Çalışanların gözü bu rakamlarda! 2027 asgari ücret ne kadar olacak?
Milyonlarca çalışanın merakla beklediği 2027 yılı asgari ücret zammı için hesaplamalar başladı. Orta Vadeli Program (OVP) hedefleri ve enflasyon beklentileri doğrultusunda dört farklı zam ihtimali gündeme geldi. Olası artış oranlarına göre yeni asgari ücretin 35 bin ile 38 bin lira arasında değişebileceği hesaplanıyor. 2027 yılında geçerli olacak asgari ücretin belirlenmesi için gözler Asgari Ücret Tespit Komisyonu'na çevrildi. Aralık ayında başlaması beklenen görüşmelerde işçi, işveren ve hükümet temsilcileri bir araya gelerek yeni yılın ücretini belirleyecek.

Mevcut ekonomik göstergeler ve enflasyon beklentileri, yeni asgari ücretin hangi seviyede olacağına ilişkin tahminleri de beraberinde getirdi.
2027 ASGARİ ÜCRET NE KADAR OLACAK?
2026 yılında net 28 bin 75 lira 50 kuruş, brüt 33 bin 30 lira olarak uygulanan asgari ücret üzerinden farklı zam oranlarına göre hesaplamalar yapıldı.
Öne çıkan dört senaryoda yüzde 25 ile yüzde 35 arasında değişen artış oranları dikkat çekti.
İŞTE 4 FARKLI ZAM SENARYOSU
Mevcut net asgari ücret üzerinden yapılan hesaplamalara göre olası zam oranları ve yeni maaşlar şöyle:
Yüzde 25 zam yapılması halinde:
Yeni net asgari ücret: 35 bin 94 TL
Aylık zam: 7 bin 19 TL
Yüzde 29,5 zam yapılması halinde:
Yeni net asgari ücret: 36 bin 357 TL
Aylık zam: 8 bin 282 TL
Yüzde 30 zam yapılması halinde:
Yeni net asgari ücret: 36 bin 498 TL
Aylık zam: 8 bin 423 TL
Yüzde 35 zam yapılması halinde:
Yeni net asgari ücret: 37 bin 902 TL
Aylık zam: 9 bin 827 TL
GÖZLER ARALIK AYINDAKİ TOPLANTILARDA
Asgari ücrette hangi zam oranının uygulanacağı henüz netleşmiş değil. Aralık ayında yapılması beklenen komisyon görüşmelerinin ardından 2027 yılında geçerli olacak yeni ücretin açıklanması bekleniyor.
Belirtilen rakamlar, mevcut net asgari ücret üzerinden yapılan olası zam hesaplamalarından oluşuyor. Kesin ücret, Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun alacağı kararla belli olacak.

Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.