğretmeni Ayşegül Akın ve Türkçe Öğretmeni Fatma Harmancı Tasarla Üret Oyna E-twinning Projesinin yürütücülüğünü üstlenerek 5-A sınıfından ve 7-A sınıfından bir grup öğrenci ile projeye katıldılar. 5 ay süren bu projede öğrenciler ve öğretmenler çok eğlenceli vakitler geçirirken tasarladıkları oyunları üretmeyi ve ürettikleri oyunları aile fertleriyle arkadaşlarıyla oynayarak pandemi sürecinde evde olmayı avantaja dönüştürdüler. Bu eğlenceli projede öğrenciler proje yürütücüleri Ayşegül Akın ve Fatma Harmancı kontrolünde zeka oyunlarından mangala, reversi, tangram ve 9 taş oyunlarını evde kendi imkânlarıyla evdeki malzemelerle ürettiler ve oynadılar. Öğrenciler kendi ürettikleri oyunları oynamanın tadına vardılar. Ayrıca birçok etkinliğe de katıldılar.12 Mart İstiklal Marşının Kabulü,23 Nisan Çocuk Bayramı etkinlikleriyle de milli duyguları yaşayarak paylaştılar.

once-5.jpeg

BU OYUNLARIN KARAKTER GELİŞİME ÖNEMLİ KATKISI OLUYOR

Projenin içerisindeki oyunların özellikleri şu şekilde özetlendi. Çocukların bilgisayar ve TV gibi teknolojik aletlerle geçirdiği zamanı azalttı. Akıl ve zeka oyunları eğlenerek öğrenmeyi sağlayan, çocukların zihinlerini açan ve yeni şeyler öğrenmelerini sağlayan oyunlardır. Çocukların yeteneklerini geliştiren ve yeni yetenekler kazanmasını sağlayan zeka oyunları, hızlı karar verme, bir sonraki adımı düşünme ve olasılık hesaplama mantığını geliştiren oldukça faydalı oyunlardır. Karakter gelişimine de olumlu katkıları olan bu oyunlar, çocukların planlı hareket etme becerilerini geliştiren ve kötü alışkanlıkların önüne geçen eğlencelerdir. Zeka oyunları ile bilgi ve becerisini arttıran çocukların kendine olan güveni artmakta, kendi sınırlarını tanıması sağlanmaktadır. Bu amaçla çocukların zeka oyunlarını kendilerini tasarlayıp çevresiyle oynadıkları ve sosyalleşebildiği kendilerini daha iyi ifade edebilecekleri bir projede yer almanın önemi büyüktür.

once-1.jpeg

EZBERCİ DEĞİL MERAKLI VE ARAŞTIRMACI BİREYLER

Projeye katılımlar konusunda hedeflenen yaklaşımlar ise şu şekilde; Projede bütüncül yaklaşım ile çocukların tüm gelişim alanlarına katkı sağlamak, yaratıcılık ve problem çözme gibi becerilerini geliştirmek. Çocukları bilgisayar oyunları ve zararlı televizyon programlarından uzaklaştırıp kendi üretip tasarladıkları zeka oyunlarıyla verimli zaman geçirmelerini sağlamak. Maliyetsiz malzemeleri değerlendirerek üretime geçmelerini ve kendilerini keşfetmelerini sağlamak, her güzel şeyin sadece para ile alınamayacağını kendi üretimi olan ürünlerinde değerli olduğunu hissetirmek. Birkaç materyal ile kalıcı etkinlikler yapabileceğini algılamasını sağlamak. Çevre ile temasa geçmelerini sağlayarak zeka ve iletişim üzerinde olumlu etkiler yaratmak. Yetenekleri yanında eksiklerini de gören çocuk, eksik yönleri geliştirmek ve daha yetenekli hale gelmek için neler yapabileceğini araştırmasını sağlamak. Çocukların ezberci değil araştırmacı ve meraklı bireyler olmasını sağlamak. (Gülşen Çopur)

once-4.jpeg

once-3.jpeg

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.