Türkiye’de 22 bin farklı ürün çıkartan tek markayız

Türkiye’de 22 bin farklı ürün çıkartan tek markayız
Çalışmalarının tamamen ergonomi üzerine olduğunu belirten Konya Nurus İşletmecisi Fatih Cingöz, “Biz Türkiye’de 22 bin farklı ürün çıkartan tek markayız diyebiliriz. O yönden bu noktada ciddi şekilde ayrışıyoruz” dedi.

Malzeme, ürün ve renk çeşitliliği kombinasyonları değiştirildiği zaman 22 bin ürün çeşit ürünle Türkiye’deki ender firmalardan olan Nurus, fiyat yarar, fiyat tasarım ve stil yönünden tercih sebebi oluyor. Çalışmalarının tamamen ergonomi üzerine olduğunu belirten Konya Nurus İşletmecisi Fatih Cingöz, “Biz Türkiye’de 22 bin farklı ürün çıkartan tek markayız diyebiliriz. O yünden bu noktada ciddi şekilde ayrışıyoruz” dedi.

nurus-1.jpg

Sizi tanıyabilir miyiz?

İsmim Fatih Cingöz. 1986 Seydişehir doğumluyum. Genel olarak hayatım boyunca tasarımın beni içine çeken bir yapısı oldu. Ortaokul ve lise hayatımız boyunca bu yönlerde ilgi ve alakamız oldu. Hem bizim tarafımızdan hem de bizimle alakalı. İşin sonunda mimarlık okuduk. Erciyes Üniversitesi Mimarlık Fakültesi mezunuyum. 2009 yılından beri piyasada mimar ve mühendislik işleri yapıyoruz. Son iki yıldır bu işi iyi bir şekilde yapabileceğimizi ve bizi daha ileri taşıyacağı düşündüğümüz için Nurus’u eski sahiplerinden devraldık. Yeni bir mağaza açarak tadilatlarını yaptık. Nurus markasıyla şu an yolumuza devam ediyoruz. Aynı zamanda mimarlık mühendislik hizmetlerinde de devam ediyoruz.

nurus-2.jpg

Hangi sektörlerle çalışıyorsunuz?

Nurus; ofis mobilyaları, otel, restoran, kafe ve eğitim ürünleri noktasında Türkiye’nin en bilindik ve düzgün çözüm üreten markalarından birisi. Bu yönde genel olarak fabrikaların yönetim binalarında ve üniversitelerle çalışıyoruz. Üniversiteler genelde bizi tercih eder. Burada bir marka bilinirliği söz konusu. Bu yönde de hakikaten büyük çaplı işleri Nurus çözebileceği ve üretim kapasitesi yeterli olduğu için genelde tercih sebebiyiz.

nurus-3.jpg

Pandeminin başlamasıyla artık herkes evden masa başında çalışıyor, sizin bu konuda nasıl bir çalışmanız oldu?

Nurus’un kendisinin fabrika nezdinde çok güzel yönettiği bir çalışma var. ‘İşin şekli değişti sizin değişmesin’ sloganıyla başlayan, ‘Ofise girdin şimdi ne olacak?’ sloganıyla devam eden ve reklamlarımızda da görünen oturma yüksekliği ayarlanabilir ofis koltuklarımızın ev versiyonunu çıkartıp, yüksekliği ayarlanabilir masalarla destekledik. Bu noktada Nurus hızlı reaksiyon verebildi. “Artık evde çalışmamız gerekiyorsa ofis sistemini eve nasıl uyarlayabiliriz?” sorusunun cevabını Nurus’un internet sitesinde bulabilirsiniz.

İlerleyen süreçlerde yapmayı planladığınız hedefleriniz var mı?

Biz şu an eğitim projelerinde çok ciddi şekilde yer almaya çalışıyoruz. Genelde belediyelerin kendi öncülüğünde ve inisiyatifinde ürettikleri kütüphane projeleri ve etüt merkezlerinde fiyat odaklı yarar sağlayarak kullanımına sunduğumuz ürünümüz var. Çok sayıda etüt merkezinin alt yapısını ve modellerini oluşturduk. Bunların döşemelerini gerçekleştirdik. Kütüphane projelerinde mümkün mertebe yer almaya çalışıyoruz ki ürünlerimiz kütüphane projelerini çok destekler nitelikte. Bu minvalde eğitim noktasında sisteme bir katkımız var.

nurus-5.jpg

Sizi diğer firmalardan ayıran özellikleriniz nelerdir?

Bizi diğer firmalardan ayıran en büyük özelliklerimizden birisi, inovatif bir firma olmamız. Geleceği gören bir yapıda hareket edip bundan 15 yıl sonrasında oluşabilecek gereksinimleri tahmin edip bunu karşılamaya çalışıyoruz. Bu yönde Ar-Ge çalışmaları hazırlayıp bu gereksinimlere tam zamanında cevap verebildiğimiz için gerçekten piyasa şartlarının ilerisinde bir firmayız. Aynı zamanda bizim çalışmalarımız tamamen ergonomi üzerine. Ofis yani çalışma üzerine olduğu için mecburen tüm ürünlerimizin ergonomik standartları karşılaması gerekiyor. Biz bu konuda dünyada sayılı sertifikalara sahip firmalardan birisiyiz. Ayrıca dünyanın en iyi koltuklarından birisi Me Too’yu üretiyoruz. Bu koltuk, düşmeme garantisi veren bir koltuk. İsteseniz de üzerinden düşemezsiniz. İnsani kullanım koşullarında bu koltuğu kıramazsınız. Ürünlere bu tarz bakış açımız olduğu için bizi diğer firmalardan ayıran bu yönlerimizdir.

nurus-6.jpg

Bu bağlamda Nurus’ a gelen insanlar ürün yelpazesi olarak neler bulabilir?

