Sadık Büyüksakarya

Sadık Büyüksakarya

Meram Belediyesi fark yaratıyor

Meram Belediyesi fark yaratıyor

Belediyecilik bir ekip işidir.

Yönetim dahilinde birlik ve beraberliğin nasıl olması gerektiği sorusunu hizmet halkasıyla cevaplandırır.

‘Susuzluğunu gidermek isteyen, kulağını dostun çeşmesine uzatsın ve oradan kana kana işitsin’ kıvamını, gözünün içine bakan kim varsa fevç fevç akıtır.

Meram Belediyesi’ de bu ifadelerin tam ortasında duruyor sanki.

Mustafa Kavuş Başkan’ın riyasetinde aşılmaz denen dağların öte tarafına uzanıyor.

Varlık gösteriyor, var ediyor ve vizyon nakşediyor.

Bu bağlamda müsaade buyurursanız Meram Belediyesi’nin hoşuma giden, gönlümü okşayan birkaç projesinden bahsetmek istiyorum.

Buyurunuz:

BİZİM MERAM KÖYÜ

Proje şu şekilde tanımlanıyor:

‘Meram da farklı bir konseptte konut hamlesi devam ediyor… Şehir trafiğinin gürültüsü ve kalabalığından uzaklaşmak, stres ve yorgunluğunu atmak için doğa ile iç içe olan dağ evleri projemizi sizlerle buluşturuyoruz.

Proje alanımız, Konya Antalya yolu 30. kilometrede, Sefaköy sapağında bulunmaktadır.

Proje, 400 bin metrekarelik alan içerisinde 230 bin metrekarelik arsa alanında 500 ile 700 metrekare müstakil parsellerde konumlanacaktır.

Projede 407 adet dağ evi, her parsel için 1 adet açık otopark alanı, meyve ağaçları ve tarım yapılabilecek alanlar planlanmıştır.

Hem yaz hem de kış aylarında konaklamanın sağlanabileceği tek tip 407 adet dağ evi, imar mevzuatına uygun şekilde yapılacaktır.

Her parselin kendi tapusu bulunacak ve parseller konum ve büyüklüklerine göre şerefiyelendirilecektir.’

Meram’ın kozmopolit havasına ve yapısına renk katacak bir adım olarak görüyorum.

DOSD MERAM

Vizyon demeci şu şekilde:

‘Zihinsel, duygusal, ruhsal ve iletişimsel becerileri geliştirilen Down Sendromlu bireylerin sosyal hayata entegre edilmesi misyonuyla hareket eden DOSD Meram’ın hedefleri şöyledir:

Down Sendromunda erken tanı konması ve gerekli tedavilerin gerçekleştirilmesi,

Özel bireylerin sağlık, rehabilitasyon ve iyileştirme gibi ihtiyaçlarının karşılanması,

Kişilerin ihtiyaçlarına uygun nitelikte, dünyada kabul gören yöntemlerde eğitim imkânlarının sağlanması,

Spor, hayvancılık ve tarım gibi pek çok farklı alanda Down Sendromlulara alan açarak bu bireylerin doğa ve toplumla kaynaşmalarının sağlanması,

Toplumun tamamıyla sosyal ve kültürel açıdan kaynaşmayı sağlayan; çeşitli etkinliklerin gerçekleştirilmesinin temin edilmesi,

Engellilik algısının ötesine geçerek düşünen, üreten ve toplumla bütünleşen bireylerin ortaya çıkarılması,

Yüksek düzeyde çağdaş ve disiplinler arası hizmet modelleriyle bu alandaki gelişime öncülük edilmesi; küresel ölçekte dayanışma, araştırma ve uygulama merkezi hâline gelinmesi.’

Toplumsal eşitliğin öne koyulduğu, farkındalığa farklı bir daldan bakış açısı sunan bir proje.

Eğitim modeli kapsamında benimsenen uygulamalar da dikkat çekici:

‘Program bütüncül bir yaklaşımla pragmatist felsefeye dayalı olarak kurgulanmıştır. Programda Down Sendromlu bireyin gelişimi için eğitim kurumları, aile ve diğer paydaşların iş birliği temele alınmıştır. Eğitim; tüm paydaşların içinde olduğu yapıda sarmal bir programlama anlayışıyla öğretim, izleme, genelleme ile kalıcılığın iç içe ve günlük rutinlere gömülerek sürecin işlemesini, yapabilirlikler geliştikçe de küçük ‘challenge’ fırsatları oluşturmayı temel almaktadır. Programda özel eğitim, psikiyatri, psikoloji, psikolojik danışma, eğitim programı, çocuk gelişimi, temel eğitim, spor bilimleri, sanat alanları iş birliği esas alınmıştır. Her bireyin performansına dayalı olarak gelişim için gerekli alanların iş birliğinde disiplinler arası bir yaklaşım benimsenmiştir.’

Eğitim olanaklarını disiplinler arası bir yaklaşımla DS bireylerin kullanımına sunmayı hedefleyen programda Down Sendromlu bireylerin;

Yaşam kalitesini artırmak,

Ailelerinin çocukların gelişiminde bilinçli bir yapıda hareket etmesini sağlamak,

Psiko-motor becerilerine katkı sunmak,

Öz bakım ve günlük yaşam yeteneklerini geliştirmek,

Bilişsel ve akademik kabiliyetlerini artırmak,

Sosyal yaşam becerilerini geliştirmek,

Davranış kontrollerini sağlamalarına yardım etmek/problemli davranışlarını azaltmak,

Bilişsel farkındalıklarını artırarak kendini izleme becerilerine katkı sağlamak,

İletişim ve dil konuşma becerilerini geliştirmek,

İş birliği becerilerini geliştirmek, amaçlanmaktadır.’

Hoşa giden heba olmaz dostlar.

Sayın Başkan’a ve ekibine kolaylıklar diliyorum.

Emekleri yağlı olsun.

Selâmetle…

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
Sadık Büyüksakarya Arşivi
SON YAZILAR