Rasim Atalay

Rasim Atalay

Konya’nın derdi dış çevreyolu!

Konya’nın derdi dış çevreyolu!

Siyaset çadırının orta direği, Türk siyasetinin omurgası olan Konya, bugünlerde siyaseten önemli misafirleri ağırlıyor…

Çok değil yaklaşık bir ay kadar önce Cumhur İttifakı’nın paydaşlarından Milliyetçi Hareket Partisi’nin (MHP) Genel Başkanı Devlet Bahçeli’yi ağırlayan Konya, yarın da Türk siyasetinin en önemli isimlerinden ve aynı zamanda Türkiye Cumhuriyeti Devleti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ı misafir edecek.

Konya, günler öncesinden bu önemli organizasyon için hazırlıklarını yapmaya başladı.

Yarın itibariyle de inşallah Konyalılar Reisi ile buluşacak, kucaklaşacak…

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Konya’ya her geldiğinde müjdelerle geldi. Yine, yeni müjdelerle gelmesi umudu tüm Konyalıların içinde var.

Konya’ya özellikle son dönemde kazandırılan ve çiçek başı diyebileceğimiz eserlerin açılışını gerçekleştirecek olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, siyaseten de önemli mesajlarını buradan tüm Türkiye ve dünya ile paylaşması bekleniyor.

Konya’ya baktığımız zaman şehir merkezinde özellikle Mevlana Çarşısı ve Altın Çarşı ile Millet Bahçesi’nin resmi açılışının yapılması dört gözle bekleniyordu.

Bunun yanında, Konya’nın aldığı en önemli kamu yatırımlarından biri de hiç şüphesiz, Hadim Eğiste Viyadüğü’ydü.

Yıllar önce çalışmasına başlanan, Türkiye’nin en yüksek ayaklı viyadüğü olma özelliğine sahip olan Hadim Eğiste Viyadüğü’nün açılması, Konya ve Antalya şehirleri üzerinden İç Anadolu ve Akdeniz’in daha güvenli ve zaman olarak daha kısa bir süre içerisinde birbirine bağlanması anlamına geliyor.

Bu yol, aynı zamanda mevcutta kullanılan Beyşehir, Seydişehir ve Karaman üzerinden Akdeniz’e bağlanan yollarda zaman zaman yaşanan trafik yoğunluklarının da bir nebze daha önüne geçilmiş olması anlamına gelecek.

Eğiste Viyadüğü’nün olduğu alan, bakıldığında sadece 4,4 kilometre uzaklıkta. Ancak engebeli yapısı ile değerlendirildiğinde viyadük yokken sadece bu 4,4 kilometre uzunluğundaki yol yaklaşık 1 saat sürüyordu. Bu da iki şehir arasındaki mesafenin 1 saat kadar uzaması anlamına geliyordu. Şükür, Konya önemli kamu yatırımını hanesine katmış oldu.

Kamu yatırımı ve ulaşımdan bahsetmişken aslında söylememiz gereken bazı hususlar da var. Konya kamuoyu adına bunları da dillendirmenin Konyamız adına faydalı olacağını düşünüyorum.

Mesela Konya’nın dış çevreyolu projesi!

Yapılanı asla inkar edemeyiz, olanın şehrimize her türlü fayda sağlayacağına gönülden inanıyoruz. Her bir yatırımın da Konya’nın ihtiyacını ve marka şehir olan Konya’nın marka değerini artırmaya yönelik olduğunu biliyoruz.

Bu bakış açımızla birlikte Konya’nın dış çevreyolu projesinin bitirilmesine çok acil ihtiyacı olduğunu görüyor, duyuyor, biliyoruz.

Dış çevreyolunun gerçekleşme oranlarına baktığımız zaman ise bir kısmı tamamlanıp hizmete alınmış olsa da özellikle şehrin kuzey, batı ve güney bağlantısının çok hızlı bir şekilde tamamlanması gerektiğini düşünüyoruz.

Çünkü, özellikle kuzey güney aksından ulaşımın sağlanabilmesi için mevcut halde zaruri olarak şehir merkezinden geçmek gerekiyor. Bu da şehirde hem trafik yoğunluğu, hem çevre ve gürültü kirliliği gibi olumsuzlukları beraberinde getiriyor.

Ayrıca yüksek tonajlı kamyon ve TIR gibi araçların şehrin merkezinden geçmesi demek, şehiriçi trafiğin aktığı yolların çok daha hızlı yıpranması, bu da ekstra yol maliyeti demek.

Konya, model bir şehir.

Bu konuda kaniyiz. Ancak model şehre yakışmayan bazı trafik sorunlarının da hızla çözülmesi gerektiği aşikardır. En kısa, öz ve kalıcı çözüm ise dış çevreyolunu mümkün olan en kısa zamanda bitirip, hizmete açmak olacaktır.

İnşallah, 2023 yılı kamu yatırımları planlanırken, Konya’nın ulaşım planlamasında dış çevreyoluna ayrı bir parantez açılıp, soruna köklü çözümü getirecek olan gerekli bütçe çıkarılır da Konya, bu dertten de kurtulmuş olur.

Bu vesileyle biz de Konya kamuoyunun arzu ettiği ve en öne çıkan husus olan dış çevreyolunu dillendirmiş ve ilgililerin dikkatine sunmuş olalım.

Cumanız hayrolsun.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum
Rasim Atalay Arşivi
SON YAZILAR