Rasim Atalay

Rasim Atalay

Bugün cefasını çekeriz yarın sefasını süreriz

Bugün cefasını çekeriz yarın sefasını süreriz

Şehir içi trafikte ulaşımın kolaylığı, yolların genişliği, toplu ulaşıma gösterilen rağbet, bağlantı noktalarındaki trafik akışı, sürücülerin bilgi, beceri ve tecrübesi ile saygı unsuru da trafikteki gelişmişliğin belirleyici unsurlarıdır.

Yani, şehirlerin gelişmişliğini gösteren unsurlardan biri de o şehrin trafiğidir...

Konya'yı bu noktada ele alacak olursak;

Şehrin trafik altyapısı başlığı altında ayrı bir değerlendirme, trafiği kullanan, trafikte yer alan yayalarından şoförlerine kadar tüm unsurları açısından ayrı bir değerlendirme yapmak icap eder…

Altyapı itibariyle bakıldığında;

Son dönemde şehir merkezindeki trafik akışına olumlu manada etki edecek küçük ama etkili dokunuşlar yapıldı. Şehre yapılan bu dokunuşların müspet yansıması da çok hızlı bir şekilde kendisini gösterdi.

Trafikte sıkışıklığın yaşandığı noktalar genel manada çok iyi analiz edilmiş… Aslında herkesin malumu olan bu sorunlu bölgeler için bir analizden ziyade harekete geçmek gerekiyordu. Bu anlamda Ankarayolu üzerinde bulunan döne döne bitiremediğimiz, etrafında 6-7 tane trafik ışığının bulunduğu Belh Kavşağı’nın kaldırılması çok yerinde ve isabetli bir karar oldu.

Bir zamanlar içinden çıkılamayan bir hal alan kavşağın kaldırılmasının ardından yol genişleyivermiş. Günün en yoğun saatlerinde bile önemli bir problem yaşanmıyor. Kalabalığı görüyorsunuz ama eyvah demeye fırsat gelmeden ilerleyebiliyorsunuz.

Şehir merkezinde birçok noktada akıllı kavşak adı verilen uygulama ile bunla benzer düzenlemeler yapıldı. Bunların da şehrin trafiğine olumlu yansıdığını görmek mümkündür.

Ancak şehirdeki trafiği bir yerde açtınız diyelim, başka bir noktada yeniden düğümleniyor.

Yani, demiyorum ki, şehrin trafiğinde hiçbir sıkıntı kalmadı, olay çözüldü! Halen sorunlu olan birçok yer var.

Ama en azından Koyuncu Kavşağı’nda yapılan düzenlemenin ne kadar isabetli ve yerinde olduğunu, uzun süre bu bölgenin trafik yükünü çekemeyecek olsa da sorunun geçici çözümüne dönük mantıklı bir çalışma yapıldığını söyleyebilirim.

Ah bir de sürücülerimiz kurallara uysa, hatta kuralları bilse de kendiliğinden akıp giden trafiği el yordamıyla tıkamasa.

ÇEVRE YOLUNU KURTARACAK PROJE

Konya’nın en işlek güzergahlarından biri Adana Çevreyoludur. Şehrin güneyinden doğusuna ve hatta kuzeyine kadar uzanan bir hat olan, Konya’nın büyümesiyle şehir merkezinde kalmış olan bu yol için artık çevreyolu demek bile pek doğru değil. Çünkü Konya’yı dıştan çevrelemiyor, Konya’nın içinde kalıyor.

Bu durum da yolun hem şehir içi trafikte hem de şehirlerarası yolculukta kullanılmasını beraberinde getiriyor. Buna bağlı olarak özellikle günün sabah ve akşam saatlerinde bu bölge çekilmez oluyor.

Şimdi buraya da bir neşter vuruldu. Konya Şehir Hastanesi ile birlikte yoğunluğu bir miktar daha artan yolun Sedirler Kavşağı, trafiğin en çok sıkıştığı, kilitlendiği ve düğümlendiği alandı.

Bu kavşağa köprü yapmak için çalışma başlamış. Yan yollardan ulaşım sağlanmaya çalışılıyor. Yani şimdilerde bir miktar cefa çekiliyor. Ama sabredelim. Uzun sürmeyecek, Başkan Uğur İbrahim Altay’ın sözü var. Bir yıl içinde bitecek. Bugün cefasını çekenler, yarın yolun seyrini sürecek.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
Rasim Atalay Arşivi
SON YAZILAR