OKUTAN OKUL

Yazımın “Okutan Okul” başlığı belki biraz garip karşılanabilir, okutmayan okulda mı olurmuş gibi; ancak, garip karşılanacak bir durum olmayıp garipten de öte gerçek odur ki toplum olarak okumuyor, okutamıyoruz!

Milli eğitim sistemimizin en önemli çıkmazlarından birisi de çocuklarımıza kitap okuma alışkanlığı kazandıramamasıdır. Bu durumun internet, telefon, televizyon ve bilgisayar gibi birçok sebebi olmakla birlikte en önemli sebebinin toplumun okul beklentilerinin içinde saklı olduğunu düşünüyorum.

Toplumun okuldan beklentileri sınav kazanmaya yönelik olduğu için genelde okullarımız sınav odaklı beklentileri yerine getirmek için çalışmaktadırlar. Çünkü, ilgililerin başarı değerlendirmeleri de aynı yöndedir.

-Varsa yoksa sınav!

Mesela; Milli Eğitim camiası da dahil herkes bir okulun başarısını değerlendirirken o okulun sınavdaki başarısını öncelikli kriter olarak ele almaktadır. Bir ortaokul sınavla alan liselere ne kadar öğrenci gönderiyorsa o kadar başarılıdır. Liseden üniversiteye geçişlerde de durum değişmiyor.  

-Öyle değil mi?

-Öyle değil desek de maalesef öyle!

Öyleyse başta eğitimciler olmak üzere herkes bu anlayıştan vazgeçerek okullarımızı öncelikli olarak eğitim kurumu sonrasında öğretim kurumu olarak görülmelidir. Bu konularla ilgi çok yazı yazdığım için fazla uzatmadan esas konuma geçmek istiyorum.

Geçen hafta bir inceleme vesilesiyle ilimiz Selçuklu İlçesi Ahmet Karacihan Ortaokulu’nda bulundum. Yaptığımız inceleme ile ilgili formun son kısmında “okullarda yapılan iyi uygulama örneklerinin olup olmadığını” okul müdürümüze sordum. Okul Müdürümüzün açıklamalarında yer alan bir etkinliği dikkate değer buldum ve siz okuyucularımla paylaşmak istedim.

Dikkate değerdi; çünkü, faaliyetin ana merkezinde kitap okutma vardı. Ayrıca, okunan kitap okuyanlara önemli bilgileri de kazandırıyordu. İlkinin geçen yıl uygulandığı bu etkinliğin çok ilgili gördüğü, etkinlik ile ilgili olumlu dönütlerin alındığı bilgisi okul müdümüz tarafından verilmiştir.

Faaliyetin adı; “Ahmet Karacihan Ortaoklu 2. Geleneksel Veli Bilgi Yarışması”

Okul Müdürlüğü tarafından yarışmanın yapılacağı kitap ücretsiz olarak dağıtılıyor. Veliler sınav tarihine kadar dağıtılan kitabı okuyor ve belirlenen sınav tarihinde sınava katılıyorlar. Sınavda ilk üçe giren velilere sembolik denecek kadar da olsa hediyeler veriliyor.

2019-2020 Öğretim yılında ikincisi düzenlenen yarışmanın kitabı “Dinim İslam Temel Bilgiler”; yarışma tarihi 28 Nisan 2019 Pazar günü; ödüller Birinciye: Çeyrek Altın, İkinciye: Ütü, Üçüncüye: Dik Süpürge.

Verilen ödüllerin yapılan yarışmaya göre değerinin çok düşük olduğu görülmekle birlikte burada esas olan ödüllerin maddi değerinden çok yarışmanın maksadının hasıl olması sonucu oluşacak manevi değerdir. Yine de ödüllerin sayısı artırılsa daha iyi olur diye düşünüyorum.

Şunu samimiyetle ifade ediyorum; bu tür okuma alışkanlığı kazandırıcı etkinlikleri çok değerli buluyor ve çok hoşuma gidiyor.

Bu güzel ve faydalı etkinliği gerçekleştiren başta Ahmet Karacihan Ortaokulu Müdürü Mustafa ÖZEL, Müdür Yardımcısı Ali KESKİN olmak üzere tüm öğretmen ve katkısı olan herkese teşekkür ediyorum.

Ayrıca, bu etkinliğe ilgi gösteren velilerimizi de en içten duygularımla tebrik eder maksadın hasıl olması için Allah(cc)’a dua ediyorum. Çünkü, dinimiz İslam’ın öğrenilmesi öğretilmesi, yaşanılması ve yaşatılması için yapılan faaliyetler çok çok önemli olup bugün her zamankinden daha fazla dinimizi öğrenmeye ihtiyacımız var.

Kişinin bu faaliyetlere zerre de olsa yapacağı katkının Allah(cc) katında karşılığının çok büyük olacağına yüz de yüz inanıyorum. Allah(cc), Muhammed Suresi Ayet 7’de;

“Ey iman edenler! Eğer, siz Allah’ın dinine yardım ederseniz Allah da size yardım eder ve ayaklarınızı sabit tutar”( E.H. Yazır Meali) buyurmaktadır.   

Tüm okullarımız gerek velilere ve gerekse öğrencilere olsun bu ve buna benzer etkinliklere yer vermeli; okullarımızın yapacağı faydalı çalışmalara başta İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olmak üzere İl Milli Eğitim Müdürlüğü, ilgili kurumlar, sendikalar ve tüm Sivil Toplum Kuruluşları hem maddi hem de manevi destek olmalıdırlar.

Maddi destek olamasalar bile en azından teşvik ederek motivasyon sağlamalılar. Çünkü, amirlerin ilgisi çalışanları mutlu eder, iş doyumu sağlar. Tabi ki, esas niyet amirleri memnun etmek değil, Allah(cc)’ı memnun etmek olmalıdır; ancak, amirlerin ilgisinin etkisini de yok sayamayız.

“OKUTAN OKUL” adıyla genel bir kampanya başlatılarak kampanya kapsamında tüm okullarımız buna benzer etkinliğin içinde yer almalılar.     

           

              

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum