Angı: Abdüllatif Şener Mavi Tüneli engelledi

Angı: Abdüllatif Şener Mavi Tüneli engelledi
Ak Parti Konya İl Başkanı Hasan Angı katıldığı bir programda Konya gündemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Angı, Maliye Bakanlığı döneminde Abdüllatif Şener’in Mavi Tüneli engellediğini söyledi

AK Parti Konya İl Başkanı Hasan Angı, katıldığı bir televizyon programında hem Konya hem Türkiye gündemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. İşyerleri kapanan esnafın Konya Valiliğinin önünde masa sandalye yakılmasına ilişkin konuşan Başkan Angı, “Bu esnafın bir mağduriyeti var mı var? Ama bunu telafi etmek için hükümet hiç elini uzatmıyor olsa, yerel yönetimler bunun için bir çaba göstermiyor olsa haklı olarak tepkimi bireysel başlattım dersiniz. Dikkat ederseniz bu hadiseden sonra CHP’ye üye bir genç arkadaşımız bende esnafım diyerek açıklama yaptı. Bir olayın üzerinde çözüm üretmeye dair bir hareket olursa ben bunu dikkate alırım. Ama hükümete ve yerel yönetimlere laf yetiştirmek veya bir şeyi ajite etmek olursa bunu doğru bulmam. Geçmişte oda başkanlığı da yapmış biri olarak söylüyorum 2001 krizinde ki o kötü süreci biz nasıl yaşadık. Yakarak, kırarak değil” dedi.

ZORDA OLAN HERKESE ELİMİZİ UZATMAYA ÇALIŞIYORUZ

Lokantacılar Odası Başkanı Ali Osman Karamercan’ın 6 milyon iddiası ile ilgili de değerlendirme yapan Angı, “Bu arkadaş doğru bir şey yapmadı. O güne kadar Karamercan lokantacı esnafının derdini kimle hangi platformda ne şekilde paylaşmış? Belediyeler kira indirimi ile ilgili karar almış ve uygulama başlamış. Aylar geçmiş Karamercan kira indirim talebi diyor. 4 aydır uygulanandan haberi yok. 6 milyon konusuna da gelecek olursak olmayan bir 6 milyon üzerinden mesele çıkarma CHP’nin Cem Uzan üzerinden üflenmiş 128 milyar dolarına döner” dedi. Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ın geçtiğimiz günlerde açıkladığı yardım kampanyasında, “Gerçekten darda zorda olan herkesin yardımlara başvursun” dediğini hatırlatan Angı, “Biz ulaşabildiğimize devletin sosyal yardımlaşma ve dayanışma fonu aracılığı ile oraya uyan kriterlerle elimizi uzatmaya çalışıyoruz. Şimdi vatandaşın üzerinde tapulu mülkü veya bir otomobil varsa fon bunları sistem üzerinden gördüğü için buna yardım edemiyor. Buna farklı sivil toplum örgütleri, vakıflar ve dernekler üzerinden yardımlar gidebiliyor” dedi.

DEMİRYOLU YÜZYIL KONUŞULMUŞ BU ŞEHİRDE

Konya eski dönemlerine bakıldığı zaman Mavi Tünel ve Bağbaşı Barajı  gibi projelerin yıllarca konuşulduğunu bir sonuca varılamadığını ifade eden Angı, “Demiryolu yüzyıl konuşulmuş bu şehirde. Ama AK Parti iktidarı hamdolsun bunu gerçekleştirdi. Hem de yüksek hızlı tren olarak. Geçtiğimi günlerde yine Bakanımız Konya-Karaman Hattı ile ilgili kontroller yaptı. Bakın hayalimiz Mersin limanına inmek, sınır ötesine gitmek. Yıllarca Türkiye demiryolu ve denizyoluna yatırım yapılmaması eleştirildi. AK Parti bunların hepsini yaptı. Şunu sormak isterim Konya Afyon Demiryolu’nun AK Parti iktidar olmadan önce son bakımı ne zaman yapılmış? 1977 yılında yapılmış. Bakımsızlıktan hat takavüt hatta düşmüş. Yani tren orada 90-100 km hızla gidecekken 45-50 km’ye iniyor. Hattın sefer süresi uzadığı için de kimse binmemiş ve demiryolları zarar etmiş. Ve zarar edince de vagonlar da yenilememiş. Ama hamdolsun AK Parti iktidara gelince hatta güzelleştirmeler yaptı” şeklinde konuştu.

MAVİ TÜNELE DPT’DEN ONAY ÇIKMADI

Abdüllatif Şener’in Maliye Bakanı olduğu dönemde Mavi Tünel Projesi’ni engellediğini dile getiren Angı, “Şimdiki CHP Konya Milletvekili Abdüllatif Bey Refah Yol döneminin Maliye Bakanı’dır. Şimdi böyle konuştuğuna bakmayın önüne KOP Projesini götürdüğümüzde, ‘Bu proje hikaye. Bizim Sivas’ta da daha önce vardı. Benim Maliye Bakanlığım döneminde ödenek istediler. Bitirmeye çalıştık kaynak kurudu’ diyerek karşı çıkmıştı. O zaman Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) ona bağlıydı ve yatırım programına almadı. 2005 yılında 2006 bütçesi görüşmelerinde o dönem başbakan olan Recep Tayyip Erdoğan bütçeye iki tane projenin girmesi talimatını verdi. Biri Mavi Tünel Projesi biri Karadeniz’deki benzer bir sulama projesi. Çünkü Devlet Planlama Teşkilatı programa almıyor. Başbakanın talimatı ile bütçeye girdi. Bu sefer Devlet Planlama Teşkilatı dedi ki, ‘Benim yatırım planlama programına almadığım bir işi siz bütçeye nasıl eklersiniz.’ DSİ’nin çalışmalarına ayak direttiler. 2006’nın yazında DSİ’yi sıkıştırdık bütçeye bu proje eklendiği için. DSİ bize şunu söyledi. ‘Biz çalışmaları yaptık. DPT’den onay bir türlü çıkmıyor. O gün ilgili müsteşar yardımcısını aradım. Çünkü Başbakan’ın Konya programı vardı ve konu hakkında bilgi almak istedim. Onca ay geçmiş onaylamamışlar o gün ben başbakan bu konuyu soracak diye arayınca onayladık diye beni aradılar” dedi.

KONYA İÇİN SULAMA NOKTASINDA ÇALIŞILAN 3 TANE PROJE VAR

Gelecek Partisi’nin Ahmet Davutoğlu başbakanlıktan ayrıldıktan sonra Konya’da yatırımlar azaldı söylentilerine açıklık getiren Angı, “Davutoğlu döneminde neler yapılmış da şu an durmuş ona bakmak lazım. O dönemde yapılanların üstüne ilave yatırımlar oldu ve bunlar devam ediyor. Duran bir şey yok.  Muhalefetin Kanal İstanbul yerine Kanal Konya yapılsın demesi de yanlış. Çünkü o bambaşka bir proje. Ama Konya için sulama noktasında çalışılan 3 tane proje var. Hem kuzey aksı hem güneyden gelecek iki aks bir tane de batı aksı üzerinde etütler yapılıyor. Bunlar neden dillendirilmiyor. Çünkü mesafe alınması lazım. Yani Konya’nın herhangi bir projesi ihmal edilmedi” dedi. (Gülşen Çopur)

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.