Türklerin makarna tercihi "spagetti"

Türklerin makarna tercihi "spagetti"
Türkiye'nin "makarna haritası"na göre, ülkede en çok tercih edilen makarna çeşidi yüzde 25 ile "spagetti" oldu- Marmara ve İç Anadolu'da en çok "burgu", Ege'de "fiyonk", Akdeniz, Doğu Anadolu ve Karadeniz'de ise "spagetti" makarna tüketiliyor- Üretimde il

ANKARA (AA) - ZEYNEP AKYIL - İtalyan mutfağının vazgeçilmezi "makarna"ya talep Türkiye'de her geçen gün artarken, makarna çeşitleri arasında en çok "spagetti" tercih ediliyor.

Sektörde hizmet veren OBA Makarna, üretim ve satış rakamlarından yararlanarak Türkiye'nin "makarna haritası"nı çıkardı.

Buna göre, Türkiye’de en çok tüketilen makarna çeşitleri arasında yüzde 25 ile "spagetti" başta yer alırken, bunu yüzde 19 ile "burgu", yüzde 18 ile "fiyonk" makarna izledi.

Bölgeler itibarıyla makarna tercihlerinin ortaya konulduğu haritaya göre, Marmara ve İç Anadolu'da "burgu", Ege'de "fiyonk", Akdeniz, Doğu Anadolu ve Karadeniz'de ise en çok "spagetti" tüketiliyor.

Türkiye'de makarna tüketiminde birinci sırayı Marmara Bölgesi alırken, Ege ikinci, İç Anadolu üçüncü sırada yer aldı. Bunu Akdeniz, Karadeniz, Güneydoğu ve Doğu Anadolu Bölgeleri takip etti. Yöresel yemekleri ve geleneksel tatları ön planda olan bölgelerde makarna tüketiminin daha düşük olduğu görüldü.

Türkiye'de makarna üretiminde ise birinci sırada Güneydoğu Anadolu Bölgesi yer aldı. Üretimde bu bölgeyi İç Anadolu ve Ege izledi. Buna göre kişi başına yıllık makarna tüketiminin 7,5 kilogram olduğu ve durum buğdayı üretiminde dünyanın en önemli ülkelerinden biri olan Türkiye'de, üretimin yaklaşık yüzde 40’ı Gaziantep’te gerçekleşti.

- Türkler domatesli ve yoğurtlu sosu tercih ediyor

Türkiye'de en çok tercih edilen makarna soslarını ise domatesli ve yoğurtlu soslar oluştururken, peynirli ve ton balıklı makarnaya talebin de son yıllarda arttığı ifade edildi.

Et tüketiminin fazla olduğu Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da spagettinin üzerinde bolonez sos, Ege’de fiyonk makarnanın üzerine peynir, maydanoz ve çeşitli otlar tercih edildi. Öte yandan, son dönemde salatalar sınıfında makarna tüketiminin de arttığı dikkati çekti.

- Kadınlar satın alıyor, erkekler pişiriyor

Türkiye’de makarnaya olan talepte artış dikkati çekerken, bu artış trendinde ülkedeki hızlı kentleşme, endüstrileşme, batı kültürüne açılma, ev dışında çalışan kadın sayısının artması, yemek hazırlamaya ayrılan zamanın azalması, çekirdek aile yapısının gelişmesi, yaşam tarzının ve damak zevkinin değişmesinin etkili olduğu belirtildi.

Hazırlanan haritada, makarnanın yüzde 80 kadınlar tarafından satın alındığı, pişirmede ise erkeklerin payının her geçen gün arttığı kaydedildi.

Kaynak:Anadolu Ajansı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.