Emrullah Nergiz

Emrullah Nergiz

ŞEHİR TRAFİĞİNİN GELECEĞİ

Size çok garibime giden bir durumdan bahsedeyim. 1000 nüfustan tutun 1 milyon hatta 10 milyon ve daha fazlası nüfusa kadar insanların toplu olarak yaşamlarını sürdürdükleri merkezlerdeki en temel sorun trafik ve hatalı parklanmalardır. İnsanlar en çok bunlardan yakınır.

Çünkü bizler kapımızın önüne araçlarımızı park etmek isteriz. Oradan akan trafiği önemsemeyiz.

Belediyede, maliyede, bankada ya da farklı bir yerde işimiz varsa 3. sıra yan yana park etme pahasına, ceza yeme pahasına aracı oraya bırakırız.

Bu bakımdan trafik bir kültür ve biz bu kültürü doğru yaşamaktan çok uzağız.

Gezip gördüğümüz birçok devlet bu olayı yüksek dozlu cezalar ile halletmiş.

Bizse hala, bu dönem hayata geçen; yaya yollarında bekleyen yolcuya yol verme kuralını ısrarla uygulamıyoruz.

Biri uygulamak için dursa arkadan gelen ya ona vuruyor ya da kıl payı durabiliyor.

Neyse bu konuda daha fazla başınızı ağrıtmayacağım.

Konya şehir trafiği için kamu kurumları hem bugün hem de gelecek adına çalışmalar yapıyor.

Okurlar en çok Metroyu soruyor.

Evet Metro Konya için çok ciddi bir yatırım. Lakin son süreçte yer altında delme işlemi yapacak iş makinelerinin yapımlarının devam ettiği bilgisini almıştık.

Mart Nisan ayları gibi ilk kazma vurulacak. Biraz sabır diyeceğim ama asıl sabır ondan sonra başlayacak.

Uzun bir süre Konya şehir trafiğinde yaşamın altüst olacağını öngörmek için kâhin olmaya gerek yok. Maalesef her nimetin bir külfeti vardır sözü tam da bu dönem için geçerli olacak.

Her ne kadar Metro olayının tamamının maddi külfeti bakanlıklara yıkılmış olsa da; millet bu konuda muhatap olarak Büyükşehir Belediyesi’ni bilecek.

Bilirsiniz, belediyecilikte çok önemli bir kural vardır. Altyapıya yapılan yatırımlar en riskli olanlarıdır ve göze görünmez.

Metro tam olarak bunu karşılamasa da bu dönemde Büyükşehir’in başını ciddi derecede ağrıtacak.

Tabi bazı tedbirlerin alındığını biliyoruz ama ne kadar yeterli olacak yaşayıp göreceğiz.

 

BENCE METRODAN DAHA ACİLİ BANLİYÖ HATTI

 

Bu şehrin kurucu irade olduğunu her fırsatta hatırlatırım ve az çok siyasetten anlayan herkes bunu bilir.

Cumhurbaşkanından bakanlara bürokratlara kadar Konya denilince durumların çok çok farklı olduğu ortaya çıkar.

Bugün şehir çok önemli yatırımlar alıyor. İnşallah daha da alacak.

Cumhurbaşkanı son Konya ziyaretlerinden birinde Konya Banliyö'sü ile ilgili müjde vermişti.

Peki, Banliyö neden bu kadar önemli? İzah edeyim…

Şehrin iş hacmi olarak en yoğun bölgesi organize sanayi bölgeleri, buraya sabah ve akşam yoğun bir şekilde işçi servisleri kanalıyla trafikte büyük sıkıntılar yaşanıyor. Özellikle belirttiğim saatlerde Ankara yolu tam anlamıyla kilitleniyor.

İşte Banliyö tam da bu güzergâha nefes aldıracak.

Öncelikle mevcut Tren Garından Bilim Merkezi'ne kadar 12 durak ile Yüksek Hızlı Tren hattını kullanacak Konya Banliyösü, günde 15 bin yolcu taşıyacaktı. Aldığım son bilgiler ışığında durum biraz daha değişti. Tam olarak bittiğinde hızlı tren hattının yanında harici bir hat olacak.

Hattın Organize ayağından sonra Kaşınhanı’na akabinde de Çumra’ya uzatılması sağlanacak. Bunun önünde herhangi bir engel yok.  Mayıs ayı gibi sürecin hızlanacağını bir aksilik olmazsa araç alımıyla birlikte 2020 içinde Banliyö hattını aktif hale getirme düşüncesi hâkim.

Bu aşamada TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun Bey’in bir Konyalı edasıyla yaptığı yoğun hizmetleri asla göz ardı edemeyiz. Bunun yanı sıra bakanlıklarda haftanın neredeyse 3-4 gününü bu işleri bizzat elden takip eden Uğur Başkanı ve projenin mutfağındaki isimlerden Genel Sekreter Ercan Uslu Bey’e atıfta bulunmazsak bir şeyleri eksik yapmış oluruz.

Velhasıl Banliyö hattı kısa vadede şehir trafiğini oldukça rahatlatacak bir proje. Hattın uzatılması ile daha da verimli bir hal alacak. İnşallah bir aksama olmaz ve hemen hayata geçer…

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
4 Yorum