İnternete ‘yaz’ ayarı!

İnternete ‘yaz’ ayarı!
Tatile giren çocuklar ve gençler için bol internetli günler başladı. Ancak kabarık faturalarla karşılaşmamak için izlenen video, indirilen dosya ve müziklere dikkat etmek gerekiyor. Güvenlik de diğer önemli konu

İlk ve orta öğretim okullarının tatile girmesinin ardından üniversiteye giriş sınavları da bitti. Artık çocuklar ve gençler için bol internetli günler başladı.
Tatillerde öğrencilerin internet kullanımı zirve yapıyor. Okul dönemine göre daha fazla internet kullanıyorlar. Günümüzde çocuklar için eğlence anlayışı, internette Oyun oynamak ve sosyal ağlarda gezinmek anlamına gelir oldu. Çocukların internetin eğlenceli yönlerinden yararlanmaları onların en doğal hakları.
Gününün tamamımını internet başında geçiren genç sayısı bir hayli fazla. Böyle dönemlerde limitli sabit ve mobil internet kullananların dikkat etmesi gerekenler bulunuyor.
Kabarık faturalarla karşılaşmamak için izlenen video miktarı, indirilen dosya ve müzik parçası sayısına dikkat etmek ve bilgisayardan virüsleri uzak tutmak gerekiyor.

 

1- Kota aşımına dikkat!
-  İnternet hizmeti için alınan paketlerin bitmesi halinde veri kullanımının farklı ücretlendirildiğini unutmayın.
-  Boş vakitleri artan çocuklar, yüksek veri kullanımı gerektiren oyunları ya da videoları daha fazla indirebiliyor. Bu durum da aylık kotanın normalden daha çabuk bitmesine neden olabilir.
-  İnternette en çok kotayı film indirmek, video izlemek ve oyun oynamak harcar. İndirilen bir film 300 MB ile 1.4 GB arasında büyüklüğe sahip.
-  Online film izlemek daha az kota harcatır. Video paylaşım sitelerinde izlenen görüntüler ise saatte 150-200 MB kota harcatıyor.
-  Müzik parçaları indirmek de önemli oranda kota harcanmasına neden oluyor. Ortalama bir müzik parçası 4 MB boyutunda. 12 şarkılık bir albüm için yaklaşık 50 MB kota harcanıyor.
-  İnternet sitelerinde gezinti ve elektronik postaların kontrol edilmesi gibi kullanımlar ise fazla kota tüketmiyor.
Web sayfalarının ortalam büyüklüğü 100 KB. İnternette gezinmek ve elektronik posta kontrolü günde sadece 50-100 MB kota harcatabiliyor.
-  Virüsler kotanın görünmeyen düşmanları. Bazı virüs türleri haberiniz olmadan sizin adınıza elektronik posta gönderebilir.
-  Kullanım miktarınızı da düzenli olarak kontrol etmek en sağlam çözümlerden biri. Paket/kota aşımı halinde işletmeciniz tarafından uygulanacak paket aşım birim ücretleri hakkında bilgi sahibi olun.
-  İnternet hizmetini aldığınız işletmeci tarafından gönderilen bilgi mesajlarını dikkate alın.
-  Çocuğunuzun internetten indirdiği ve kullandığı uygulamaların kotanıza etkisini takip edin.

 

2- Kullanımı sınırlayın
-  Özellikle 8-12 yaşlarındaki çocukların internet başında günde 2-3 saatten fazla zaman geçirmemesi öneriliyor. İnternet kullanımını sınırlandırarak da kotanızı koruyabilirsiniz.
-  Çocukları zararlı içeriklerden korumak için anne-babaların internet kullanımlarını takip etmesi gerekiyor. Kullanım süreleri ve oynadıkları oyunları çocuklarla beraber belirlemeye çalışın.
-  İnternetin çocuklara ait özel odalardan evin ortak yaşam alanlarına taşınması yararlı olur.
-  İnternet dışındaki aktivitelere yönlendirilmeleri de tavsiye edilmeli.

