Halil Özkan

Halil Özkan

KÜÇÜK İŞLETMELER NEDEN KÜÇÜK KALIYOR

KÜÇÜK İŞLETMELER NEDEN KÜÇÜK KALIYOR

Bu hafta teknoloji ve küçük işletmeleri ele alalım…

Küçük işletmelerin başarısız olması ve yok olmasının başlıca sebeplerinin başında tecrübe eksikliği, pazarlama ve reklam organizasyonun eksik olması gelmektedir.

Mesela örnek verecek olursak bir sektörde ticaret hayatına atıldık bir alanla ilgili bir yer açtık diyelim; bu işin meslek yüksekokulunu ya da mühendislik fakültesini tamamlamak bence yeterli değil.

Kendi işini kurmak isteyen genç teknik elemanlar bir müddet sonra büyük hatalar yapabiliyorlar.

Okullarda sadece teknik bilgiler verilmekte ve okul bittiği zamanda o alanla ilgili bir belge. Sadece işi yapan belge değil bilgidir. Tabi ki görüşüm okumayın boşa vakit geçirmeyin gibi vs… değil eğitim almak ve belge sahibi olmak yüksek bir ayrıcalıktır. Demek istediğim sadece okulda verilen teknik bilgilere bağlı kalmak eksiktir, bir meslek hakkında profesyonel olabilmek için tecrübe şarttır. Tecrübe kazanmanın yolu da pratik yapmak ve iş deneyiminden geçer. İyi bir usta, iyi bir işletmeci olmanın en önemli kriteri aldığımız belgenin hakkını verebilmektir.

 İş deneyimi, bir yandan iş kurulan alanla ilgili bilgi ve deneyim eksikliği olabilmekle birlikte iş kültürü konusundaki zayıflığı da içeriyor. İş kültürü zayıflığı da hizmette hileyi yalanı dolanı tetikliyor.

Kendi işyerini açmak isteyen birçok kişi, işletmenin gerektirdiği makine, donanım, masa, mobilya gibi harcamalar yapınca iş yerinin o alanda yeterli olduğunu zannediyor.

Çevremizde bazı küçük esnaflar kendilerini teknolojiden tamamen soyutlamış durumda.

Kurumsal kimlik yok, (firmasını temsil eden logo, kartvizit vs..) işletmesini ürünlerini tanıtacağı bir web sitesi yok (oysa  web sitesi sayesinde müşteriler size her yerden ve 7/24 ulaşma imkanı bulmaktadır. Bu neden web sitesi sizin satış mağazanız ve işletmeniz kadar işe yarayan ve sizi doğru kitleye ulaştıran online ofistir) hal böyle olunca potansiyel müşteri kitlesine güven vermiyor vurkaççı gibi bir izlenim veriyor.

Tanıtım/reklam çalışması yok, sosyal medya ve teknolojiden bir haber, Ürün ve firma tanıtımı eksik ve tamamen piyasada yeni bir kimlik, yeni bir yüz çevresi de pek yoksa girişimcinin işi biraz daha zorlaşıyor.

Bunun yanı sıra işçilerin ücretlerini ödemek, malzeme almak ve işletmenin günlük ihtiyaçlarını karşılamak gibi konular için işletme sermayesine ihtiyaç duyulur. Eğer işletme ihtiyaçları için gerekli maliyetler baştan hesaplanıp ayrılmadıysa bu durumda borca girilmesi gerekir. Borç almanın birinci maddesi de karşılığında faiz ödenen banka kredisidir. Bu da maliyetlerin artması neticesinde faizin artması, dolayısıyla işletme için piyasada rekabet şartlarının zorlaşması anlamına gelir.  Küçük işletmelerin küçük kalmamaları için zamana ve teknolojiye ayak uydurması, alanında uzman olması, bilgi sahibi olması ve doğru hamleler yapması gerekir.

Hayırlı işler, bol kazançlar dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım.

Sevgilerle esen kalın…

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
Halil Özkan Arşivi
SON YAZILAR