Muzaffer Kırmacı

Muzaffer Kırmacı

Eğitim Sistemini Düzeltemedik

Eğitim Sistemini Düzeltemedik

            AKP Hükümetlerinin icraatlarına baktığımız zaman,  başarıyı yakalayamadığı –mız konuların başında “Eğitim” gelir. Eğitim yılının başlamasıyla birlikte öğrencilere ücretsiz kitap ve tablet verilmesi , derslik sayılarının artırılması, yeterli sayıda öğretmen ataması yapılması olumlu gelişmeler.  Ama bunlar eğitimin kalitesini artırmak için yeterli değil.  

            Öğretmenlik mesleği en saygı duyulacak, fedâkarlık ve özveri isteyen bir meslektir. Üniversite Seçme Sınavında puan tutturanların yapacağı bir meslek değildir. Seçeceği  branşa ne kadar yatkın olduğunu bilmiyoruz. Ama puanı tutuyor. Psikolojisi öğretmenlik mesleğine  uygun mu bilmiyoruz. Kaliteli bir eğitim için bu seçim sistemi uygun mu sizce? Geleceğimizin teminatı olan yavrularımızı teslim edeceğimiz insanları belirlerken bir yığın testten geçmesi gerekmez mi?

            28 Şubat kafası İmam Hatip’lerin önünü tıkamak isterken diğer Meslek Liselerinin  de köküne kibrit suyu döktüler. Oysa bir devletin her konuda başarılı olması için çok iyi yetişmiş elemana ihtiyacı vardır. Bu da 28 Şubat’çılardan rövanş alırcasına İmam Hatipleri ön plana çıkarmakla büyük başarılara imza atmak mümkün değildir. Tüm mesleklerin Lise düzeyinde karşılığı vardır. Tek tip sınavla mesleklere geçiş yapılması başarının önüne takoz koymak anlamına  gelmektedir. Örnek vermek gerekirse:

            Sağlık Meslek Lisesinden mezun olmuş öğrenciler Tıp Fakültelerine tercihen alınmalıdır.  Sınav sistemi de meslek ağırlıklı olmalıdır. Devletin  4 yıl emek vererek yetiştirdiği sağlıkçılar yerine  alakası olmayanların doktor olması engellenmelidir. Bu çocukları ara insan gücü olarak yetiştirmek, bu çocuklara yazık etmektir. Diğer mühendislik dallarının da Meslek Liselerinde karşılıkları vardır. Mühendislik dallarında  da meslek ağırlıklı sorular sorulmalı, mimarlığa, inşaat mühendisliğine, makine mühendisliğine, elektrik mühendisliğine ne kadar yatkın olduğu test edilmelidir. Eğitimde popülizmin geleceğimiz için yararlı olmadığı görülmelidir.

            KPSS başlı başına bir tiyatro. Atama yapabilmek için KPSS’den yeterli puanı aldın mı iş bitiyor. Fiks sorularla mesleki kariyeri  test etmek  mümkün  mü? Kişilerin mesleki yeterliliği mesleki sorularla test edilmelidir. Mesela bir resim öğretmeninin matematiği, kimyayı çok iyi bilmesi, onun iyi bir resim öğretmeni olduğunun ispatı olur mu? Eksik bir resim öğretmeninin çok iyi matematik bilmesi neye yarar? Adam babasının yönlendirmesi ile elektrik mühendisi olmuşsa KPSS’de de ne kadar elektrik mühendisi olduğu test edilmelidir.

            İmam Hatiplerden rahatsızlık duymuyoruz. İnançlı nesillere ihtiyacımızın olduğu bir gerçek. Peki hangimiz rahatsızlığımızda  doktor seçerken, doktorun inancını sorguluyor?

            Demek ki neymiş? Mesleki başarıyı en üst noktaya getirmek için popülizmi bir kenara bırakacakmışız…

           

                          

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
Muzaffer Kırmacı Arşivi
SON YAZILAR