 

3- Kişisel bilgileri paylaşmayın
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanvekili Ömer Fatih Sayan, Ankara Üniversitesi’nin düzenlediği ‘Mobil dünyada çocukların ve gençlerin güvenliği’ sempozyumunda gençlere şu tavsiyelerde bulundu:
“-  İnternette geçirdiğiniz süreleri kontrol etmelisiniz. Hayat sadece internetten ibaret değil. Arkadaşlarınızla beraber gerçek hayatta da eğlenebilirsiniz.
-  Tanımadığınız kişilerle sohbet etmeyin. Sosyal paylaşım sitelerinde kesinlikle tanımadığınız kişilerle arkadaş olmayın.
-  İnternet ortamında tanıştığın bir yabancıyla gerçek hayatta buluşmamalısın. Gerçekten tanışmak istediğin biri olursa yanında mutlaka aile bireylerinden bir yetişkin olmalı.
-  Size yapılmasını istemediğinizi başkalarına da yapmayınız. Kimseye hakaret, argo, küfürlü hitap etmemelisiniz.
-   Sosyal ağlar kişisel bilgilerinizi, paylaşımlarınızı, arkadaşlarınızı herkesin görebileceği ortamlardır.
Sosyal ağlarda kişisel bilgileri, telefon numarası veya ev ve okul adreslerinin paylaşılmaması konusunda uyarılarda bulunmak istiyorum.”

 

YENİ ÜRÜN
Süper zumlu Powershot G3 X...
Canon, Powershot G serisine, 1.0 tip arkadan aydınlatmalı CMOS sensör donanımına sahip ilk süper zum kompakt fotoğraf modeli olan PowerShot G3 X’i ekledi. Suya ve toza karşı dayanıklı gövdeye sahip PowerShot G3 X, ister bir spor müsabakasında, ister ormana doğru kaçan bir vahşi hayvanın peşinde olun, 25x optik zumu ile göz alıcı netliği koruyor
Powershot G3 X, süper zum özelliği, 9 bıçaklı f/2.8-5.6 diyafram lensiyle birleştiğinde 1.0 tip arkadan aydınlatmalı 20.2 MP CMOS sensörüyle en ince detayları ve renkleri kolayca yakalamayı sağlıyor.
Düşük ışık koşulları altında çekim yapabilmeniz için makinenin HS sistemi, ISO 12.800’e kadar hızlarda düşük ışık altında çalışabiliyor. PowerShot G3, 5,9 kare/sn’de kesintisiz çekim yaparak çekim yaptığınız her ortamda tüm aksiyonu yakalamanızı garantiliyor. Hızlı  odaklanması her çekimi net yapıyor.

YENİ OYUN
Kıyamet Savaşçıları kapalı beta yayını için ön kayıtlar başlıyor
Web tabanlı oyun sektörü şirketlerinden Çin merkezli 37Games, Türk oyunculara özel gerçek zamanlı ARPG oyunu Kıyamet Savaşçıları’nı duyurdu.
Daha önce Mitoloji Online oyunu ile Türkiye’de ses getiren 37Games’in yaz ortasında kapalı beta yayınına başlayacağı yeni oyunu Kıyamet Savaşçıları ile ilgili detaylar da gelmeye başladı. Bir hafta içerisinde kapalı beta yayını için ön kayıtlar alınmaya başlanacak ve hemen ardından bu süre içerisinde beta yayını başlayacak. Oyunla ilgili gelen diğer bir detay ise dikkat çekici senaryosu.
Tanrılar ve Titanlar arasında Olimpos’ta 11 yıl süren bir savaş yaşanmıştır. Savaşın sonunda Titanlar ölmüş, Tanrılar ise gitmiştir. Her ne kadar Titanlar’ın lideri Kronos hapsedilmiş olsa da bu, karanlığın yeryüzüne yayılmasına engel olmayacaktır.... Kıyamet Savaşçıları’nın kapalı beta testi yaklaşıyor.

YENİ UYGULAMA
Kuaförleri ‘zaplama’sız Reklamın yeni merkezleri haline de getirdi
Sistem 9 Medya, kuaför ve berber salonlarına kurup eğlenceli bir içerik sağlayarak yönettiği CTV hizmetiyle bu mekânları ‘zaplama’sız birer dijital reklam alanı haline dönüştürüyor.
Türkiye’de 10 yıldır 15 şehirde 500’ü aşkın seçkin bayan kuaför salonu ve erkek berberinde binlerce CTV ekranı kurup yöneten Sistem 9 Medya İcra Kurulu Başkanı Kaan Akın, CTV’lerin bakımlarına önem veren kadınlara ve erkeklere ‘zaplama’sız bir yayın izlettiği için ayrıca reklam verenler tarafından tercih edildiğini belirtiyor.
Dahili dijital medya kanallarında reklam veren için en önemli özelliğin, ekranların yayın devamlılığı ve reklamların gösterim güvenirliği olduğunu vurgulayan Akın, “10 yıldır hizmet verdiğimiz CTV yayınlarında hiçbir müşterimizden olumsuz bir dönüş almadık. Reklam verenlerin kampanyalarının CTV üzerinden gösterimi başarıyla devam ediyor. Reklamda hedef kitlenin görselleri izleme ihtimali ne kadar yüksek olursa o denli efektif sonuçlanıyor” diyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.