KOLESTEROLE SAVAŞ AÇIN

Kolesterol hücrelerin yapısına katılan ve vücutta hormonlar ve sindirim de dahil olmak üzere önemli görevleri olan bir maddedir. Kan kolesterol seviyelerinizi ölçtürdüğünüzde karşınıza iki değer çıkacaktır. Biri düşük yoğunluklu lipoprotein (ldl) diğeri de yüksek yoğunluklu lipoprotein (hdl). Ldl isminden de anlaşılacağı gibi dolaşım sistemi içerisinde yavaş hareket ederek ardında tortu kalıntı bırakabilir. Bu durum ilerleyen dönemlerde darlaşan veya tıkanan damarlar olarak bize geri dönebilir. Kalp krizi, inme riskini arttıran bu durumdan kaçınmak için en büyük silahlarımızdan biri yine bir kolesterol olan hdl yani iyi kolesterol. Hdl dolaşım sistemi içerisinde hızlı hareket ederek damarlarda birikmiş tortuları temizleyecek ve tüm riskleri silecektir. Kolesterolü düşürecek hamleler yaparken burada amacımız iyi kolesterolü yükseltmek ve kötü kolesterolü düşürmek olacaktır.

7 ADIMDA KOLESTEROLDEN UZAKLAŞIN:

Adım 1: Beslenmenizde bitkisel yağlara yer açın, katı yağlardan uzaklaşın. Doymuş yağlarda bulunan kolesterol sizin de kolesterol seviyelerinizi etkilemesin.

Adım 2: Gün içerisinde kuruyemiş tüketin. Omega3 ve omega6 açısından zengin kaynaklar olan kuruyemişler hem ulaşılması hem de taşınması kolay bir seçenek.

Adım 3: Haftada en az 2 kez balık tüketin. Omega3 yağ asitlerinden zengin beslenmek hdl’yi arttırırken, ldl’yi de düşürecektir.

Adım 4: Beslenme planınızda lifleri arttırın. Sebze-meyve miktarını arttırmak kolesterole karşı her zaman işe yarayacak bir maddedir.

Adım 5: Trans yağlardan uzaklaşın. Hidrojenize yağlar olan margarin ve türevleri kullanılmış hamur işlerinden ve paketli gıdalardan uzaklaşın. Bu gıdalar ldl’yi yükseltirken, hdl’yi düşürecektir.

Adım 6: Hareketi arttırın. Düzenli bir egzersiz programı organizma içinde gerçekleşen tüm faaliyetlerde kesin bir dille iyileşme sağlayacaktır.

Adım 7: Su tüketmeyi unutmayın. Özellikle sıcak yaz günlerinde sıvı kaybı yaşanabilir. Kaybettiğiniz suyu yerine koyduğunuzdan emin olun.

 

Araştırma: 9 gönüllüye meyve, sebze, kuruyemiş ve bir miktar balıktan oluşan bir diyet uygulandı, sadece on gün içerisinde gönüllülerin kolesterol seviyelerinde  4te 1, kan basınçları ise %10 azalma gözlendi.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.