Şimdi çok geniş bir ürün yelpazemiz var. Açıkçası fabrikanın üretebileceği ürün algoritmasını çalıştırdığımız zaman; fabrikadan malzeme çeşitliliği, ürün çeşitliliği, renk çeşitliliği kombinasyonlarını değiştirdiğimiz zaman 22 bin ürün çıkabiliyor. Bu ürün bizim rakip diyebileceğimiz firmalarda aynı ürün gamında belki 5-10 bin rakamının altında kalacak olan markalar var. Biz Türkiye’de 22 bin farklı ürün çıkartan tek markayız diyebiliriz. O yünden bu noktada ciddi şekilde ayrışıyoruz. Tabi ki bunların içerisinde bazı ürünler benzer olmakla beraber bazıları tamamen farklı ürün anlamında çıkan ürünlerimiz de var. Biz otellere hitap edebiliyoruz ve aynı ürün gamımızla restoranlara hitap edebiliyoruz. Bu konuda çok yönlülüğümüz söz konusu. Eğitim birimlerinde varlığımız söz konusu ve özel çalışma alanları, ofis alanları, ya da toplu çalışma ve eğitim alanları gibi konularda cevap verebildiğimiz için ürün çeşitliliğimiz gerçekten muadil firmalara göre fazlasıyla mevcut. Ayrıca biz dünyadaki sayılı havalimanı koltuğu üretebilen firmalardan biriyiz. Bu havalimanı koltuğu dediğimiz zaman iş bambaşka bir yere gider. Çünkü bir koltuk, belki üzerinden onlarca yıl boyunca 1 veya 2 milyondan fazla insan geçiriyor. Bu süre boyunca koltuğun mihrabını ve rahatlığını bozmaması lazım. Bu ürünlerin ilk günkü gibi çalışması bambaşka bir süreç ve biz bunu çok hızlı bir şekilde üretebiliyoruz. Bugün baktığınız zaman İstanbul Havalimanı yeni açıldığı zaman, biz bir ay içerisinde 28 bin tane havalimanı koltuğunu teslim edebiliyoruz. 28 bin koltuk dile kolay. Bunun üretimini, teslimatını ve yerinde montajını hesap ettiğiniz zaman çok ciddi bir bilgi birikimi gerekiyor.

nurus-7.jpg

İnsanlar neden Nurus’u tercih etmeli?

Bunun birkaç sebebi var. Birincisi fiyat yarar. Bir ürüne ne kadar para ödüyorsunuz? Bu ürünü ne kadar süre boyunca randımanlı kullanabileceksiniz? İki; fiyat tasarım yönü ve üç, stil yönü. Fiyat yarar kısmına gelirsek; bizim minimum ofis koltuğumuzu kullanım süresi 10 ila 15 yıl arasında değişir. Bu çok iyi kullanımda 15 yıldan sonrasını da görür ama genelde 10 yılın altına düşmez. Bunun olabilmesi için bir kere mekanizmalar ve seçilen ürünler, plastiğin, filenin, kumaşın ve kullanılan metalin kalitesi önem arz etmekle. Muadil ürünlerde ise bu sürenin 2-3 yıla düştüğünü gözlemliyoruz. Bu minimalde baktığımız zaman sizin her 3 yılda bir ofis koltuğu almanız çok saçma. Bu yönde siz eğer 3 yılda bir koltuk alacaksanız ve buna totalde 10 yılın sonunda 10 bin TL verecekseniz, biz size ilk yılda 4 bin 500, 5 bin lira ödeterek bunu 10 yıl, 15 yıl gibi bir süreye çıkarıp sizi genel anlamda kâra geçirmiş oluyoruz ilk mantığımız bu. İkincisi aldığınız ürünün tasarımının iyi olması. Nurus’un tasarımları birkaç şeyden oluşuyor. Bu fabrikanın kendi bünyesinde çizdiği ürünlerin Ar-Ge’den sonra piyasaya sürülmesiyle oluşur. Dünyaca ünlü tasarımcılardan oluşan bir konsorsiyum var. Bunların arasında Amerikalı ve Orta Doğulu tasarımcılar da var. Bir de çözüm ortaklarımız kendi tasarımlarının Nurus’a entegre edilmesiyle oluşan bir tasarım ürünümüz var. Bunların hepsini bir potada erittiğimiz zaman sizin aldığınız ürünle elinize geçen ürünler çok değerli bir ürün. Birde Me Too koltuğumuz tasarım ödülüne sahip. Alman Tasarım Konseyi’nden ödülümüz var ve bu konsey öyle herkese ödül vermez. Bu konseyde ödül almış tek Türk markasıdır Nurus. Yiğit Berkay ÇOPUR

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.