Prof. Dr. Mehmet Kamanlı

Prof. Dr. Mehmet Kamanlı

Ulaşım

Ulaşım

Anlatılır,

Nalçacı caddesinin hikayesi,

Şehir efsanesidir.

O tarihte,

O öngörü,

O bakış açısı,

O ileri görüşlülük…

Hakikaten Takdir-e Şayan bir hizmet.

O yol yıllardır bu şehrin kahrını çekiyor,

Bir de bünyesinden çift şerit Tramvay yolu doğuruyor.

Doğrusunu söylemek istersek pes!

Böyle bir yolu bu şehre kazandıranların,

Hizmete sunanların, ruhları şad olsun.

Allah onlardan razı olsun.

Gelelim günümüze;

Böyle bir duayı yıllar sonra kim alacak dersek şimdiden söylemek zor.

Sıkışmış şehir merkezi ile ulaşımı halletmek

Bu kafa ile

Bu vizyonla

Çözülmesinin zor olduğunu düşünenlerdenim.

İnsan adına, şehir yaşamı ile ilgili tüm tespitlerin başında;

Sağlıklı bir şehir,

Sağlıklı bir çevre,

Sağlıklı bir ulaşım ve

Konforlu bir kent yaşamı gelmektedir.

Bütün bunlardan ve 30 yılını bu şehre vermekten hareketle

İçi doldurulmadan, sağlıklı bir fizibilite çalışması yapılmadan, büyük bir tantanayla sunulan Metro bu şehir için birinci öncelikli bir sağlıklı ulaşım öngörüsü müdür yoksa vizyonu mudur?

Bunun sorgulanması gerektiği kanaatimi her platformda tartışıyorum.

Sorun bir mühendislik sorunudur.

Akıl ve mantıkla çözülmesi gereklidir.

Elimizde başta çok tartışılan ama bana göre bugün Konya’nın ulaşımı adına büyük kolaylık getiren ve çözen hafif raylı sistemin, rehabilitasyonu, yenilenmesi, konforunun artırılması ve yolculuk süresinin kısaltılarak çözebileceğimiz bir alt yapımızın var olduğunu düşünüyorum. Ayrıca bu hizmeti Konya’mıza kazandıran başta Ahmet ÖKSÜZ’ün nezdinde herkese sonsuz teşekkürler.

Akılda, vizyonda burada gerekiyor zaten.

Sorunumuzun ne olduğunu tespit edeceksiniz.

Merkezden insanları yaşam alanlarına nasıl götüreceksiniz ya da tam tersi ne ile getireceksiniz.

Bunu da yaparken

En hızlı

En konforlu

En sağlıklı

Olmasına özen göstereceksiniz.

Aynı zamanda Yaptığınız Yatırım/ Çözüm ekonomik olacak Rantabl olacak geri dönecek.

Peki bütün hesaplar yapılırken, ne kadar insan taşıyacaksınız ya da ne kadar insan yer değiştirecek, tespit edilmesi gerekmiyor mu?

Elbette ki bu hesaplar yapılmıştır, öngörüler ortaya konmuştur.

Sorun da burada zaten mevcut hafif raylı sistemi yönetirken bile yaşanan sorunlar Metro açısından devasa sorunlar olarak karşımıza çıkacak o zaman ne olacak o da ayrı bir merak konusu.

Ulaşım adına öncelikle büyük bir sorunu çözdüğünü düşündüğüm hafif raylı sistemin bütün Konya şehrini sarmalaması gerektiği kanaatindeyim. Şehri demiryolu ağları ile örmeliyiz.

Merkezi; araç trafiği ve Belediye otobüs trafiğinden kurtarmamız gerekiyor. İnsanımızı

özendirmemiz gerekiyor.

Metro fantezisi için başka bir şehir bulunabilir ama bu asla Konya şehri olamaz, Konya fanteziler şehri olmamalı.

Bunu bilirim bunu söylerim.

Konya şehrinin ulaşım adına çözülmesi gereken daha çok sorunu olduğunu düşünüyorum,

Yağmurda göle dönmeyen yollar ve alt geçitler,

Karda donmayan, kaymayan yollar ve üstgeçitler,

Ulaşımı aksatmayan, mahalle girişini yok saymayan alt geçitler ve kavşak düzenlemeleri,

Trafiği bozmayan hemen 10 metrede ışık olmayan Hal, Kule Cad., Kerkük Cad. bağlantısı ve devamı alt geçitler,

Çözülemeyen Otopark ve Konbeltaş sorunları,

Vatandaşın işyerine giremeyen Ayanbey benzeri sokak ulaşım planları,

Gibi benzeri birçok sorun varken Metro hakikaten bize fantezi

Ayranımız yok içmeye,

Tahtırevanla gidiyoruz ……….

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum
Prof. Dr. Mehmet Kamanlı Arşivi

BİZ

06 Mayıs 2019 Pazartesi 00:04
SON YAZILAR