Yavuz Özdil: Kış lastiği güvenli sürüş sağlıyor

Yavuz Özdil: Kış lastiği güvenli sürüş sağlıyor
Yavuz Özdil, “Ekim ayından nisan ayına kadar sürüş koşulları çok çeşitlilik gösteriyor. Bu bağlamda kış lastiği daha fazla güvenli sürüş meydana getiriyor” dedi

Kış aylarına girilmesiyle beraber sürüş güvenliğinin önemi giderek artıyor. Kış lastiklerinin hava sıcaklığının 7 derece altına düştüğü zamanlarda takılması gerektiğini aktaran Yavuz Özdil, “Ekim ayından nisan ayına kadar sürüş koşulları çok çeşitlilik gösteriyor. Bu bağlamda kış lastiği daha fazla güvenli sürüş meydana getiriyor” dedi

1993 yılında kurulan Yavuz Özdil Nakliyat, 2017 yılının sonuna kadar uluslararası nakliye şirketi olarak Konya’da hizmet verdi. Nakliye sektörünün stresi fazla olan bir sektör olduğunu aktaran Yavuz Özdil Nakliyat Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Yavuz Özdil, “Nakliye zevkli ama stresi çok fazla bir iş olduğu için biraz daha küçülüp lastik sektörüne geçiş yapmak istedik. 2017 yılında Michelin bayisi olduk. O günden bugüne de aynı şekilde devam etmekteyiz. Lastik üzerine otomobil ağırlıklı olarak hizmet vermekteyiz. Otomobilde de Michelin ve onun alt markası Kormoran bulunduruyoruz. Müşterilerin talepleri doğrultusunda diğer markaları da tedarik ediyoruz” diye konuştu.

dsc-0229.jpg

KIŞ AYLARINDA FREN MESAFESİNE DİKKAT

Ekim ayından nisan ayına kadar sürüş koşulları çok çeşitli olduğunu aktaran Özdil, “Son yıllarda yağış olmasa bile 7 derecenin altında sıcaklık kış koşullarında, kış lastiği daha fazla güvenli sürüş meydana getiriyor. Kar yağdığı zaman kış lastiği gerekli diye düşünüyoruz ama bu düşünce yanlış. Özellikle kış lastiklerinde kullanılan, silika maddesi var. Silika maddesi lastiğin soğuk havalarda donmasını engellediği için yumuşak kalıyor ver bizim daha güvenli bir sürüş yapmamızı sağlıyor. Soğuğa adapte bir malzemeden olduğu için daha verimli kullanmamızı sağlıyor. Kış lastiği ile yaz lastiğinin birbirinden en önemli farkı içerisindeki maddeler. Kış lastiği soğuğu gördükçe yumuşayıp yere daha fazla yapışıyor, yaz lastiği de tam tersi sıcağı gördükçe yere daha fazla yapışıyor. Yere teması ne kadar fazla olursa yere düzenli olarak sertleşmediği zaman, tutması daha fazla oluyor ve kaymayı önlüyor. Bu da daha güvenli bir sürüş yapmamızı sağlıyor” diye konuştu.

dsc-0228.jpg

DEĞİŞİM İÇİN KAR YAĞMASINI BEKLEMEYİN

1 Aralık’ta ticari araçlara kış lastiğinin zorunlu olduğuna değinin Özdil, “Fakat uygulamada olmadığı için kış lastiği kontrolü yapılmıyor. Yapılmadığı için de daha çok ne zaman kar yağdı, ne zaman kaymaya başladı o zaman değiştirmeye yönelik bir talepte bulunuyoruz. Bizim müşterilere önerimiz kar yağdığı zaman değil de daha önce değiştirdikleri zaman hem bekleme süreleri daha azalıyor, hem de günümüz şartlarında döviz hareketliliği ve arz talep dengesinden doğan zamlardan korunmak için ne kadar erken kış lastiği alırlarsa daha rahat ederler” ifadelerini kullandı.

dsc-0221.jpg

KAZALARA NEDEN OLABİLİR

Yaz lastiklerini kışın kullanıldığı zaman sertleştiğine vurgu yapan Özdil, “Lastikte oluşan bu sertleşme de kaymaya neden olur. Kış lastiğini de yazın kullanmaya çalıştığınız zaman sıcağı yedikçe sertleşir. Bu da Allah korusun kazalara neden olur. Lastik maliyetleri tüm ürünlerde olduğu gibi son yıllarda maalesef arttı. Ama ortalama bir lastiğin fiyatını 500 liradan 2 bin lira dersek, bunu siz 3 ya da 4 yılda değiştirdiğiniz zaman zaten aslında lastiğin yıllık maliyeti çok fazla olmuyor. Fakat insanımız ilk başta lastik fiyatlarını duyduğu zaman doğal olarak çok pahalı görüyor. Bugün normal bir arabayı bakıma götürdüğümüz zaman en kötü arabanın bakımı bin lira civarıdır. Bazı müşteriler iki yıl önce almış 2 bin lira hala 2 bin lira olmasını bekliyor” dedi.

dsc-0227.jpg

BİN 200 ARACIN LASTİKLERİNİ MUHAFAZA EDİYORUZ

İnsanların yeterli depolama alanları olmadığı için son yıllarda lastik otel hizmeti kullandıklarını belirten Özdil, “Lastik otel hizmeti çok tercih ediliyor. Lastik otel hizmeti önceden çok tercih edilmiyordu. Biliyorsunuz lastikler ağır bir ürün. Müstakil evi ya da deposu olan bazı kesim evlerine götürüyor. Götürmek istemeyen veya deposu olmayan kesim ise yıllık depolama ücretini ödeyerek bu hizmetimizden faydalanıyor. 2021 yılı için bu ücret 100 lira ve kış ayından kış ayına ücret alıyoruz. Son 2 yıldır da müşterilerimizi arayarak randevu veriyoruz. Randevulaştığımız saatte müşterimizin işini hallediyoruz ve böylece yığılmaların önüne geçiyoruz. Şuanda lastik otelimizde yaklaşık bin 200 aracın lastiklerini muhafaza ediyoruz” şeklinde konuştu.

dsc-0224.jpg

LASTİKLER ORTALAMA 4 YILDA DEĞİŞTİRİLMELİ

Lastiklerde son dönemde üretilen teknolojiden dolayı lastiğin diş derinlikleri sıfırlanmadığına dikkat çeken Özdil , “Lastikler sıfırlanmadığından dolayı da müşteri dişi olduğu müddetçe durduruyor. Biz milletçe sonuna kadar kullanmayı severiz. Ama normalde fabrikaların önerdiği 3 buçuk 4 yıl ya da 35-40 bin kilometre ancak bazı müşterilerimiz lastiği eskimesine rağmen değiştirmeyi düşünmüyor. Yani 7 yılda kullanan var. 6 ayda bir değiştiren de. Türkiye’de bir lastik aldığınız zaman yazlık kışlıkta değiştiriyorsanız ortalama 10 bin kilometre yapıldığı zaman 4 yılda bir yenilenmesi gerekiyor. Bunu 5 yılda yapan var, 6 yılda yapan var. Çok kilometre yapan müşterilerimiz zaten lastikleri kaymaya başladığı zaman değiştirilmesi gerektiğini anlıyorlar” ifadelerini kullandı.

dsc-0226.jpg

ŞEHİR İÇİ KULLANIMDA İÇİN İDEAL

Dört mevsim lastiklerin son 5 yıldır piyasada olduğunu belirten Özdil, “Dört mevsim lastikler şehir içi kullanım için ideal. Ama sürekli seyahat eden müşterilerimiz özellikle pazarlamacı dediğimiz grup, daha önce kış lastiği de kullandıysa dört mevsimden fazla memnun kalmıyor. Bunun nedeni de dört mevsim lastik yazın hiçbir sıkıntı yaratmıyor. Fakat kış lastiğine göre yüzde 40 bir kaybı var. Yani dört mevsim lastiği birebir kış lastiğinin özelliklerini kapsamıyor. Bu yüzden şehir dışı seyahatlerde çok fazla tavsiye etmiyoruz” diye konuştu.

dsc-0223.jpg

LASTİK KASKOSU İLE LASTİĞİNİZ GÜVENCEDE

Michelle’e bağlı olan Euromaster’ın da bayisi olduklarını aktaran Özdil, “Euromaster’da lastik kaskosu denilen bir olay var. Bizden 4 lastik aldığınız zaman, ebatlarına göre lastik başına değişen fiyat farkı verdiğiniz zaman, bir yıl boyunca lastiğinizi biz kaskolatmış oluyoruz. Bu kasko kullanıcı hatasından kaynaklanan hataların yüzde de 70’ini karşılıyor. Bu kaskonun yanında verdiği güzel bir hizmet de lastiğinize çivi girdi, yılda üç defa ücretsiz olarak tamirini üstleniyor. Bu bağlamda lastik garantisinde garanti dışı kalan kapsamları kapsadığı için, örneğin kaldırıma hızlı girdiniz lastiklerde balon oluştu. Bu balonu firmaların hiçbirisi kabul etmiyor, lastik kaskosu bunu kabul ediyor. Bu da artı bir avantaj olarak değerli müşterilerimize sunuluyor” diyerek sözlerine son verdi. Yiğit Berkay ÇOPUR

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.