Hüseyin Akıncı

Hüseyin Akıncı

SİCİLİNİZE BİR BAKALIM ''TEMİZ Mİ?''

SİCİLİNİZE BİR BAKALIM ''TEMİZ Mİ?''

Araç yerine kişilerin sigortalanması ile sigorta tabanının genişleyeceği muhakkak, kaza yapan sürücünün sigortası en az 5 bin lira olunca araç kullanması da oldukça zorlaşacak tabiî ki.

Hasar maliyeti de düşünce temiz sürücünün primi 400 liraya kadar düşecek. Bir vatandaş onlarca kazaya karışmasına rağmen otomobiline en düşük primle sigorta yaptırabiliyorken yeniden kazaya karıştığında bile 30 adet sigorta şirketinden biri illaki poliçe fiyatını çok düşük fiyattan yapabiliyor. Araçlar yerine sürücülerin sigortalanması görüşüne artık devlet de destek vermeye başladı. Trafik sigortası zorunlu bir sigorta. Sizin karşı tarafa vereceğiniz zararı karşılamak için düzenlenmiş. Dolayısıyla arabadan çok aslında şoförün sigortalanması lazım. Arabanın sigortası var, deneyimsiz şoföre al sür diyorsunuz. Primleri yükselten bu tür faktörler, alkollü, ehliyetsiz, trafik canavarları varken bu fiyatları daha çok konuşacağız, araçlar mı sigortalansın, yoksa araç suren şoförlere mi sorumluluk sigortası yapılsın diye daha çook konuşulur yazılır çizilir. Tabi ki bu sistemi uygulayan İngiltere var, Türkiye’de bu sistem ne kadar verimli olur, tartışılır. Şu anda16 milyon olan ve tüm araçların bile sigortalanması durumunda 21 milyona çıkma potansiyeli bulunan trafik sigortasında araçlar yerine kişilerin sigortalanması ile sigortalı sayısını 35 milyona çıkarmayı hedefliyor. Kaza ve zarar sayısını azaltır, primleri aşağı çeker” diye ümit ediyor, yetkililer. Ceza puanları önemli hale gelecek, 35 milyon ehliyet sahibine trafik sigortası yerine sorumluluk sigortası yapılacak. Böylece sigorta tabanı genişleyecek, şirketler daha düşük primler ile aynı maliyetleri karşılayacak ve kâr edebilecek. Tabi ki şirketler kendi aralarında anlaşabilirse. Sürücülerin primlerini ise Emniyet Genel Müdürlüğü’nde bulunan ceza puanları belirleyecek. Yani hayatında kırmızı ışıkta geçmemiş sürücü ile bir sürü ihlale ve kazaya karışmış ehliyet sahibi aynı primi ödemeyecek. Sorumluluk sigortası olmayan araç kullanamayacak. Eğer kullanırsa araç bağlanacak düşünce bu şekilde. Haydi hayırlısı. Trafik sigortasından sorumluluk sigortasına geçişin en erken 2018 başında başlaması bekleniyor. 35 milyon ehliyet sahibi ehliyetine sorumluluk poliçesi yaptırdığında sadece kendinden sorumlu olacak. 2 yıldır o kadar çok konuşuldu ki trafik sigortası fiyatları acente olarak bizler sadece çimlerde güreşen fillerin ezdiği masum cimler olarak seyrediyoruz. Sigorta acenteleri birlik olup odalaşmadığı sürece cim olarak kalmaya mahkumdur. Saygı ve sevgilerimle. Kazasız günler dilerim

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum
Hüseyin Akıncı Arşivi
SON YAZILAR