Emrullah Nergiz

Emrullah Nergiz

Şehir trafiğine yapılan dokunuşların faydası var mı?

Son zamanlarda şehirde trafiğe yapılan küçük dokunuşları sürücüler önce kafalarında anlamlandırmaya çalışıyor. Ardından biraz kızıyor. Daha evvel girdiği yolda sola dönülebilen yerde bu hak ortadan kalkmış durumda… Haliyle bocalıyor.

Güzergâh artık tercih edilmediğinde alternatif yollardan gidiliyor. Alandaki sıkışma veya açılım olması daha sonraki istatistiki verilerle ortaya çıkacak. Şimdiden bir şey söylemek zor.

Büyükşehir Belediyesi daha evvel İhsaniye Kavşağı’nda düzenleme yapmıştı. Aradan 4-5 ay geçti, sürücüler buraya alıştı. Yapıcı İş Merkezi bloğundaki esnaflar işlerinin azalmasıyla ilgili biraz dertliler. Lakin bu bölgeyi sürekli kullanan bir sürücü olarak yapılanın yanlış olmadığını görüyoruz.

Bunun yanında Şeker İlkokulu’nun önünden gelen alt geçitte akşam ve sabah saatlerinde 1,5-2km civarında araç kuyruğu oluşuyor. Bu yol da İhsaniye Kavşağı’na çıkıyor. O alana da bir çözüm şart. Konuştuğum bazı sürücüler eskisinin daha iyi olduğunu söylese de önemli olan veriler. Bu kavşakta daha çok bekliyorduk.

Benzer bir durum Emniyet Müdürlüğü’nün önündeki yolda da yapıldı. Artık buradan Kule civarına çıkacak iseniz dönüş yapamıyorsunuz. Doğrusu, Emniyet önünün sürekli yoğun bir trafikle meşgul olduğunu biliyoruz. UKOME de bununla ilgili bir karar aldı. Evet, o caddedeki trafik azaldı. Nerelerde yoğunlaşma olacağını birlikte göreceğiz lakin Ankara Yolu’nun Musalla Mezarlığı civarının çok daha yük çekeceğini ön görmek zor değil.

Şehir trafiğinden konu açmışken ana arterlerimizden olan İstanbul ve Ankara yollarından da bahsetmezsek olmaz.

TEDES’İ YENİDEN DÜŞÜNELİM

TEDES bizlere faydalı gibi görünse de yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Zira 82+8 hız ile gidilebilecek yerde TEDES korkusundan 50-60 sürat ile giden sürücüler trafiği rahatlatmıyor aksine tıkıyor.

Sürücü bilinci çok önemli. Alternatif güzergâh üretemiyorsak sürücüleri daha çok eğitmemiz gerekiyor. Geçtiğimiz gün yine İstanbul Yolu’nun, Beyşehir Çevre yolu Başkent Hastanesi önünden başlamak suretiyle Kent Plaza alt geçidine kadar konvoy oluştuğunu trafiğin 5-6 km hızla yürüdüğünü söylesem belki inanmazsınız. Sebebine gelince. Kent Plaza alt geçidinde biri kamu, 3 araç durmuş ortada doğru düzgün bir maddi hasar bile yok ama hepsi kollarını göğüslerine bağlamış birbirlerine bakıyor. Ben o alanı 25 dakikada geçtim, diğer sürücüler binlerce aracın aynı şeyi yaşadığını düşünün. Fotoğrafını çekip araçları kaldırmak yerine birbirlerine bakıyorlar. Anlaşılan polis bekleniyor ya da aralarında anlaşma olmamış.

Bu binlerce aracın harcadığı yakıta mı yanarsın, giden zamana mı, yoksa daha çok kirlenen havamıza mı?

Maalesef bazen el birliği ile yaşam kalitemizi çok aşağılara çekiyoruz.

TIRLAR KAMYONLAR ASIL SIKINTI

Yıllar önce şehir içindeki araç trafiğinin yoğun olduğu zaman diliminde ağır vasıtaların merkeze belirli saatler arasında girmemesiyle ilgili UKOME’de karar alınmıştı. O karar ne durumda neden uygulanmıyor, ilgililere soruyorum! Konya için Yeni Çevre Yolu’nun ne kadar elzem olduğunu, aslında özellikle akşam ve sabah saatlerinde ana arterlerdeki ağır vasıtalar yüzünden oluşan trafiği görünce daha iyi anlıyoruz. İktidar Konya için çok çok önemli olan yeni çevre yolu için 2022’de daha fazla bütçe ayırmalı. Denize havaalanı kurulabiliyorsa… Dört bir yanımız otobanlarla çevrilebiliyorsa Konya Çevre Yolu da bizim için önemlidir. Daha nasıl ifade edeyim?

ALAADDİN ÇEVRESİNE YENİ UKOME KARARI

Alaaddin Tepesi’nin çevresinde yürürken yeni bilgi levhaları fark ettim. UKOME kararı ile cadde çevresi boyunca sigara içmek yasaklanmış. Kararı alanları tebrik ederim.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum