Lastikler özel bakım ister

Lastikler özel bakım ister
Lastiklerin araca takıldıktan sonra kullanım süresinde yaşlandığını dile getiren Mustafa Yavuz Özdil, “Her lastik araca takıldıktan sonra özel bir bakım ister” dedi

1993 yılında kurulan Yavuz Özdil Nakliyat, 2017 yılının sonuna kadar uluslararası nakliye şirketi olarak Konya’da hizmet verdi. Nakliye sektörünün stresi fazla olan bir sektör olduğunu aktaran Yavuz Özdil Nakliyat Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Yavuz Özdil, “Nakliye zevkli ama stresi çok fazla bir iş olduğu için biraz daha küçülüp lastik sektörüne geçiş yapmak istedik. 2017 yılında Michelin bayisi olduk. O günden bugüne de aynı şekilde devam etmekteyiz. Lastik üzerine otomobil ağırlıklı olarak hizmet vermekteyiz. Otomobilde de Michelin ve onun alt markası Kormoran bulunduruyoruz. Müşterilerin talepleri doğrultusunda diğer markaları da tedarik ediyoruz” diye konuştu.

mustafa-yavuz-ozdil.jpg

BİN 200 ARACIN LASTİKLERİNİ MUHAFAZA EDİYORUZ

İnsanların yeterli depolama alanları olmadığı için son yıllarda lastik otel hizmeti kullandıklarını belirten Özdil, “Lastik otel hizmeti çok tercih ediliyor. Lastik otel hizmeti önceden çok tercih edilmiyordu. Biliyorsunuz lastikler ağır bir ürün. Müstakil evi ya da deposu olan bazı kesim evlerine götürüyor. Götürmek istemeyen veya deposu olmayan kesim ise yıllık depolama ücretini ödeyerek bu hizmetimizden faydalanıyor. 2021 yılı için bu ücret 100 lira ve kış ayından kış ayına ücret alıyoruz. Son 2 yıldır da müşterilerimizi arayarak randevu veriyoruz. Randevulaştığımız saatte müşterimizin işini hallediyoruz ve böylece yığılmaların önüne geçiyoruz. Şuanda lastik otelimizde yaklaşık bin 200 aracın lastiklerini muhafaza ediyoruz” şeklinde konuştu.

dsc-0028.jpg

LASTİKLER ORTALAMA 4 YILDA DEĞİŞTİRİLMELİ

Lastiklerde son dönemde üretilen teknolojiden dolayı lastiğin diş derinlikleri sıfırlanmadığına dikkat çeken Özdil , “Lastikler sıfırlanmadığından dolayı da müşteri dişi olduğu müddetçe durduruyor. Biz milletçe sonuna kadar kullanmayı severiz. Ama normalde fabrikaların önerdiği 3 buçuk 4 yıl ya da 35-40 bin kilometre ancak bazı müşterilerimiz lastiği eskimesine rağmen değiştirmeyi düşünmüyor. Yani 7 yılda kullanan var. 6 ayda bir değiştiren de. Türkiye’de bir lastik aldığınız zaman yazlık kışlıkta değiştiriyorsanız ortalama 10 bin kilometre yapıldığı zaman 4 yılda bir yenilenmesi gerekiyor. Bunu 5 yılda yapan var, 6 yılda yapan var. Çok kilometre yapan müşterilerimiz zaten lastikleri kaymaya başladığı zaman değiştirilmesi gerektiğini anlıyorlar” ifadelerini kullandı.

dsc-0020.jpg

KAZALARA NEDEN OLABİLİR

Yaz lastiklerini kışın kullanıldığı zaman sertleştiğine vurgu yapan Özdil, “Lastikte oluşan bu sertleşme de kaymaya neden olur. Kış lastiğini de yazın kullanmaya çalıştığınız zaman sıcağı yedikçe sertleşir. Bu da Allah korusun kazalara neden olur. Lastik maliyetleri tüm ürünlerde olduğu gibi son yıllarda maalesef arttı. Ama ortalama bir lastiğin fiyatını 500 liradan 2 bin lira dersek, bunu siz 3 ya da 4 yılda değiştirdiğiniz zaman zaten aslında lastiğin yıllık maliyeti çok fazla olmuyor. Fakat insanımız ilk başta lastik fiyatlarını duyduğu zaman doğal olarak çok pahalı görüyor. Bugün normal bir arabayı bakıma götürdüğümüz zaman en kötü arabanın bakımı bin lira civarıdır. Bazı müşteriler iki yıl önce almış 2 bin lira hala 2 bin lira olmasını bekliyor” dedi.

4.jpg

ŞEHİR İÇİ KULLANIMDA İÇİN İDEAL

Dört mevsim lastiklerin son 5 yıldır piyasada olduğunu belirten Özdil, “Dört mevsim lastikler şehir içi kullanım için ideal. Ama sürekli seyahat eden müşterilerimiz özellikle pazarlamacı dediğimiz grup, daha önce kış lastiği de kullandıysa dört mevsimden fazla memnun kalmıyor. Bunun nedeni de dört mevsim lastik yazın hiçbir sıkıntı yaratmıyor. Fakat kış lastiğine göre yüzde 40 bir kaybı var. Yani dört mevsim lastiği birebir kış lastiğinin özelliklerini kapsamıyor. Bu yüzden şehir dışı seyahatlerde çok fazla tavsiye etmiyoruz” diye konuştu.

dsc-0021-001.jpg

AYNI KALİTEDE AYNI ÜRÜN

Lastiklerin üzerinde üretim tarihlerinin yer aldığını ifade eden Özdil, “Lastiğin raf ömrü açıklanan verilere göre 10 yıl. Bunu 5 yıl kabul etsek bile hiçbir lastikçi de bu kadar lastik durmuyor. Aynı kalitede aynı ürün. Fakat biri 2020 yılında biri 2021 yılında üretilmiş. Sattığımız ürün gıda ile alakalı bir ürün olmadığı için 2019 yılında üretilen lastik bile olsa kalitesinde hiçbir fark yok. Hatta 2020 veya 2019 yılında üretilenin maliyeti düşük olduğu için 2021 yılında üretilen lastiklere oranla 75 liraya varan fiyat farkları oluyor. Seçim tercihini müşterilerimize bırakıyoruz” şeklinde konuştu.

dsc-0025.jpg

PERFORMANSI ARASINDA HİÇBİR FARK YOK

Araştırmalara göre yakın zamanda üretilen lastik performansı ile 3 sene önce üretilen lastiklerin performansı arasında hiçbir fark olmadığına dikkat çeken Özdil, “Lastiklerin yaşlanmasıyla ilgili en önemli nokta lastiklerin üretim tarihi (DOT) değil, araca takıldığı tarihtir. Çalışma sırasında lastik yüksek basınç, yol darbeleri ve depolamada var olmayan diğer koşullara maruz kalmaktadır. Bu nedenle lastikler, araca takıldıktan sonra önemli oranda yaşlanır. Lastiklerin araca takılmasının ardından ise lastiklerin kullanım sürelerinde oldukça özel bir bakım gerektirir. Bu bakım; hava basınç kontrolü, rot kontrolü, hasar kontrolü ve diş derinliğinin ölçümüdür” diyerek sözlerine son verdi. (Yiğit Berkay ÇOPUR)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.