Uluslararası kalitede eğitim

Uluslararası kalitede eğitim
KTO Karatay Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü Türkiye ve dünyada görülen sosyal sorunlara ilişkin ihtiyaçlar doğrultusunda, ulusal ve uluslararası eğitim standartlarına uygun sosyal hizmet eğitimi ile dikkat çekiyor

KTO Karatay Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü Türkiye ve dünyada görülen sosyal sorunlara ilişkin ihtiyaçlar doğrultusunda, ulusal ve uluslararası eğitim standartlarına uygun sosyal hizmet eğitimi ile dikkat çekiyor.

Konya Ticaret Odası Karatay Üniversitesi kurulduğu günden bu yana her anlamda yükselen grafiği ile göz dolduruyor. Üniversitenin Sosyal Hizmet Bölümü Türkiye ve dünyada görülen sosyal sorunlara ilişkin ihtiyaçlar doğrultusunda, ulusal ve uluslararası eğitim standartlarına uygun sosyal hizmet eğitimi hem üniversitede tercih yapmakta kararsız kalan gençlerin hem de ailelerinin ilk tercihleri arasında yer alıyor. Sosyal hizmet, insanların sağlık ve iyilik halinin geliştirilmesinde; başkalarına bağımlı olma hallerinin önlenmesinde; aile bağlarının güçlendirilmesinde; bireylerin, ailelerin, grupların veya toplulukların sosyal işlevlerini başarıyla yerine getirmelerine toplumun kaynaklarını kullanarak planlı sistematik bilimsel yöntemlerle çözmeye çalışan böylece risk altında olan dezavantajlı kişileri topluma kazandırmayı, güçlendirmeyi ve refahını artırmayı amaç edinen bir meslektir. Ekonomik ya da sosyal alanlarda yaşanan tarihsel gelişmeler, dünya nüfusunu etkileyen savaşlar, yoksulluk, istihdam sorunu gibi nedenlerle, toplumlarda dezavantajlı grupların sayılarında artışlar görülmesi, sosyal hizmet uzmanlarına duyulan ihtiyacı giderek arttırmıştır.

333333.jpg

KTO Karatay Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü Türkiye ve dünyada görülen sosyal sorunlara ilişkin ihtiyaçlar doğrultusunda, ulusal ve uluslararası eğitim standartlarına uygun sosyal hizmet eğitimi sunuyor. Bölüm, uygulanan eğitim programları ve uygulamalı dersler kanalıyla öğrencilerinin sosyal hizmet etiği hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olması, liderlik, etkili iletişim, model olma, yol göstericilik gibi sosyal hizmet uzmanının sahip olması gereken temel becerilere sahip olması ve bu sayede Türkiye’de günden güne gelişmekte olan sosyal hizmet çalışma sahasında nitelikli birer uzman, yönetici, planlayıcı olarak mezun olmalarını amaçlıyor. KTO Karatay Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü kurulmasından bu yana nitelikli eğitim, saha çalışmaları ve mezunlarının istihdam oranlarıyla geçen kısa sürede başarı iddiasını kanıtladı.

c8cc617c-9599-4b64-829f-38feaf52868e.jpg

KTO Karatay Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü Başkanı Prof. Dr. Kamil Alptekin, “Bölüm akademisyenlerimiz; göçmen ve sığınmacılara, bağımlılıkla mücadeleye, şiddete maruz kalan kadınlara, yaşlı bireylere, ihmal ve istismara maruz kalan çocuklara yönelik ulusal ve bölgesel düzeyde bilimsel çalışmalar yürütmektedirler. Bölümümüz, Türkiye’de ulusal sosyal hizmet eğitiminin gelişmesine yön veren bölümler arasındadır. Ayrıca, bölümümüzün akademik kadrosunun tümü, sosyal hizmet lisans ve/veya lisansüstü eğitim almış öğretim elemanlarından oluşmaktadır” dedi. Sosyal hizmet mezunları başta Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı (sosyal hizmet merkezleri, şiddet önleme ve izleme merkezleri, sevgi evleri, huzurevleri vb) olmak üzere Adalet Bakanlığı (aile ve çocuk mahkemeleri, denetimli serbestlik müdürlükleri), Sağlık Bakanlığı (özel ve kamu hastaneleri, alkol ve madde tedavi merkezleri) ve bağlı kuruluşları gibi kamu sektörlerinde, yerel yönetimlerde (belediyelerde), özel sektörlerde ve Kızılay, Yeşilay, Sığınmacılar ve Göçmenlerle Dayanışma Derneği gibi ulusal ve uluslararası etkinliği olan sivil toplum örgütlerinde istihdam edilmektedirler. Ayrıca gençlik merkezleri, öğrenci yurtları, mediko-sosyal merkezler ve sağlık merkezleri, engelli ve yaşlı bakım merkezleri, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, sosyal yardımlaşma ve danışma vakıfları gibi alanlarda da istihdam olanağı bulabiliyorlar. Üni-Veri istatistiklerine göre KTO Karatay Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü mezunlarının, mezun olduktan sonra ilk 1 yıl içinde istihdam edilme oranı %67,9’olarak görüldü. Prof. Dr. Alptekin, “Son sınıfta alan uygulamasının doğrudan kurum ortamında yürütülmesinin de öğrencilerin istihdam edilmelerinde bir fırsat oluşturduğu görülmektedir” dedi.

f2803363-6a82-4c66-b02d-122b30293150.jpg

eeeee.jpg

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.