Yakıt tasarrufu konusunda doğru olduğu sanılan yanlış uygulamalar.
Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar
![Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar 1](https://d.pusulahaber.com.tr/gallery/79_1.jpg)
![Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar 2](https://d.pusulahaber.com.tr/gallery/79_2.jpg)
Küçük araba az yakar
Dizel motorlar, turbo sistemeleri, enjeksiyon ve hibrid motor teknolojileri sayesinde standart boydaki araçlar da artık küçük arabalar kadar tasarruflu çalışıyor.
![Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar 3](https://d.pusulahaber.com.tr/gallery/79_3.jpg)
Düz vites tasarruf sağlar
Geçmişte düz vitesli arabalar otomatiklere göre daha tasarruflu olsa da, otomatik şanzıman teknolojilerinde yapılan yenilikler otomatik arabaların da en az düz vitesli arabalar kadar tasarruflu olmasını sağlıyor.
![Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar 4](https://d.pusulahaber.com.tr/gallery/79_4.jpg)
Rölantide beklemek daha iyidir
Bu yanılgıya göre hareket halinde değilken motoru durdurup yeniden başlatmak, aynı süre boyunca rölantide beklemekten daha çok benzin yakar. Ancak gerçekte rölantideki bir araç saatte 1-2 litre benzin harcar. Bu da 5 ila 10 liralık bir masraf anlamına geliyor.
![Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar 5](https://d.pusulahaber.com.tr/gallery/79_5.jpg)
Motorun ısınmasını beklemek gerekir
Eskiden arabaların ideal yakıt tüketimine ulaşabilmeleri için çalıştırıldıktan sonra motorlarının bir süre ısınması gerekiyordu. Ancak günümüz araçları çalıştırıldıktan hemen sonra yola çıkabilir ve yakıt tüketiminde bir fark olmaz.
![Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar 6](https://d.pusulahaber.com.tr/gallery/79_6.jpg)
Arabalar eskidikçe daha çok yakar
Bakımları düzenli yapılan bir araç yıllar geçse de aynı oranda yakıt tüketmeye devam eder.
![Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar 7](https://d.pusulahaber.com.tr/gallery/79_7.jpg)
Tasarruf için hava filtresini değiştirin
Karbüratörlü araçlar için doğru olan bu uygulama, enjeksiyonlu araçlarda geçerli değil. Hava filteresini değiştirmek motorun performansını artırsa da yakıt tüketimini azaltmıyor.
![Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar 8](https://d.pusulahaber.com.tr/gallery/79_8.jpg)
Katkı maddeleri tasarruf sağlar
Yapılan testler akaryakıt katkı maddelerinin yakıt tasarrufu sağlamadığını ortaya koydu.
![Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar 9](https://d.pusulahaber.com.tr/gallery/79_9.jpg)
Yüksek oktanlı benzin tüketimi azaltır
Aracınızın motoru yüksek oktanlı benzin için özel olarak üretilmemişse bu tarz yakıtları almanın bir faydası olmayacaktır.
![Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar 10](https://d.pusulahaber.com.tr/gallery/79_10.jpg)
Bütün araçlar test edilir
Otomobil şirketleri tarafından üretilen tüm araçların yakıt tasarrufu için test edildiği düşünülse de, firmalar sadece 4 tonun altındaki taşıtları test ediyor.
![Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar 11](https://d.pusulahaber.com.tr/gallery/79_11.jpg)
Klima yerine camları açın
Bu inanış düşük hızlarda giderken doğruluğunu koruyor. Yavaş giderken klimanın motordan çaldığı 5-8 beygir gücü yakıt tüketimini artırırken camların açık olması aerodinami üzerinde etki yapmıyor. Ancak yüksek hızda giderken, açık camların yakıt tüketimi üzerindeki olumsuz etkisi klimadan daha fazla oluyor.