Başkan Altun: Mıcırlı yollar ölüm yolu olmasın

Başkan Altun: Mıcırlı yollar ölüm yolu olmasın
Makine Mühendisleri Odası Konya Şube Başkanı Dr. Altun, mıcırlı yolda araç kullanırken bazı riskler olduğunu belirterek, "Mıcırlı yollardaki riskler göz önüne alındığında mıcırlı yolda araçların nasıl kullanılması gerektiği ortaya çıkacaktır" dedi.

Makine Mühendisleri Odası Konya Şube Başkanı Dr. Aziz Hakan Altun, mıcırlı yolda araç kullanırken bazı riskler olduğunu belirterek, " Mıcırlı yollardaki riskler göz önüne alındığında mıcırlı yolda araçların nasıl kullanılması gerektiği ortaya çıkacaktır" dedi.

Dr. Altun mıcırlı yolda araç kullanırken dikkat edilmesi gerekenlerle ilgili şu ifadelere yer verdi: "Yolda lastik izinde oturma durumu varsa aracınızı buradan sürmelisiniz. Özellikle, tam oturmamış mıcır kaplı yollarda lastik izinden gitmemeniz büyük tehlikeler yaratabilir. Oturma izi dışındaki yüzeyde mıcır gevşek olacağından, tekerleklerin dönmesi engellenecek ve patinaj nedeniyle kayma ve yol dışına çıkma olabilecektir. Ancak, buralarda yağmurlu havada su birikmektedir. Yolun yüzeyi ile lastik arasına giren su, yastıklama görevi yapacaktır. Bu durumda lastikler, altına alacağı suyun fazla olması nedeniyle yol yüzeyine ulaşamayacak ve yol tutuşu olamayacaktır. Unutmayalım! Tekerlekler, sıkıştırılmış yüzeylerde yolu daha iyi kavramaktadır. Bu nedenle gevşek malzeme işaretini görünce, lastik oturma izi doğrultusunda aracımızı kullanmalıyız.

"MOTOR FRENİ YAPMAYIN"

Ülkemizde karayolu kenarında bulunan banketlerin birçoğu, mıcır kaplamadır. Herhangi bir zorunluluk nedeniyle sürme şeridinizden ayrılarak, gevşek malzemeli bankete inmeniz gerekebilir. Bankete inmeden önce frenlerinize hafifçe iki kez basın ve 4’lü acil uyarı ışıklarınızı yakarak, niyetinizi arkadan gelenlere duyurun. Sürme şeridini üzerinde yavaşlayın, hızınızı 30 km/h’e düşmesine yakın mıcır kaplı bankete inin ve çok yavaş frenleyin. Motor freni yapmayın. Ayrıca, gece bankete inmek; inilecek yerin mıcır veya asfalt, banket yüksekliği, genişliği ve buradaki olası tehlikelerin neler olduğu her zaman risklidir, bu durum da unutulmamalıdır.

"ARKADAN GELEN TRAFİĞİ KISMEN KONTROL ALTINDA TUTABİLİRSİNİZ"

Gevşek zeminli yüzeye sahip karayolundaki tehlikelerden habersiz birçok sürücü, trafikte araç kullanmaktadır. Gevşek zeminli çift yönlü bir yolda, sollamanın kolaylıkla yapılamaması nedeniyle, arkadan gelen trafiği kısmen kontrol altında tutabilirsiniz. Ancak, karşıdan hızla gelen sürücülerle, virajda karşılaşmak son derece tehlikelidir. Yolu tam kavrayamayan lastikler, kayarak aracı sizin şeridinize istem dışı yönlendirebilir. Bu durumlarla karşılaşmamak için virajlarda hızınızı azaltıp, karşıdan gelen sürücüyü selektör yaparak ikaz edin. Mümkün olduğunca yavaşlayın. Aynısını tepe üstlerine yaklaşırken de kullanın.

"TAKİP MESAFENİZİ ARTIRIN"

Önünüzdeki aracın tekerleklerinden fırlayan taşların menzili içerisine asla girmeyin. Karşıdan gelen sürücüyü de yavaşlaması yolunda selektör yaparak ikaz edin. Herhangi bir tehlikeye karşı yanınızdakini, ön cama dışarı doğru parmaklarıyla baskı yapmasını ikaz ediniz. Toprak, Stabilize ve Mıcır kaplı yollarda yavaş frenleme yapılmalıdır. Ayrıca Gevşek malzemeli yollarda durmak için daha uzun mesafeye gereksiniminiz olduğunu unutmayın. Hatta bu gibi yollarda ABS fren sistemi durma mesafesini bilinenin tersine daha da uzatmaktadır. Bu nedenle takip mesafenizi artırın. Önünüzdeki aracın geçeceği belli yere “1001, 1002, 1003, 1004” şeklinde saydığınızda ulaşıyorsanız, mesafeniz yeterli demektir."

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.