Kurban Bayramında Et Ve Tatlı  Tüketiminde Dikkatli Olun!

Kurban Bayramında Et Ve Tatlı Tüketiminde Dikkatli Olun!

Diyetisyen Zişan Taşdemir, Kurban bayramında vatandaşlara et ve tatlı tüketimi konusunda önemli uyarılarda bulundu.

Diyetisyen Zişan Taşdemir, Kurban bayramında vatandaşlara et ve tatlı tüketimi konusunda önemli uyarılarda bulundu.

Kurban Bayramında Et ve Tatlı tüketimi konusunda önemli uyarılarda bulunan Diyetisyen Zişan Taşdemir, Kurban Bayramı için uyarı ve önerilerini şöyle sıraladı.

Kırmızı et; iyi kalite proteinin yanı sıra demir, çinko, fosfor, magnezyum mineralleri ile B12, B6 gibi vitaminleri de içermektedir. Bayram boyunca kırmızı et tüketiminin miktarı ve sıklığı artmaktadır; bu nedenle kronik hastalıklara sahip kalp-damar hastaları, diyabet hastaları, hipertansiyon hastaları ve böbrek hastaları risk altındadır. Aynı şekilde kolesterol problemi olan bireylerde risk altında oldukları için porsiyon kontrolünü sağlayarak tüketmeye özen göstermelidirler.

Bayram günü kesilen hayvan eti, bekletilmeksizin birkaç saat içinde pişirilerek tüketilir. Ancak yeni kesilmiş hayvanların etlerindeki sertlik (ölüm katılığı) hem pişirmede, hem de sindirimde zorluk yaratır. Midede şişkinlik, hazımsızlık gibi sıkıntılara neden olur. Bu yüzden özellikle mide rahatsızlıkları çeken bireyler, eti uygun sıcaklıkta 24 saat bekletip tüketmelidirler.

Et hazırlamada kullanılan kesme tahtaları ile çiğ sebze ve meyveleri doğrama işleminin gerçekleştiği kesme tahtaları ayrı olmalıdır.

Pişirme yöntemi olarak; haşlama, fırınlama ve ızgara gibi yöntemler tercih edilmeli, kızartmalardan ve kavurma yönteminden kaçınılmalıdır. Ete kuyruk yağı ve iç yağı ilave edilmeden kendi yağıyla pişirilmelidir. Mangal ve ızgarada pişirilen etler kısa sürede yüksek dereceli ısıya maruz kalır. Bu yüzden et ile ateş arasındaki mesafe yakın olmamalı, etin yanmamasına dikkat edilmelidir.

Güne mutlaka kahvaltıyla başlayın. Et tüketimini porsiyon kontrolü sağlayarak,  sadece bir ana öğününüzde  yapmaya özen gösterin. Sindirim kolaylığı açısından öğle öğününüzde tercih etmeniz daha iyi olacaktır. Demir emilimini artırmak için et, C vitamini kaynaklarıyla birlikte tüketilebilir. Akşam öğününüzde ise lif içeriği yüksek sebze ve kurubaklagiller tercih edilebilirsiniz.

Kronik bir rahatsızlığınız yoksa tatlı seçiminizi, şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılardan yana kullanın. Bu sıcak yaz aylarında sade dondurmada tercih edebilirsiniz.

Herhangi bir böbrek hastalığınız yoksa günlük 2-2.5 litre su tüketmeye çalışın. Ayran, sade maden suları ve şekersiz bitki çaylarıyla da sıvı alımınızı destekleyebilirsiniz.

Çiğ ve pişmiş etleri birbirlerine temas etmeyecek şekilde saklamalısınız. Etler büyük parçalar halinde değil de küçük parçalara ayrılıp, tek pişirimlik olacak şekilde dolap poşetine konularak buzdolabının buzluk kısmında ya da derin dondurucularda muhafaza edilmelidir.

Çözülen et tekrar dondurulmamalı

Etler çabuk bozulabilen besinler arasında olup, besin zehirlenmelerine sebep olabilirler. Pişirmek için buzluktan çıkartılan etler, buzdolabının alt raflarına indirilerek çözdürülmeli, çözdürülen etler hemen pişirilmeli, tekrar dondurulmamalıdır.

 

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.