Güler yüzlü alışverişin adresi

Güler yüzlü alışverişin adresi
Perakende sektöründe 30 yılı aşkın tecrübesi ile farklı firmalarda genel müdürlük görevini yürüten Erhan Parla, yaklaşık 6 ay önce kendi işletmesi olan Albi Gıda Market’i hizmete açtı.

Açıldığı ilk günden bu yana büyük bir özveri ve gayretle oluşumunu tamamlayan Albi Gıda Market, güler yüzlü personeli ile Konya’ya 5 aydır hizmet ediyor. Müşteri memnuniyetine önem verdiklerini belirten Albi Gıda Market İşletme Sahibi Erhan Parla, “Manav ürünlerimizi halden tedarik ediyoruz. Kaliteli ürünleri tercih ediyoruz. Kaliteli olsun satılmıyorsa yerinde çürüsün mantığı ile ürünlerimizi alıyoruz. Bu bağlamda manav reyonumuzdaki ürünleri her zaman taze ve doğal olarak bulabilirsiniz. Her şeyin en iyisini koymak için mücadele ediyoruz. Özellikle mevsimi olan sebze meyvelere, reyonumuzda geniş yer vererek müşterilerimize sunuyoruz. Burada da meyvelerin bölgesinden gelmesine özen gösteriyoruz. Taze gıdada doğal olması çok önemli. Mevsimi haricinde farklı sebze ve meyve grupları da reyonumuzda yer alıyor. Burada ise halden alırken bilindik seraların ürünlerini tercih ediyoruz” diye konuştu.

Yöresel ürünlerin kalitesi ve doğallığı çok önemli

Şarküteri bölümünde yöresel ürünleri tercih etiklerini belirten Parla, “Yöresel ürünleri yerinden yani meşhur ve bilinen bölgesinden getirtmek çok önemli. Konya’da Beyşehir ve Seydişehir bölgesinden gelen farklı ürünleri tezgâhımızda bulundurmaya çalışıyoruz. Bu anlamda da ürünlerin kalitesine ve doğallığına dikkat ediyoruz. Her ne kadar yöresinden getirseniz de doğal ve kaliteli olmadığı sürece bir anlam taşımaz. Müşterilerimize kaliteli ürünleri sunmak adına özellikle şarküteri ve et ürünlerini özenle seçiyoruz. Et ve et ürünlerini de bilindik kaliteli markalardan tercih ediyoruz. Gıdada insan sağlığını korumak çok önemli” şeklinde konuştu.

erhan-parla.jpg

Sizlerin içinden olan bir marketiz

Belirli dönemlerde kampanyalar yaptıklarına değinen Parla, “İnsanlara ve Konya piyasasına zarar verecek kampanyaları tercih etmiyoruz. Kimseye bağlı kalmadan kendi özümüzü yansıtan kampanyaları tercih ediyoruz. Tamamen kendimize özgü satış strateji, ürüne bakış açısı ve mevcut halimizi değerlendirerek kampanyalarımızı yürütüyoruz. Bizler diğer büyük discount marketler gibi değiliz. Sizlerin içinden olan bir marketiz ve bu bağlamda da gelen müşterilerimize kendi ailemizin içindenmiş gibi hizmet ediyoruz. Güler yüzlü alışverişin kalbini burada görürsünüz” ifadelerini kullandı.

Bilinen markaları tercih ediyoruz

Taklit ürünlere bünyelerinde yer verilmediğinin altını çizen Parla, “30 yılı aşkın süredir perakende sektöründe hizmet ediyorum. Bu kadar uzun yıllar perakende sektöründe hizmet verdiğinizde gıda da ne türlü hileye başvurduklarını biliyorsunuz. Özellikle merdiven altı diye tabir ettiğimiz firmalar haksız kazanç elde etmek uğruna insan sağlığına zarar veren birçok ürün kullanıyor. Gıdaya asla hile karışmamalı. Hatta en kalitelisi yapılması için uğraşılmalı. Bu noktada da bünyemizde insan sağlığına zarar verebilecek hiçbir ürüne yer vermiyoruz. Ambalajlı ürünler dâhil tüm ürünlerimizde bilinen markaları tercih ediyoruz” dedi.

dsc-1436.jpg

Ürünlerimiz her bütçeye uygun

Her bütçeye uygun geniş ürün yelpazesi ile hizmet verdiklerini aktaran Parla, “Manav ürünlerimizden şarküteri bölümüne, kuru bakliyattan et ürünlerine kadar tüm ürünlerimiz fiyat politikamız çerçevesinde her bütçeye uygun. Özellikle zamlara inat yüksek kar marjı koymuyoruz. Baktığımızda büyük marketler de bile ürün başı kar marjı yüksek olan çok ürün var. Albi olarak bizler fiyat konusunda değil müşteri memnuniyeti noktasında büyük marketlerle yarışıyoruz” diye konuştu.

Perakende sektöründe eğitim şart

Perakende sektöründe çalışan personellerin verimliliğinin çok düşük olduğunu aktaran Parla, “Personel eğitimi noktasında çalışmalar yapılması lazım. Perakende sektöründe çalışan insan sayısı Türkiye bazında belli rakamlara ulaştı. Perakende sektöründe çalışan arkadaşlar işlerini meslek olarak görmediği için mesleği öğrenmek adına çalışmaları yok. Böyle olunca da belirli noktalarda kısır kalıyoruz. İş yeri sahiplerinde de eğitimli olan çok az insanımız var. Hal böyle olunca iş yükü fazla oluyor ve kazançlar azalıyor. Eğitim şart, eğitim olmadığı zaman hiçbir şeyi başaramayız” şeklinde konuştu.

dsc-1435.jpg

Perakende sektörü piramidin en üstünde

Geçmiş dönemlerde program ve bilgisayar bilgisinin az olduğu için marketçilik yapmanın zor olduğuna değinen Parla, “1987 yılından veri perakende sektöründe çalışıyorum. 1998 yıllarında toptancılıktan marketçilik sektörüne geçiş yapmaya başladık. O dönemlerde program ve bilgisayar bilgisi olmadığı için marketçilik yapmak çok zordu. Arka ofisle market kasaları arasında bağlantı programsal anlamda çok zordu. Programsal işlerin hepsini kendimiz öğrenerek yapmaya başladık. Zamanla gelişen teknoloji ve bilgi işlem ile sorunlar aşılmaya başlandı. Sektörde gelişmeye başladıkça yeni oyuncularda katılmaya başladı. 30 yılı aşkın süredir perakende sektörünün tozunu yaladık diyebilirim. Perakende sektörü piramidin en üstünde olan bir sektör. Yani soğuğu, sıcağı ve sallantıyı en önce hisseden piramidin en üstüdür. Fiyat değişiklikleri, piyasa şartlarının verimliliği, insan ve program hatası ilk sen görürsün. Bizim sektörümüz kötüyse bütün sektörler aynı anlamda kötüye gider” diyerek sözlerine son verdi.

albi-market.jpg

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.