Zayıflamak için yaz ayları mı yoksa kış ayları mı idealdir?

Cevabınız yaz ise büyük bir yanılgı içerisinde olduğunuzu belirtmek isterim. Kış ayları diyet ve spor yapmamak için üretebileceğimiz bahane çok kabul. Benim kulağıma gelenler hava soğuk, yürüyüş yapmak istemiyorum, canım bi şey yapmak istemiyor, canım sahlep çekiyo, kestane de varmış, ne yani sıcak çikolata içmeyelim mi?... bu liste uzar gider.

 Önemli olan aslında ne istediğiniz? Siz hayatınızda neye öncelik veriyorsunuz? Sağlıklı içinde mutlu ve huzurlu hissedeceğiniz bir beden mi? Bu akşam sahlep içip yanında da biraz abur cubur atıştırmak mı?

Seçim sizin ama kış aylarında bizi soğuklardan korumak isteyen metabolizmamızın daha hızlı canlı ve zayıflamaya elverişli olduğunu unutmadan seçin derim ben.

Kış diyetinde hatalar da mevsime özel:

  1. Su tüketiminde azalma: soğuyan havada su tüketimi azalabiliyor. Sularınızı tatlandırmak (nane,tarçın, karanfil, mandalina, limon, greyfurt vs.) bu noktada size yardımcı olabilir. Her öğün öncesi 1-2 bardak su gibi kurallar koymak tüketimi arttırmanıza yardımcı olabilecek diğer seçenekler arasında.
  2. Hareketsizliğin artması: havaların soğumasıyla beraber hareket alanımız sınırlandı. Evde yapabileceğiniz sporlara yönelebilir. Havanın iyi olduğu günlerde açık havada yürüyüşe çıkabiliriz.
  3. Yağlı besin tüketiminde artış: kalın uzun kazakların kabanların fazla kilolarımızı sakladığı bu dönemlerde yağlı beslenme beraberinde kilo alma kıyafetlerimizin gizleyeceği ölçüde olduğu sürece fazla kiloları fark etmek ve önlem almak bizim için zorlaşıyor. Denge diyette en önemlisi.
  4. Kış sebzelerine bir şans vermemek: karnabahar, brokoli, lahanagiller, ıspanak, pırasa, turp kış aylarında artan vitamin mineral ve lif ihtiyacımızı bize sağlayacak antioksidan depoları kış sebzelerine şans vermeyi unutmayın.
  5. Mandalina ve portakaldan başka meyveler olduğunu unutmak: beslenmede çeşitlilik sağlamak her zaman bağışıklık sistemimizi güçlü kılar. Ayva, armut, elma, greyfurt, nar, havuç, kuru meyveler kış aylarında yüksek bağışıklık koruması için tüketebileceğimiz farklı meyve alternatifleri arasında.
  6. Sindirim sistemine yardım etmeyi unutmak: kışın tüketimi artan kurubaklagiller de kış sebzeleri de sindirimi zor besinler arasında. Bağırsaklarımıza yardımcı olmak için fermente gıda tüketimini arttırabiliriz. Kefir, yoğurt, ödeminiz yoksa turşu ve şalgam bize yardımcı olabilir. Beraberinde hibisküs çayından destek alabiliriz. Ayrıca düzenli spor da bağırsak hareketlerinin düzelmesinde bize yardımcı olacaktır.

Aman dikkat:  Kış aylarında doğru açıda yeterli güneş ışığından faydalanamıyoruz. Dolayısıyla d vitamini seviyelerinde düşüşler yaşanabiliyor. Karantina ve yasakları da göz önünde bulundurursak yazın bir çoğumuz d vitamini depolarını yeterince dolduramamışken hiç güneş görmediğimiz kış aylarının gelmesiyle vücudunuz alarm vermeye başlamış olabilir. D vitamini seviyesindeki düşüş covid19’a karşı bağışıklığınızı düşürebilir. Aynı zamanda vitamin seviyesindeki düşüşler iştahı açabilir, yeme ataklarına sebebiyet verebilir beraberinde zayıflamanızı yavaşlatabilir.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum