1. YAZARLAR

  2. Oktay Mermer

  3. Engelli Eğitim İstiyor Duyan Yok
Oktay Mermer

Oktay Mermer

Yazarın Tüm Yazıları >

Engelli Eğitim İstiyor Duyan Yok

A+A-

Türkiye’de 9 milyon engelli var.

Görme engelli, işitme engelli, ortopedik engelli, beyin felçli, down sendrom, otistik engelli gibi engel gurupları bulunmakta.

Mevcut eğitim sisteminde bu engellere okullarda alt sınıf açılması, yada kaynaştırma modeli ile eğitime kazandırılması gibi çalışmalar yıllardır sürmekte.

Peki bu çalışmalardan netice alınmış mı?

Şu ana kadar gözle görülen bir şey yok.

Nedenine gelince çok okulun engelliye göre fiziki ortamın uygun olmaması, çoğu okulda da bu eğitimi verecek öğretmenin bulunmaması.

Bu konuda Milli Eğitim Bakanlığı Engelli Genel Müdürlüğü ne yapmakta?

Sürekli proje üretmekte, eğitim seminerleri vermekte ama gözle görülen bir icraat veya faaliyet bulunmamakta.

RAM (Rehberlik Araştırma Merkezi) var.

Ne iş yapar?

Engelli çocuğun kapasitesini belirleyip, eğitim gurubuna yönlendirir. Orada her yıl neler yapmış, neler yapması gerekir yıllık takibini yapar. Özel eğitime yönlendirir oradaki çalışmaları takip eder.

Peki bu saydıklarım yapılabiliyor mu? Kağıt üzerinde yapılmış gibi gösteriliyor ama realitede maalesef yapılamıyor.

Neden realitede yapılamıyor. Sadece 1 RAM’da 20 bin dosya bulunursa her uzmana 1000 yada üstünde öğrenci düşerse bu olması gerekenleri uzman nasıl değerlendirir?

Normal şartlarda 1 uzman engelli çocuğun, eğitimini, sağlığını, sosyal yaşama katkılarını takip edip onu diğer insanlar gibi engelsiz bir yaşam sağlayacak ya da bu hizmetleri almasını sağlayarak yaşamını kolaylaştıracak. Aile ile çocuk arasında köprü olacak. Aileyi psikolojik ve eğitim anlamında yönlendirecek.

Şehir planları yapılırken özellikle engelli için küçük engelli kampüs alanları oluşturacak.

Bu kampüs alanlarında tüm engel gurupları eğitimini alıp, öğretmenler branşlarına göre her engel gurubunun eğitime katkısı sağlanacak.

Bu eğitim kampüslerinde meslek edinme atölyeleri olacak, hem meslek öğrenecek, hem el becerileri artacak, hem de yaşamda kendisine bir iş sağlamış olacak.

Peki o kadar kaynak var ve o kaynaklar projeler, seminerler, toplantılar için harcanıyor da Türkiye’de 1 tane saydığım şu tür eğitim kampüs alanı için çalışma var mı?

Onun cevabını da bu işle ilgilenen yetkililer versin diyorum.

Eğer cevap veremiyor bir arpa boyu ilerlemeye katkı sağlanmıyorsa, o melek kalpli saf temiz ruhlu engelli çocuklarımızın geleceği ile oynanmasın istiyoruz.

Umarım büyüklerimiz sesimizi duyar bu çocuklarımızın anayasal hakkı olan eğitim hakkını yeterince onlara teslim ederler.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT