ÖRNEK BİR OKUL: ÇUMRALIOĞLU İHO

ÖRNEK BİR OKUL: ÇUMRALIOĞLU İHO
Meram Yaka Çumralıoğlu İmam Hatip Ortaokulu, Kübizm konulu resim sergisiyle göz doldurdu. Okul Müdürü Ahmet Başünal’ın önclüğünde güzel işlere imza atan okulda farklı ülkelerden öğrenciler de eğitim görüyor

Şehrimizin başarılı ve sosyal okullarından Çumralıoğlu İmam Hatip Ortaokulu, Kent Plaza AVM’deki  ‘Kübizm’  konulu resim sergisiyle göz doldurdu. Farklı yaş gruplarındaki öğrencilerin eserlerinden oluşan sergi büyük ilgiyle karşılandı.

Sergiden dolayı olumlu tepkiler aldıklarını, bundan ziyadesiyle mutlu olduklarını, öğrencilerin de motivasyonunun arttığını belirten Çumralıoğlu İmam Hatip Ortaokulu Okul Müdürü Ahmet Başünal; ‘ Çağın değişimiyle eğitime bakış açısı da değişti. Yavrularımızı okula kazandırmak için bakış açımız da değişmeli. Çocuk okula severek gelmeli, bizim ana gayemiz bu. Bu minvalde pek çok faaliyet düzenliyoruz. Suriye, Irak, Filistin, Somali gibi pek çok ülkeden öğrencimiz de var, uyumları gayet iyi, hepsiyle ilgileniyoruz elbette.’ dedi.

520 öğrenci ve 37 öğretmenle eğitim ve öğretimin sürdüğünü kaydeden Başünal, Meram Belediyesi, İlçe Milli Eğitim ve birçok hayırseverin desteğiyle gerek sosyal ve kültürel hizmetlere, gerekse sınavlara hazırlık destekleriyle yola devam ettiklerini sözlerine ekledi.

Serginin düzenlemesinde büyük katkı ve emekleri olan Çumralıoğlu İmam Hatip Ortaokulu Resim Öğretmeni Afife Can ise okulda altı yıldır çalıştığını, Ahmet Başünal’ın müdür olmasından sonra okuldaki sosyal ve kültürel faaliyetlerin arttığını, açtıkları resim kursuna elli yetenekli öğrencinin devam ettiğini vurguladı.

Resim İş dersi stajyer öğrencisi Evran Mert ise sergi hakkında şu bilgileri verdi:  ‘Bu sergiden beklentimiz çocukların resim yapamıyorum algısını ortadan kaldırmaktı. Gördükleri resimlerin boya, tuval, fırça, biçim, leke, form gibi sanatın ilke ve elemanlarını kullanarak röprodüksiyon yapma korkularını yenmek, içlerindeki hevesi ve isteği arttırmayı amaçlamaktı. Bunun için kübizm akımı güzel bir başlangıç oldu. Öğrencilere bu akımı benimsetmemizin sebebi; çevremizde gördüğümüz her şeyin bir kılıfı olmadığını aynı obje, figür ya da manzaraların insanlar ve ressamlar üzerinde farklı etkiler bıraktığını anlamaları bozulan biçimler ve geometrik şekillerle de çok güzel resimler çıkarılabileceğini anlatmaktı. Öğrencilerimiz bu akımı, Pablo Picasso, Cezanne gibi sanatçılarını ve eserlerini çok sevdi. Resimleri büyük bir titizlik ve mutlulukla yaptılar. Resimler bittiğinde birçoğunun bakış açısı renk, biçim ve form anlayışı değişti. Kendilerine inanmaları ve inandıkları sürece her şeyi başarabileceklerini anlatmaya çalıştık ve başardık. Süreç boyunca bizden ve öğrencilerimizden desteğini esirgemeyen okul idaremize, öğrencilerimizin ailelerine teşekkür ederiz.’

Evran Mert, ayrıca Kübizm hakkında bilgi verdi, ek olarak yandaki resmi yorumladı Kültür Atlası okuyucuları için; ‘Kübizm 20. Yüzyıl başlarında Pablo Picasso, Paul Cezanne gibi sanatçıların öncü olduğu bir sanat akımdır. Akımıma düşüncesini aktaran Pablo Picasso Afrika gezisi sırasında etrafta bulunan Afrika maskları dikkatini çekmiş ve bunu yansıtmıştır. Bu sanat akımının ilkel kabile sanatı olarak masklardan etkilendiğini söyleyebiliriz. Paul Cezanne ye göre çevremizde gördüğümüz her şeyin bir kılıfı olmadığını aynı obje, figür ya da manzaraların insanlar ve ressamlar üzerinde farklı etkiler bıraktığını anlamaları bozulan biçimler ve geometrik şekillerle de çok güzel resimler çıkarılabileceğini benimsemiştir.

Bu resimde masanın üzerinde duran sürahi, karpuz dilimi, elma, şeftali, camdan kısmi gözüken kısmı manzara ve abajur ile bir aydınlatma lambası görmekteyiz. Natürmort bir kompozisyon üzerine düşen ışığın renk değişimini, nesneler üzerinde ön arka ilişkisin, geometrik şekillerle yer yer bozarak bir ahenk ve düzen görülmektedir. Bu eserde nesnelerin form yapıları yanı sıra, biçimleri içinde yer alan geometrik şekillerle düzenlenmiş. Genel yapısında nesnelerin formunu; ışık, gölge ve yapısının içerisinde bulunan renk değimlerini kullanılan renklerde görülmektedir. Tuval üzerine akrilik boya ile yapılmış röprodüksiyon öğrencinin çevresindeki nesnelere, objelere, figürlere veya manzaraya bakarken daha dikkatli gözlemlemesi için güzel bir başlangıçtı.’

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.