Seyahat izin belgesi nasıl alınır?

Seyahat izin belgesi nasıl alınır?
65 yaş üstü ve kronik rahatsızlığı olan kişiler için şehirlerarası seyahatler izne bağlandı. Şehirlerarası seyahat edebilmek için izin belgesi alınması gerekiyor. Seyahat izin belgesi nereden ve nasıl alınır?

Şehirlerarası tren, otobüs ve uçak yolculuklarında seyahat izin belgesi dönemi başladı. Bireysel araçlarıyla şehir değiştiren kişilerde henüz böyle bir zorunluluk olmasa da bu araçlarda şehir giriş ve çıkışlarında tek tek kontrol ediliyor

Toplu ulaşım araçları ile şehirlerarası seyahat izin belgesine bağlandı. Bu belge olmadan tren, otobüs veya uçakla seyahat eden yolculara ya da şirkete ceza kesiliyor.

SEYAHAT İZİN BELGESİ NEREDEN NASIL ALINIR?

Belgelerle ilgili son açıklama Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından yapıldı. Yapılan açıklamada "Koronavirüs tedbirleri kapsamında seyahat edecek vatandaşlarımızın artık kaymakamlıklara gitmeyecek. Seyahat İzin Belgesi başvuruları e-Devlet Kapısı üzerinden yapılacak.

KİMLER SEYAHAT İZİN BELGESİ ALMAK ZORUNDA?

İzin belgeleri alabilecek kişiler;

Tedavi ihtiyaçları nedeniyle doktor kararıyla sevk edilen

Birinci derece yakınları vefat eden veya ağır hastalığı olanlar

Son 15 gün içerisinde gelmiş olduğu yerde kalacak yeri bulunmayan kişiler

BAŞVURU SÜRECİ

1- e-devlet üzerinden başvuru yapılacak

2- Başvuru Seyahat İzin Kurulu'na iletilecek ve kurul tarafından değerlendirmeye alınacak.

3- Değerlendirme sonrası başvuru sahiplerine "başvurunuz kabul edilmiştir" ya da "başvurunuz ret edilmiştir" şeklinde SMS gönderilecek.

4- Başvurusu kabul edilen vatandaşlar istasyon, otogar veya havalanlarında bulunan başvuru masalarından TC kimlik numaraları ile doğrulama yapabilecek.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.