Abdullah Leblebici

Abdullah Leblebici

Hızlı Tren Projesinde Sıkıntı Yok

Hızlı Tren Projesinde Sıkıntı Yok

Son günlerde yine, yolda sokakta vatandaşlarımız Hızlı Tren Projesi ile ilgili soru yağmuruna tutmaya başladılar.

Öncelikli olarak şunu ifade etmek istiyorum,  Antalya-Seydişehir-Konya- Aksaray- Nevşehir- Kayseri hızlı tren projesinde hiçbir aksama yok.

Bölge halkının gönlü rahat olsun. Proje çalışmaları hızla devam ediyor. Yetkililerden aldığım bilgiye göre Konya-Seydişehir ve Seydişehir-Manavgat arasındaki 1/2000 ölçekli çalışmalarda sona gelindi. Kısa süre içinde makama onaya sunulacak.

ZEMİN ETÜT ÇALIŞMALARI TAMAMLANDI

Seydişehir bölgesinde Konya’dan başlayan ve 110 kilometrelik bir alanı kapsayan zemin etüt çalışmaları çerçevesinde Konya Akören’den başlayıp sırası ile Akkise, Başkaraören, Kuran, Kesecik, İncesu, Manastır, Karabulak ve Kavak mahalleleri sınırları içinde toplam 450 adet zemin etüt sondajı tamamlandı.

Bahsi geçen bölgelerde 11 bin metre sondaj aylar süren çalışmalar sonrasında dağ, tepe, ova demeden bitirildi.

Yine yetkililerden edindiğim bilgiye göre Antalya-Aksaray- Nevşehir- Kayseri bölgelerindeki zemin etüt çalışmaları 2017 yılı aralık ayı sonuna kadar tamamlanacak.

“Devlet Demir yolları yetkilileriyle yaptığım görüşme sonrasında 91 kilometre güzergah uzunluğuna sahip olan Konya Seydişehir-Manavgat arası demiryolu hattının 1/2000 ölçekli çalışmalarının onaya sunulma aşamasında olduğunu, hattın üzerinde 6 adetten oluşan toplamda 17 bin 733 metre uzunluğunda tünel ve 1 adet de 1.927 metre uzunluğunda viyadük bulunduğunu,

Ayrıca Seydişehir-Manavgat hızlı tren demiryolu hattında da 30 adetten oluşan toplam uzunluğu 4.742 metre tünel ve 1 adet de 440 metre uzunluğunda viyadüğün olacağını belirterek konuya net bir açıklık getiriyorum.

SEYDİŞEHİR’E İSTASYON

Yine kamuoyunu sıkça sorduğu bir diğer soru da Seydişehir’de istasyon olacak mı?

Evet, Seydişehir’de saatte 200 kilometre hızla gidecek hızlı tren için ve yük treni için de istasyon bulunacak.

Seydişehir-Beyşehir çıkışı Akçalar beklemesi olarak bilinen bölgeye 1.5 kilometre uzunluğunda yolcu ve yük taşıma istasyonu yapılacak.

11.5 MİLYAR HARCANACAK

Projenin tahmini yapım bedeli 11.5 milyar lira olacak. Tamamlandığında her yıl ortalama 4.3 milyon yolcu ve 4.6 milyon ton yük taşınması gerçekleşeceği tahmin ediliyor.

Projenin Seydişehir açısından önemi ise, Seydişehir-Antalya arasında 85-90 kilometrelik bir hat yapılacak, yani Seydişehir’den binen bir yolcu hızlı trenle Antalya bölgesine 25 ile 35 dakika arasında ulaşabilecek.

Bu büyük proje, Seydişehir’de ciddi anlamda yayla turizmini ön plana çıkaracaktır.

Proje tamamlandığında Antalya bölgesinde çalışanların önemli bir kısmı akşam işinden çıkacak Yaylaya yani Seydişehir’e gelecek, sabah da Antalya’ya işine dönecek.

Hiç kimse bunu hayal olarak görmesin. Bölge olarak şimdiden alt yapı çalışmalarına başlamalıyız, aksi takdirde hazırlıklarını tamamlayan bölgeler ciddi anlamda ilgi görecektir. 

Bu önemli ve büyük projenin Seydişehir’ den geçmesinde Etibank Alüminyum Tesisleri Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Cengiz’ in emeği büyük.

Sayın Cengiz proje kamuoyuna açıklanmadan önce bir sohbet sırasında hızlı trenin Seydişehir’den geçeceğini bana söylemişti.

Daha sonra da o zamanki Ulaştırma Bakanı şu anki Başbakan Binali Yıldırım açıklamıştı.

Dev projeyi ülkemize kazandıran hükümetimize ve Seydişehir’e yaptığı katkılar ve verdiği destekten dolayı Etibank Alüminyum Tesisleri Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Cengiz’e teşekkür ediyorum.      

 

 

 

 

 

 

 

               

 

 

               

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
Abdullah Leblebici Arşivi
SON YAZILAR