ÇALIK: ... o dayısının adı AKİM

ÇALIK: ... o dayısının adı AKİM
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Öznur Çalık, "Vatandaşımızın Ankara'da bir dayısı var ve o dayısının adı AKİM. Başvuru yaptıkları takdirde sorunları, sıkıntıları, problemleri her şekliyle burada anlam, destek ve cevap bulacak" dedi.

AK Parti İletişim Merkezi'ne (AKİM), kurulduğu 2003 yılından bu yana yurtiçi ve yurtdışından yapılan başvuru sayısı 2 milyona yaklaştı. AKİM, 2 milyonuncu başvuru sahibini Başbakan Ahmet Davutoğlu ile bir araya getirmeye hazırlanıyor.

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Öznur Çalık, AKİM ve çalışmaları hakkında değerlendirmelerde bulundu.

AKİM’in, AK Parti’nin tek başına iktidara geldiği 3 Kasım 2002’den sonra ilk adım olarak "vatandaşın direkt sesini duymak için" kurulduğunu dile getiren Çalık, vatandaşların AKİM’e farklı kanallardan ulaşma imkanı bulunduğunu anımsattı.

Çalık, "AKİM’e yapılan başvurular yaklaşık 2 milyona ulaştı. Vatandaşımız her türlü derdini, sıkıntısını, eleştirisini, desteğini bize, AK Parti Genel Merkezine, 81 ilde kurmuş olduğumuz AKİM’lere şahsen ya da telefon ve internetle de ulaştırabiliyorlar” diye konuştu.

AKİM'e sosyal medyadan da ulaşılabilecek

Vatandaşların dilek, temenni, öneri ve desteklerini sosyal medya üzerinden de almak istediklerini dile getiren Çalık, "Bunun için de Twitter hesaplarımız açılmış olacak, cep telefonlarından, SMS’lerden bize çok rahatlıkla başvuru yapabilecekler" ifadesini kullandı.

Başvuru geri cevaplama oranı yüzde 96

Çağrı merkezleri için esas önemli olan konunun başvuruların cevaplanma oranı olduğunu vurgulayan Çalık, AKİM’e yapılan 2 milyona yakın başvurunun geri cevaplanma oranının yüzde 96 olduğunu, başvuruları genel merkez olarak aldıklarını ve sorunun muhatabı bakanlıksa bakanlığa, yerel yönetimse de yerel yöneticilere ilettiklerini söyledi.

AK Parti Genel Merkezi içerisinde bir çağrı merkezi ve başvurusunu yüzyüze yapmak isteyen vatandaşların kabul edildiği bir bölümün de bulunduğunu hatırlatan Çalık, vatandaşların ev, iş arama, ailevi gibi her türlü problem için aradığını ifade etti.

Hindistan'dan bile arayan var

Çağrı merkezine gelen başvuruların sadece Türkiye ile sınırlı kalmadığını ve uluslararası başvurularla ilgili de çözüm bulduklarını söyleyen Çalık, AKİM’e Hindistan’dan ulaşarak, 45 gündür mahsur kaldığını bildiren vatandaşların da hayata yeniden dönmelerine vesile olduklarını anlattı.

Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun geçtiğimiz günlerde AKİM’i ziyaret ettiğini ve bazı telefonlara cevap verdiğini anımsatan Çalık, Davutoğlu’nun cevapladığı telefonun çözüm süreciyle ilgili destek mahiyetinde olduğunu ve bunun çok önemli ve çok güzel olduğunu vurguladı.

Davutoğlu’nun ziyareti sonrasında AKİM’in günlük 750 olan başvuru sayısının iki kat artış göstererek bin 500 civarına yükseldiğini anlatan Çalık, "Bu da vatandaşımızın, bir kez daha, Sayın Başbakanımız Ahmet Davutoğlu tarafından vatandaşın sesine kulak veren mesajı adına çok önemliydi" dedi.

AKİM’e başvuran vatandaşlarla ilgili bir proje hazırladıklarını ve Başbakan Davutoğlu’yla da paylaştıklarını dile getiren Çalık, AKİM’e 2 milyonuncu başvuruyu gerçekleştiren vatandaşla Davutoğlu’nu parti genel merkezinde bir araya getirmeyi planladıklarını söyledi. Çalık, bu projenin AKİM’e ilk başvuruyu yapan, 1 milyonuncu başvuruyu yapan kişilerle de devam ettirmeyi hedeflediklerini söyledi.

Başvurularda destek de var, eleştiri de

AKİM’e yapılan başvurular arasında politikalara destek ve eleştiri içerikli olanların da bulunduğunu söyleyen Çalık, çözüm süreci konusunda çok ciddi destek aldıklarını ve geçen hafta İsrail’in Mescid-i Aksa’ya yaptığı saldırıyı kınayan bir çok başvuru yapıldığını ifade etti.

Hollanda ve Azerbaycan gibi ülkelerden gelen heyetlerin AK Parti ziyaretlerinde, AKİM hakkında bilgi aldıklarını anımsatan Çalık, "Biz örnek olmak konusunda çok iddialıyız, uluslararası alanda yapmış olduğumuz çalışmalarla da bunu ispatlamış vaziyetteyiz" dedi.

Çalık, Milliyetçi Hareket Partisi'nin birkaç yıl önce "Türk siyasi tarihinde ilk" diyerek çağrı merkezi kurduğunu anımsatarak, "Vatandaştan haberi olmayan muhalefetin iletişim merkezlerinden de haberinin olmadığını çok net görmüş olduk" ifadesini kullandı.

Cumhuriyet Halk Partisi’nin de geçtiğimiz hafta ‘HALKİM’ adı altında benzer bir merkez çalışması yaptığını anımsatan Çalık,  “Şimdi yenilerde Cumhuriyet Halk Partisi hani bir değişim, bir dönüşüm, bir kimlik bunalımı yaşıyor ya o kimlik bunalımı yaşarken başka bir şey daha yaptı, yeni bir ‘HALKİM’ diye. Adında halk olmasına rağmen halkı unutan bir parti, ilk kez halkı hatırladı herhalde” dedi.

Çalık, AKİM’i her siyasi görüşten ve düşünceden insanın aradığını ve kendilerinin de sadece sorunları ve dertleri dinleyerek çözüm üretmek üzere ilgili mercilere ilettiklerini ifade etti.

"Vatandaşımızın Ankara'da bir dayısı var"

Anadolu'da "Ankara'da bir dayın olacak" şeklinde bir kanaatin bulunduğunu anımsatan Çalık, "Biz şimdi vatandaşımıza dönüp diyoruz ki sizin arkanızda aslanlar gibi AK Parti Genel Merkezi var. Sizin, vatandaşımızın Ankara'da bir dayısı var ve o dayısının adı AKİM. Başvuru yaptıkları takdirde sorunları, sıkıntıları, problemleri her şekliyle burada anlam, destek ve cevap bulacak. Bu vesileyle vatandaşımızın Ankara'daki destekçisini, 'Milletin dayısı AKİM'dir' diyoruz" diye konuştu.  

Vatandaşların yaptıkları başvuruların sonuçlanmasının ardından kendilerine yaptıkları olumlu dönüşlerden de bahseden Çalık, "Biz millet odaklı çalışıyoruz, milletin sesini kulaklarımızdan çıkarmıyoruz ve AK Parti İletişim Merkezi olarak da milletin sesinden besleniyoruz. Onlardan gelecek her türlü eleştiriye, sıkıntıya, soruna destek olmak adına buradayız. Biz milletimizin emrindeyiz, emrinde olmaya devam edeceğiz" dedi. 

Çalık, AKİM'e internet üzerinden başvurmak isteyen vatandaşların AK Parti resmi internet sitesi olan "www.akparti.org.tr" adresindeki AKİM linkinden, telefonla ulaşmak isteyen vatandaşların ise "444 25 44" nolu numaradan ulaşabileceklerini anımsattı.  

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.