NOTLAR EMİN ADIMLARLA YOLUNA DEVAM EDİYOR

NOTLAR EMİN ADIMLARLA YOLUNA DEVAM EDİYOR
Aralık ayı sayılarıyla Notlar ve Dergah dolu dolu

Genel yayın yönetmenliğini Murat Erol'un yaptığı kuram ve düşünce dergisi Notlar 12. sayısı ile okurunun huzuruna çıktı. Düşüncenin derinliklerine doğru bir yayını hedefleyen, popüler ve popülist bir yayıncılıktan ısrarla uzak duran Notlar son sayısında yine yeni konularla okurunu selamlıyor.

Son dönemde dergi sahasındaki irtifa kaybına rağmen yayım ve temel ilkeler konusunda taviz vermeden ısrar ve çabasını sürdüren Notlar, yavaş ama emin adımlarla düşünce dünyamıza katkı sunmaya devam ediyor.

Derginin yeni sayısında Ekrem Özdemir son dönemin ismi duyulan ve fikirleriyle etki uyandıran Harari'nin görüşlerini merkeze aldı. Özdemir, Harari'nin medeniyet görüşlerini, "medeniyet" söylemi üzerine çalışmaları bulunan İbrahim Kalın'ın görüşleri ile mukayeseli bir okumaya tabi tuttu. Muhammed Enes Kala, Notlar'da ilk yazısını yayımlayan akademisyen yazarlarımızdan. Kala ise yazısında, İslami ilimleri anlama ve yorumlama üzerine eğiliyor. Notlar'ın son iki sayısında eğitim felsefesi üzerine metinler yazar Furkan Türkmen, son yazısında yine üniversiteleri merkeze olarak bu sahanın entelektüel yetiştirme olgusunu tartışıyor. Notlar'ın en istikrarlı yazarı Özgür Taburoğlu, yeni yazısında yine varlığın boyutlarına yolculuk ediyor. Bu defa merkezine "küçük ve önemsiz şeyler"i yerleştirmiş.

Rumeysa Hazel Pekacar Rousseau üzerine kapsamlı bir inceleme yaparken, Görkem Kayacık da Bürhner'de Rousseau izlerine yoğunlaşmış. Son dönemde aldığı bir ödülle dikkatleri eken Emin Gürdamur "Chamisso, Balzac ve Wilde'da Şeytana Yenilmenin Anatomik Yansımaları" başlıklı yazıyı kaleme alırken, Canan Olpak Koç "Modern Dünyaya Metnin Cevabı: Felsefi Istırap Veyahut Varoluşsal Suçluluk" başlıklı yazısıyla dergide ilk defa yerini almış durumda. Alper Korkmaz Felsefede ‘İntihar’ Sorunu'nu, Necmettin Evci Okumanın Hayatî Sarmalları'nı, Dilara Ayşe Akdeniz ev'i konu edinerek Notlar'ın düşünce çabasına katkı sağlıyorlar. Ramazan Demir ideoloji kavramını, Orhan Gazi Gökçe Aytmatov'un Gün Olur Asra Bedel romanını, Anıl İbrahim Bakırcı bir siyasetname eseri olan "Kişver-i Derûn"u, Cemil Caca Arslan bienal meselesi ile sanat iktidarı konularını ele alıp değerlendirmiş. Mehmet Mithat İn tiyatroda vatan konusunun gündeme gelişini ele alırken, Kenan Arpacıoğlu ise analiz yazısında Türkiye'deki terör konusunda farklı bir bakış geliştirmeye çalışmış.

Son olarak dergide uzun zamandır yer almayan röportaj bölümü, bu sayıda Mustafa Çiftci ile doldurulmuş. Son dönemde yazdığı hikaye ve metinlerle dikkatleri çeken, eserleri ilgi gören Çiftci ile yapılan samimi konuşma okurların ilgisini çekecek bir nitelik taşıyor.

 

DERGAH’IN GÜNDEMİNDE TANPINAR VAR

Genel yayın yönetmenliğini Ali Ayçil’in yaptığı Dergah dergisi Aralık 2019 tarihli son sayısıyla yine dolu dolu bir içeriğe sahip.Eda Fırat, Fatma Şengil Süzer, A. Samet Atılgan, M. Sadi Karademir, Zümrüt Karabudak, Bayram Tayyip Yaslıca ve Yaşar Bedri bu sayının şairleri.

Necip Tosun, Mustafa Kara ve Şeyma Subaşı ‘derkenar’ sütunlarında yazdı.

Mukadder Gemici, Peyman Huşmendzâde, Erhan Genç ve Ali Rıdvan Öncel Aralık sayısının hikâyecileri.

Abdullah Uçman, geçtiğimiz ay kaybettiğimiz edebiyat araştırmacısı Turan Alptekin hakkında bir yazı kaleme aldı. Ayrıca Alptekin’in yayınlanmamış kısa bir tebliğini de dergide yer alıyor: Besi renc bordem.

Abdulhâlik Aker, Süleyman Çobanoğlu’nun son şiir kitabı ‘Tamgalar’ı tahlil etti.

Aralık sayısının ‘Orta Sayfa’ konuğu mimar Mehmet Öğün. Öğün ile Turgut Cansever’den mimarın gücüne, mimari ekollerden şehirleşmeye uzanan ufuk açıcı bir söyleşi gerçekleştirilmiş.

Ali Ayçil, denemesinde üniversite gençlerinin çıkardıkları bir fanzini konu ediniyor.

Mustafa Sarı, göçmenlerin ve göçerlerin dünyasını anlattı.

Tarık Özcan, Ahmet Haşim ve Abdülhak Şinasi Hisar’ın Tanpınar’a etkilerine odaklandı.

Betül Zenciroğlu, Ressam Pedro Ruiz’in Guacamayo isimli tablosuna notlar düştü.

Serdar Arslan, 69. Berlin Film Festivali’nde En İyi İlk Film Ödülü alan Oray’ın yönetmeni Mehmet Akif Büyükatalay ile konuştu. Genç yönetmenin önemli tespitleri var.

Muhammed Enes Kala, Mustafa Kutlu’nun ‘Kalbin Sesi’ kitabı hakkında yazdı.

Ümit Savaş Taşkesen, kısa bir denemeyle aramızda.

İsmail Kara, Mehmet Akif’in mezar kitabesiyle ilgili az bilinen bir konuyu gündeme getiriyor.

Betül Yeşil Çelik, David McKee imzalı masal kitabının isminden hareketle büyüklere bir soru soruyor: Zafer Kimin?

Derginin kapağında her zaman olduğu gibi Mustafa Kutlu’nun bir deneme yazısı var: ‘İnce Saz’…

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.