1. YAZARLAR

  2. Uğur Özteke

  3. 28 yıldır vakit namazını sektirmeyen örnek imam…
Uğur Özteke

Uğur Özteke

Yazarın Tüm Yazıları >

28 yıldır vakit namazını sektirmeyen örnek imam…

A+A-

Durduk yerde dahası bize ulaşan bilgiler dahilinde “yerel gazetecilik” ilkesi ve kendi meslek aşkımızın heyecanı içerisinde geçtiğimiz hafta o akşam ezan okunmayan ve de genelde Ramazan ayı süresince akşam namazı kılınmayan bir camimizden söz etmiştik.  

Bu şehirde bu konulara değinmek gerçekten geri zekalılıktır.

Ama biz de geçen yıl da aynı camii ile ilgili olarak aynı şikayeti bu köşemizde dile getirmiş ve sözüm ona üzerimize düşeni yapmıştık.

Meğer buraya kimsenin bir şey yapabileceği bir şey yokmuş.

Çünkü aynı camii cemaatinden aynı şikayet gelince biz böyle bir kanata sahip olduk.

Şimdi sadece bir imam kardeşimizin dışında o yazıya alınganlık gösteren olmadı.

Bu yüzden bunu biraz açarak güzel imamlarımızdan da gururla söz etmek istiyoruz.

Yanılmıyorsam ülkemizde 140 bin imam varmış.

Bunu da yine hukukçu dost bir isim Özkan Öztürk Bey’den öğreniyorduk.

O yazımızın çıktığı gün Özkan Öztürk abimiz bizimle şöyle bir görüş paylaşıyordu;

“Hukuk ile alakalı olarak eleştirel fikir açıklaması evrensel bir haktır. Anayasal bir haktır. Hakaret yok yazı içeriğinde.

İmam efendi işine baksa iyi olur.

Bakın bu ülkede 140 bin imam var. İmam efendi enerjisini müspet manada kullansa iyi eder.

Uğur Özteke’nin bel altı vuruş yapmayacağını ve bos konuşmayacağını biri imam efendiye hatırlatsa iyi olur.

140 bin imama sesleniyorum. Klinik bir vakıa bu toplum.

Toplumu rehabilite etmek evvela sizlere düşüyor.

Bizden söylemesi…”

………..

Teşekkür Özkan abicim.

Teşekkürler o günkü yazımıza da beklenenin ve tahminlerin ötesinde destek veren duyarlı okurlarımıza.

Teşekkürler samimi imam dostlarımıza.

Çok daha büyük bir teşekkür ise bu yazımıza biraz bozulsalar da “yani şimdi şu mübarek Ramazan günü bunu yazmasan daha iyi olurdu” deyip susan okurlarımıza….

Vallahi haklısınız şu ramazan günü bunu yazmasak iyi olurdu ama gelin bir de kendinizi o cemaatteki vatandaşlarımızın yerine koyun. 

………

Geçen yıl da bu caminin ismini yazmamıştım.

Bu yıl da yazmadım.

Bilerek bilinçli olarak yazmadım.

Çünkü hiçbir camimizin ve imamızın hedef olmasını asla arzu etmem.

Amma Bedir Mahallesi Fatih Cami İmam Hatibimizin yazımı yanlış yorumlaması sonucu alınmasına da üzüldük.

O günkü yazımızdaki söz konusu Fatih Camii bir annenin geçtiğimiz pazartesi günü kızını Kur’an kursuna götürmesi ancak hoca hanımefendinin belirtilen saatte gelmemesi üzerine içerlemesi ile ilgiliydi.

Bu konuyu da Selçuklu Müftümüz geçtiğimiz cuma günü bizi arayarak aydınlatıyordu. Yani ilk gün olduğu için saatlerde böyle bir karışıklık olmuş olabilirdi.

Bizde Sayın Müftümüze katıldık ve kendisine huzurlarınızda bir kez daha hassasiyeti için teşekkür ediyoruz.

Gelelim geçtiğimiz hafta ezan okunmayan camimize.

Hâlâ bu camimizin adını yazma taraftarı değilim.

Ne var ki gediğimiz noktada başka imamlarımızın da alınmaması ya da töhmet altında kalmamaları için üzülerek camimizin adının Azimkaya Camii olduğunu söylemek zorunda kaldık.

Cumartesi günü sırf iş başka yerlere gitti daha da büyüyüp sıçramasın diye biz de bu camiye gittik. Hoca efendimiz Allah razı olsun gelip bizzat kendisi akşam ezanını okudu. Konudan rahatsız camii cemaatini aradık durumu söyledik. Onlar da hocaefendinin cuma günü de gelip ezanı bizzat kendisinin okuduğunu söyledi.

Gelinen noktada biz de geçen yıldan bu yana hâlâ aynı sıkıntı zaman zaman devam ediyor.

Gelin hep birlikte şöyle güzel ve sıkı bir dua edelim. Ve gelecek Ramazan ayında bu yaşanan ve şehrimize yakışmayan yakışıksız durumdan kurtulalım.

…….

Bu kadar sıkıntılı ve ıncık bir bölümden sonra güzel örnek bir imam örneğimiz ile bugünü noktalayalım inşallah.

O yazımızın çıktığı gün yine çok sevdiğim bir abim Adnan abim aradı.

Bize yüzde yüz hak verdikten sonra bu tür durumların olabileceğini izah etti ve kelime kelimesine şunları yazdırdı;

“Bugünkü yazın harika derecede cesurca…

Ben de yıllarca Fettullahçılarla uğraştığım için tepki gördüm.

Ben de sustum Müslümanlarla uğraşmamak için.

Ne oldu?

FETÖ ortaya çıktı uğraşmaya uğraşmaya.

Kafamızı kuma gömdüğümüz için.

Şimdide aynısı.

Müftülük bile haklarından gelemiyor artık. Zaten cemaat de ses çıkarmıyor.

Çok önemli bir konuya değinmişsiniz tebrik ediyorum.

Bak abi bu arada çok fedakar ve örnek arkadaşlarımız var. Mesela Fuar Camii’nin imam hatibi. Ali İnan. Benim de arkadaşım. Ali Hoca her gün beş vakit Meram’dan gelir gider. Böyle hassasiyetleri olan imamlar çok ama çok gerçekten çok. Kaçak imamlar bu tür hocalarımızı görüp utanmalılar.

Ali Hoca 28 yıldır belediye otobüsü ile Aşkan’dan fuara gelip gidiyor”…

………

Ali Hocam’dan da Ali hocam gibi hocalarımızdan da Allah bin kere razı olsun.

 

GÜNÜN OKKALI SÖZÜ

Herkesin güvenini kaybeden daha ne kaybetsin

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Bisikletli vatandaşlarımız özellikle hava karardıktan sonra tek yönlü şeritte inatla ters yönden gelmeye çalışmadıkları zaman daha iyi ADAM oluruz. 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

2 Yorum