En Fazla Şikâyet Online Alışverişten

En Fazla Şikâyet Online Alışverişten
Türkiye’de ve Konya’da en çok şikâyetin internet alışverişinden geldiğini belirten Tüketiciler Birliği Konya Şube Başkanı Mustafa Dinç, vatandaşlara uyarılarda bulundu

 

Tüketiciler Birliği Konya Şube Başkanı Mustafa Dinç Türkiye’de ve Konya’da en çok şikâyetin internet alışverişinden geldiğini belirterek alışveriş yapan vatandaşlara; ürünlerin ambalajını, son kullanma tarihini mutlaka kontrol etmeleri, güvenilir sitelerden alışveriş yapmaları, “E-Güven” ve “Güvenli Alışveriş” sertifikalarına dikkat etmeleri konusunda uyarılarda bulundu.

PANDEMİDE ONLİNE ALIŞVERİŞ ARTTI

Yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgını dolayısıyla online alışverişinde büyük artış yaşandığına dikkat çeken Tüketiciler Birliği Konya Şube Başkanı Mustafa Dinç, insanların sokağa çıkmaması yönünde verilen tavsiyeler ve zaman zaman uygulanan kısıtlamalar nedeniyle insanların online alışverişe yöneldiklerini ve siparişlerle orantılı olarak şikayetlerin de arttığına dikkat çekti. Kargodan hasarlı mal gelmesi ve alınan ürün yerine başka mal gönderilmesi gibi konularda çokça şikâyet alıklarını ifade eden Dinç şöyle devam etti: “Gönderilen malların zamanın da ulaşmaması, ulaşan malların kargoda hasar görmesi kırılması ya da internet sitesinde gösterilen malların aynı çıkmaması konusunda birçok şikâyet alıyoruz. Alınan ürün yerine başka mal gönderilmesi gibi hususlar da söz konusu. Tabi sahtekârlıkta aynı derecede artmış durumda. Müşteriden parayı alıp asla ürün göndermeme gibi durumlarla karşılaşıyoruz. Bunları yaşamamaları için vatandaşların dikkat etmesi bazı noktalar var.” şeklinde

‘GÜVENİLİR SİTELERDEN ‘E-GÜVEN’ SERTİFİKALARINA DİKKAT EDİLEREK ALIŞVERİŞ YAPILMALI’

Mustafa Dinç, internetten alışveriş yapan vatandaşların, normal market alışverişlerinde ürünlerin Türk Standardları Enstitüsü (TSE) damgasına ve son kullanma tarihlerine nasıl bakıyorlarsa aynı hassasiyeti online alışverişlerde de gösterilmesi gerektiğini ifade ederek,   “İnternet üzerindeki satışlar da tavsiyemiz şu, bu dönemde satıcılar arttığı için özellikle satıcıların dikkatli olması lazım. Satıcıların mutlaka araştırılması lazım, Ticaret bakanlığının bu konuda çalışmaları var “E-güven” belgesi bu konuda önemli bir yer taşıyor. Müşterilerin, satıcıların bu belgeleri olup olmadığını, sitelerinin güvenli olup olmadığı kontrol etmesi gerekir.  Kredi kartı alışverişi yapıyorsa  “Güvenli alışveriş “ sertifikasının olup olmamasına bakılması gereklidir. Ekranda bu belgeler sunulmuyorsa bu sitelerden uzak durulması gereklidir. Bütün bunlar olsa bile karşıdaki satıcının gerçekten bir mağazası olup olmadığını bilmekte fayda var. Gerekirse sipariş verilmeden önce satıcıya telefonla ulaşıp elinde stok olup olmadığını, varsa fotoğrafları istenebilir. Direk adrese girip telefon numarasını tıklamak alışveriş değildir” ifadelerini kullandı. Dinç, son olarak vatandaşların Tüketici Birliğini aramaları konusunda çekingen olmamaları gerektiğini sözlerine ekledi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.